דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
19.0°תל אביב
  • 13.5°ירושלים
  • 19.0°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 18.5°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 18.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

שב"כ עצר שלושה תושבי השומרון לאחר ההתפרעויות ביישובים פלסטיניים, מעצרם הוארך ב-3 ימים

השלושה נעצרו ולא הורשו להיפגש עם עורך דין | ככל הידוע, הם הראשונים שנעצרו לאחר התפרעויות בכפר תורמוס עיא שהחלו בסמוך לפיגוע הקטלני בצומת עלי

שדה עולה באש סמוך לכפר הפלסטיני קוסרא בשומרון לאחר עימותים בין מתנחלים לפלסטינים (צילום: פלאש 90)
שדה עולה באש סמוך לכפר הפלסטיני קוסרא בשומרון לאחר עימותים בין מתנחלים לפלסטינים (צילום: פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שלושה תושבי השומרון נעצרו אתמול (חמישי) והועברו לחקירה בשב"כ בעקבות ההתפרעויות וההצתות ביישובים פלסטיניים לאחר הפיגוע בצומת עלי ברביעי. לפי ארגון חוננו המייצג את המתנחלים, הם נעצרו בשעות הערב המאוחרות בשומרון בידי בלשים מהיחידה המרכזית במחוז יהודה ושומרון של המשטרה, והועברו לחקירה במתקן שב"כ.

בפיגוע בצומת עלי ברביעי נרצחו ארבעה בני אדם. לאחר הפיגוע החלו מתנחלים מאזור צפון השומרון להיכנס לכפרים פלסטינים כשהם חמושים, ולהצית מבנים וכלי רכב. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, בכפר תורמוס עיא נהרג צעיר פלסטיני מירי. עם זאת לפי משטרת מחוז ש"י, הירי בוצע על ידי שוטר במהלך התפרעות של תושבים פלסטינים.  בתגובה לתקשורת של דובר צה"ל נאמר שלצה"ל אין מספיק כוחות לטפל בהתפרעויות המתנחלים במקביל לטרור. אתמול (חמישי) החלו עימותים נוספים באזור הכפר קוסרא שבשומרון, ושדה פלסטיני הוצת.

רכב ובית שהוצתו על ידי מתנחלים בכפר תורמוס עיא בשומרון, לאחר הפיגוע בצומת עלי (נאסר אישתאייח / פלאש 90)
רכב ובית שהוצתו על ידי מתנחלים בכפר תורמוס עיא בשומרון, לאחר הפיגוע בצומת עלי (נאסר אישתאייח / פלאש 90)

זהו המעצר הראשון שמבוצע מתחילת אירועים אלו. במשטרה ובשב"כ לא הודיעו לתקשורת על המעצר, ולא פירטו מדוע אותם מתנחלים נעצרו.

בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בירושלים, החליטו השופטים להאריך את מעצרם עד ליום שני. בתחילת הדיון ביקשו נציגי השב"כ צו איסור פרסום על הפרשייה, לאחר התנגדות עורכי הדין עדי קידר ונתי רום מארגון חוננו הוצא איסור פרסום על פרטי החקירה בלבד. גם בקשת השב"כ להאריך את המעצר בעשרה ימים נדחתה. כנגד המתיישבים הוצא צו חריג אשר אוסר עליהם לפגוש בעורכי דינם.

לפי ארגון חוננו, השלושה הם בשנות העשרים לחייהם, חברים של הנרצחים בפיגוע הקשה בעלי, אחד מהם נשוי. טרם ברור מצבם.

את השלושה מייצגים עו"ד נתי רום ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו. בערר דחוף שהגיש עו"ד קידר, הוא כתב ש"לבא כוח העוררים לא נמסר דבר באשר לחשדות המיוחסות להם ולכן אין להגנה אלא לתהות האם המדובר בקשר לכאורי לאירועים שהתרחשו לאחר הפיגוע בעלי ולמחאת התושבים… אם אכן כך הם פני הדברים הרי שברי כי אין עילה מבוררת להפעיל את צוי מניעת המפגש האמורים להיות שמורים למקרי קיצון".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!