דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
23.5°תל אביב
  • 22.9°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 24.0°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.6°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

רבבות הפגינו נגד הרפורמה המשפטית ברחבי הארץ; מאות הפגינו בחיפה נגד האלימות בחברה הערבית

המחאה נגד הרפורמה המשפטית התקיימה זה השבוע ה-25 בעשרות מוקדים | ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בהפגנה המרכזית בתל אביב: "אנחנו בנקודת מפנה, שלב חדש במאבק"

מחאה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: גלעד פירסט)
מחאה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: גלעד פירסט)
יהל פרג'

רבבות הפגינו הערב (שבת) נגד הרפורמה המשפטית בכל רחבי הארץ, זה השבוע ה-25. מארגני המחאה הודיעו על השקת "כוח קפלן", שיחל לדבריהם "בפעולות מחאה ממוקדות ובלתי אלימות נגד חוקי הדיקטטורה".

הנואם המרכזי בהפגנה בתל אביב הערב היה ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק שאמר: "אנחנו בנקודת מפנה, שלב חדש במאבק. זוהי אזעקת אמת, לפעולה, של כל מעגלי המחאה. ההפיכה המשטרית מולנו – כאן. נושכת ועולה מדרגה. הבליץ הראשון של החקיקה נבלם על ידי המחאה. נבלם – אך לא הובס. וכעת, מצויד בלקחי הכשלון, הוא חוזר אלינו כ'סלאמי פולני'. לכן אנחנו נאלצים להחריף את המחאה. את זאת נעשה, וביחד ננצח!"

ערבים ויהודים הפגינו בחיפה נגד האלימות בחברה הערבית: "דם ערבי הוא לא הפקר"

כ-400 בני אדם, יהודים וערבים, הפגינו במושבה הגרמנית בחיפה, בהפגנה שארגנה ועדת המעקב העליונה, במחאה על יחס המדינה לפשיעה המשתוללת ברחוב הערבי. המוחים קראו קריאות נגד הממשלה, השר לביטחון לאומי והיחס של המשטרה, בהן "איפה, איפה השוטרים כשערבים פה נרצחים?" ו"האלימות לא טעות, זו המדיניות".

למוחים הצטרפו חברי הכנסת עופר כסיף, אחמד טיבי ועאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל), מוחמד ברכה, שעומד בראש ועדת המעקב, ואנשי דת.

"באנו להשמיע את הצעקה של האוכלוסייה הערבית", אומרת ל׳דבר׳ ח"כ תומא-סלימאן. "אנחנו מאשימים את הממשלות במצב, את המדינה במה שהגענו אליו. הגיע הזמן שגם היהודים יבינו מה עובר עלינו. צריך להכות כלכלית ביד קשה את ארגוני הפשיעה, ואת מקורות הנשק לייבש. המדינה צריכה לאפשר הזדמנויות לצעירים".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן בהפגנה נגד האלימות בחברה הערבית. "אנחנו מאשימים את הממשלות במצב" (צילום: יהל פרג')
ח"כ עאידה תומא-סלימאן בהפגנה נגד האלימות בחברה הערבית. "אנחנו מאשימים את הממשלות במצב" (צילום: יהל פרג')

נעמי מחיפה הגיעה עם שלט שנכתב עליו "תחרימו נשק, לא דגלי פלסטין". "משטרת ישראל יישרה קו עם הדיקטטורה במירוץ למפכ"לות", היא אומרת, "ובמקום לעצור את הרצח – המשטרה חוטפת באלימות דגלי פלסטין. זה מטריד ולא נעצר פה".

נעמי, תושבת חיפה. "בתור יהודים, צריך לצאת לרחובות" (צילום: יהל פרג')
נעמי, תושבת חיפה. "בתור יהודים, צריך לצאת לרחובות" (צילום: יהל פרג')

נעמי מעידה על עצמה שהיא לא אדם של דגלים. היא מגיעה בקביעות למחאות נגד הרפורמה המשפטית בחיפה, ונושאת שלט עם מספר הנרצחים הערבים בשנה הנוכחית. מאז שהגיע המספר ל-100, נבהלה והפסיקה. "בתור יהודים, צריך לצאת לרחובות ולדאוג שהדם הערבי לא יהיה הפקר".

שלט עם תמונתו של מוחמד תמימי. "חיים של ערבים הם זולים" (צילום: יהל פרג')
שלט עם תמונתו של מוחמד תמימי. "חיים של ערבים הם זולים" (צילום: יהל פרג')

עמי מחיפה נשא כמו רבים שלט עם תמונתו של הילד מוחמד תמימי, שנהרג מירי חיילי צה"ל ביוני השנה. "זה הכול ביחד", הוא אומר, "כשמתייחסים ל-20% מהאוכלוסייה כסרח עודף, והשר לביטחון לאומי שמבחינתו כמה שיותר ערבים ייהרגו זה טוב, זה קשור. הקשר לכיבוש הוא שחיים של ערבים הם זולים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!