דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

לפיד: "לעצור את החקיקה, להקים את הוועדה לבחירת שופטים ולשוב להידברות בבית הנשיא"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קרא לממשלה לעצור את הליכי החקיקה "כדי למנוע קריסה פנימית של ישראל" | ארגוני המחאה: "אין מה לדבר על הידברות עם חבורת הדיקטטורה עד גניזה מוחלטת של החקיקה"

יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עם החידוש הצפוי של חקיקת הרפורמה במערכת המשפט, קרא יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד לעצור את החקיקה, להקים את הוועדה לבחירת שופטים ולשוב להידברות בבית הנשיא. "בימים הקרובים לוין ורוטמן יעשו הכול כדי לפוצץ את האפשרות שנחזור לבית הנשיא", אמר לפיד. "הם ייקחו את הדיונים בוועדת החוקה עד לקצה, יגררו את המדינה לעימות חזיתי. כולנו יודעים מה יהיה המחיר: הכלכלה תידרדר בחדות, יוקר המחיה ילך ויאמיר, הביטחון ייפגע אנושות, מדינות העולם יפנו לנו עורף, החברה הישראלית תתרסק.

"זו התנהלות מטורפת, בעיקר מפני שיש לה אלטרנטיבה שפויה: לבחור במהירות את הנציג החסר בוועדה לבחירת שופטים, ולחזור לדיונים בבית הנשיא. זהו המקום הנכון, זו הדרך הנכונה. אני מסרב לוותר על האפשרות של חיים משותפים וטוב משותף. להרוס זה קל, אבל תפקידה של מנהיגות אחראית הוא להתמודד עם הקושי.

"הדיונים בבית הנשיא אינם קלים. בחודשים האחרונים אנחנו מנהלים שם משא ומתן קשוח, חשדני ומתיש על כל סעיף וסעיף. אנחנו לא נתכופף ולא נוותר לעולם על הערכים הליברליים, אבל לא כל שינוי הוא סוף הדמוקרטיה, ולא כל תיקון הוא עילה למלחמת אזרחים. מומחי המכון הישראלי לדמוקרטיה מלווים מטעמנו את התהליך באופן צמוד. הם יודעים להתריע על כל ניסיון להגניב לחדר סעיפים אנטי-דמוקרטיים.

"יש כמובן נושאים שהם מבחינתנו 'ייהרג ובל יעבור'. אם הממשלה תנסה להשתלט על הוועדה למינוי שופטים או לכרסם בעצמאות בית המשפט העליון, נצא מיד מבית הנשיא. כל עוד זה לא עומד על הפרק, צריך להמשיך לנסות להגיע למתווה מוסכם שישמור על הדמוקרטיה הישראלית.

"כדי למנוע קריסה פנימית של ישראל, על נתניהו לעצור את תהליכי החקיקה החד-צדדית בוועדת החוקה רגע לפני שהם יוצאים משליטה, ולהשלים את תהליך הקמת הוועדה לבחירת שופטים. זה תהליך פשוט וקצר. הוא כולל הצבעה אחת במליאה, שאותה אפשר לקיים כבר בימים הקרובים. לאחר מכן נוכל לחזור לבית הנשיא ולהמשיך את המשא ומתן עד שנגיע להסכמות שישמרו על הדמוקרטיה וימנעו אסון לאומי".

כוח קפלן, שמורכב מארגוני המחאה נגד הרפורמה, הגיב לדברי לפיד: "מרגע שהחקיקה מתחדשת היום, אין מה לדבר על הידברות עם חבורת הדיקטטורה עד גניזה מוחלטת של החקיקה. מצופה מראשי מחנה האופוזיציה להפנים אחרי חמישה חודשים שנתניהו רוצה להפוך את ישראל לדיקטטורה דתית מסוכנת. הגיעה השעה להכרעה אם ישראל תישאר דמוקרטיה ליברלית. הדרך להשגת המטרה עוברת בהחרפת המאבק, בהפגנות בכיכרות ובשיבושים, ולא דרך כניעה ליוזמי הדיקטטורה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!