דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
28.5°תל אביב
  • 28.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 24.1°חיפה
  • 27.5°אשדוד
  • 33.2°באר שבע
  • 36.0°אילת
  • 33.4°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

"כח-על מוזיקאלי", הפסנתרן שי מאסטרו יארח את הזמר מייקל מאיו בפסטיבל הג'אז ירושלים

הפסנתרן הבינלאומי שי מאסטרו יופיע עם חברו הקרוב בהופעה אחת בלבד: "מאיו הוא בעצם כלי נגינה מהלך. ההגשה שלו פשוטה ומדויקת והגמישות שנוצרת בנגינה עם מישהו כזה היא אין סופית"| הפסטיבל ייערך זו השנה ה-9 בין התאריכים 29-27 ביוני במוזיאון ישראל בירושלים

שי מאסטרו בהופעה (צילום: Tore Sætre / wikimedia commons)
שי מאסטרו בהופעה (צילום: Tore Sætre / wikimedia commons)
אורן דגן

הפסנתרן הישראלי, שי מאסטרו, יארח השבוע בפסטיבל הג'אז ירושלים את הווקאליסט הניו יורקי מייקל מאיו. "למייקל יש כח-על מוזיקאלי. הוא פשוט אוכל ומעכל כל דבר מוזיקאלי ומוציא פירוש מקורי וייחודי שלו".

מאיו נולד בלוס אנג׳לס לזוג הורים מוזיקאים וכבר מילדות הצליח לגבש לעצמו זהות ייחודית, שנטועה עמוק בג׳אז, בסול וב-R&B. לאחר שהשלים תואר במוזיקה, הוא זכה להיות הווקאליסט השלישי בהיסטוריה שנבחר להשתתף בתוכנית היוקרתית של Theolonious Monk Institute of Jazz Performance. אצל ווין שורטר והרבי הנקוק.

כבר בגיל מוקדם, הצליח מאיו לשכלל את השימוש בלופר ופדל. "מאיו הוא נגן על, הוא בעצם כלי נגינה מהלך", אומר מאסטרו, "ההבנה המוזיקלית שלו עמוקה ומתקדמת. ההגשה שלו יכולה להישמע פשוטה ומדויקת אבל הגמישות שנוצרת בנגינה עם עם מישהו כזה היא אין סופית".

הפסנתרן הישראלי, מאסטרו כובש בשנים האחרונות את במות הג׳אז הנחשבות בעולם עם ההרכב שלו, כשהוא מייצר קול מזוהה וייחודי משלו, מורכב ונגיש כאחד. את שני אלבומיו האחרונים הקליט מאסטרו ב-ECM, כשהוא מוסיף את שמו לשורה נחשבת של פסנתרנים פורצי דרך בלייבל הנחשב כמו קית' ג'ארט וצ׳יק קוריאה. לאחרונה חזר מאסטרו להתגורר בישראל לאחר מספר שנים בניו-יורק ויוצא מפה לסיבוב הופעות ברחבי העולם.

מתי עלה הרעיון להופעה משותפת?
"הופענו יחד בהרכב של הסקסופוניסט, בן וונדל, שהוא אחד מעמודי התווך של הג'אז בעולם. הפכנו ממש לחברים וכשחזרנו לניו יורק, התחלנו לנגן יחד ולהתאמן. אנחנו כל הזמן שולחים קטעי נגינה ושירה אחד לשני".

"אבישי כהן (החצוצרן) המנהל האמנותי של הפסטיבל, ראה וידאו שלנו והציע לנו להופיע יחד בפסטיבל. מאוד התרגשתי מההזמנה כי זאת הזדמנות מדהימה להפגיש את מאיו עם  הקהל הישראלי שהוא חם ואוהב".

מאסטרו בילה שנים ארוכות בארצות הברית כשלמד במכללת ברקלי למוזיקה. מ-2006 הוא היה חלק משלישיית אבישי כהן (הבסיסט) עד 2011. ב-2010 הקים את שלישיית שי מאסטרו (Shai Maestro Trio) יחד עם הבסיסט הפרואיני חורחה רודר (Jorge Roeder) ועם המתופף הישראלי זיו רביץ. השלישייה הוציאה עד כה חמישה אלבומים. עכשיו, כאמור, חזר מאסטרו להתגורר בישראל.

מה מיוחד עבורך בהופעה בישראל?
"קשה להסביר מה זה בית עבורי. בעיקר זה מרגיש לי מוכר ונכון כי בארץ גדלנו על אותה מוזיקה, אריק אינשטיין וכל הדברים שמחברים ביננו. יש בישראליות חיבור גנטי, שורשי שמאפשר לי להיות אני בלי מסכות. מבחינת המוזיקה יש בישראל משהו מאוד קוסמופוליטי, יש פה את הכל ממזרח ועד מערב, אז כל המיקס הזה יוצא החוצה בתמהיל ייחודי".

מה תנגנו בהופעה?
"עשינו חריש עמוק ובחרנו שירים שהם הטופ של הקטיף. בחרנו שירים מיוחדים, כל שיר הוא יהלום. אנחנו כל הזמן מנגנים יחד ואני מעריך שהקהל יתרשם מהחברות העמוקה שיש ביננו שתבוא לידי ביטוי גם על הבמה".

הפסטיבל ייערך זו השנה ה-9 בין התאריכים 29-27 ביוני במוזיאון ישראל בירושלים. לדברי המנהל האמנותי של הפסטיבל, המוזיקאי, אבישי כהן, ככל שאופי הפסטיבל הולך ומתהדק כך מתרחב לו הגיוון המוסיקלי. "השנה הרשינו לעצמינו להגזים ממש, והחלום שלנו הפך למציאות: מגיעים אמנים מדהימים מכל העולם; מאלי, סנגל, מרוקו, ספרד, איטליה, תאילנד, ארצות הברית, כמובן ישראל, ויוצרים יחד מרקם אמנותי מרתק וחוויה מוסיקלית שאני מאמין שתהיה בלתי נשכחת".

מידע וכרטיסים ניתן למצוא באתר הפסטיבל. בימי הפסטיבל ניתן יהיה לרכוש כרטיסים בקופות באולם הכניסה למוזיאון ישראל, על בסיס מקום פנוי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!