דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

הרצוג על התפרעויות המתנחלים: "אלימות אכזרית ומשולחת רסן"

הנשיא גינה את תקיפת הפלסטינים השבוע לאחר הפיגוע בעלי | על דברי השרה סטרוק נגד ראשי מערכת הביטחון, אמר: "לא יכולים לעבור על כך סדר היום" | הוא קרא לטיפול באלימות בחברה הערבית: "מתנהלים כארגוני טרור לכל דבר"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
נשיא המדינה, יצחק הרצוג (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא היום (שני) נאום בטקס מצטייני שירות הביטחון הכללי, בו התייחס לסוגיות שעימן מתמודדים אנשי שב"כ, בינהם האלימות בחברה הערבית והתפרעויות המתנחלים ביהודה ושומרון בימים האחרונים.

בנאומו גינה הרצוג את האלימות והפשיעה בחברה הערבית. "זוהי ממש מחלה ממארת. מדובר בארגוני פשיעה המתנהלים כארגוני טרור לכל דבר", אמר. "המדינה לא קיימת בשבילם, והם חותרים תחתיה, במיוחד בשלטון המקומי. אם לא נקדים תרופה למכה, נמצא את כל החברה הישראלית בעתיד הלא רחוק כשהיא מאויימת וִירֵאָה מפניהם".

רכב ובית שהוצתו על ידי מתנחלים בכפר תורמוס עיא בשומרון, לאחר הפיגוע בצומת עלי (נאסר אישתאייח / פלאש 90)
רכב ובית שהוצתו על ידי מתנחלים בכפר תורמוס עיא בשומרון, לאחר הפיגוע בצומת עלי (נאסר אישתאייח / פלאש 90)

הנשיא התייחס גם לתפקיד השב"כ בשמירה על סדרי המשטר הדמוקרטי. "יש לעשות הכל כדי שלא להעמיק את הקרע הנורא בעם", אמר הרצוג. "אני מזהה עלייה משמעותית בשיח האלים בציבוריות הישראלית, מאז הפסקת השיחות בבית הנשיא, וחושש שהאלימות תדרדר ותהפוך לפיזית ודם יישפך".

בהמשך, הרצוג התייחס לדבריה הבוקר של השרה אורית סטרוק ממפלגת הציונות הדתית, שתקפה בריאיון את הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, בעקבות הודעה שפרסמו בסוף השבוע על רקע טרור לאומני שביצעו הישראלים בשטחי יהודה ושומרון. "מי אתם, כוח וגנר?", תקפה בריאיון בקול ברמה. "מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני".

הרצוג הצהיר שהוא מגבה את דבריהם של ראשי מערכת הביטחון. הוא גינה את דברי השרה וקרא לנבחרי הציבור לנהוג בהוגנות באלה הפועלים לשמירה על ביטחון ישראל. "ההשתלחות חסרת הרסן באנשי כוחות הביטחון ובמפקדיהם, אינה יכולה לעבור לסדר היום ועלינו – על כולנו לגנות אותה בתוקף".

גם שר הביטחון יואב גלנט, התייחס למתקפות אנשי הציבור על כוחות הביטחון: ״אם מי מאנשי הציבור רוצה לתקוף את כוחות הביטחון, הוא מוזמן לתקוף אותי, אל תגעו בחיילי צה"ל״.

עשרות מתנחלים נכנסו ביום שבת לכפר אום צפא שליד רמאללה והציתו בו רכבים ובתים. לפי מערכת הביטחון, במקום התפתחו עימותים ביניהם ובין כמה פלסטינים, שכללו "יידויי אבנים הדדיים". בעקבות האירועים, חייל אחד נפצע באורח "לא דחוף" ופונה לבית החולים. בהודעה משותפת הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל קראו: האלימות מגבירה טרור פלסטיני ופוגעת במדינת ישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!