התייקרות התחבורה הציבורית תידחה מיולי לאוגוסט, לאחר סיכום זמני שהושג בין שרת התחבורה מירי רגב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'. מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית צמודים לנוסחה שמשקללת את העלויות של הפעלת השירות, כך שהיקף הסבסוד נקבע מראש בתקציב המדינה, ואילו העלות הנוספת חלה על מחיר הכרטיס.
מחיר הכרטיס היה אמור לעלות ב-1 ביולי ב-12%, התייקרות השקולה לתוספת תקציבית של 300 מיליון שקלים, עקב עליית שכר הנהגים, התייקרות הדלק ותשומות נוספות.
להתייקרות קדמה מחלוקת בין רגב לבין משרד האוצר, ביחס לתוכניתה של רגב להעניק הנחות משמעותיות על כרטיסי הנסיעה, בהן 50% הנחה לפריפריה הגיאוגרפית, 50% הנחה לנכים ובעלי מוגבלויות, ו-33% הנחה לצעירים בני 26-18. בהתאם לסיכום הביניים, ההתייקרות נדחתה ל-1 באוגוסט, אלא אם השרים יגיעו להסכמה אחרת עד אז.
גישת האוצר היא לא להגדיל את תקציב משרד התחבורה, מה שגוזר שכל תוספת תקציב לטובת מניעת התייקרות או מתן הנחות תבוא על חשבון תקציבים אחרים הקשורים לתחבורה הציבורית – כמו שיפור תדירות ותוספות קווים. רגב מתעקשת על קיום מתן ההנחות כפי שהבטיחה, ובאוצר מתעקשים לא להקצות לכך תקציבים תוספתיים, קרי למנוע את ההתייקרות באמצעות ביטול תוכניתה של רגב.
נושא נוסף שנדון בשיחה היה כוונת השרה להעביר את ניהול פרויקט המטרו מחברת נת"ע.