דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
14.9°תל אביב
  • 11.3°ירושלים
  • 14.9°תל אביב
  • 16.5°חיפה
  • 14.6°אשדוד
  • 12.9°באר שבע
  • 18.2°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 11.7°צפת
  • 13.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

ערב סוער בפתח תקווה: פעיל מוכר במחאה נגד הרפורמה המשפטית עוכב לחקירה; מוחים נגד עיכובו הותקפו ואוימו

המשטרה טענה שקיבלה מידע מהשב"כ על כוונה של איציק מדינה לבצע "אירוע אלימות" | מדינה: "הוראה מיניסטריאלית מצוצה מהאצבע" | המשטרה חוקרת ניסיון דריסה של מפגינים ואיום עליהם באקדח

מחאה מחוץ מתחנת המשטרה בפתח תקווה (צילום: גלעד פירסט)
מחאה מחוץ מתחנת המשטרה בפתח תקווה (צילום: גלעד פירסט)
יהל פרג'

איציק מדינה, פעיל מחאה מוכר, עוכב על ידי שוטרים אמש (שני) בסביבות 21:00. המשטרה טענה שקיבלה מידע מהשב"כ על כוונה שלו לבצע "אירוע אלימות". ארגוני המחאה ומדינה טוענים שבשלב הזה נלקח לחקירה, ואילו במשטרה טוענים שהשוטרים איפשרו לו להגיע למחרת בבוקר והוא התעקש על הגעה באותו הערב. מרגע שנלקח לתחנת המשטרה, נפוצה השמועה במאות קבוצות הווטסאפ של ארגוני המחאה השונים, ותוך זמן קצר התקבצו מאות מפגינים מול התחנה.

במקביל להודעות לתקשורת שהוציא 'כוח קפלן', הסבירה המשטרה את מצב העניינים מהצד שלה, ותוך כשעה וחצי שוחרר מדינה לקול תרועת ההמונים בחוץ. השחרור המהיר של מדינה העלה ספקות בנוגע לטענה הראשונה של המשטרה על המסוכנות שלו בהמשך. "נבהיר בשנית כדי להעמיד דברים על דיוקם ולמען מניעת הטעיית הציבור", הודיעה המשטרה, "המשטרה עיכבה הערב לתשאול קצר תושב פתח תקווה בעקבות מידע שעלה במערכת הביטחון על רקע כוונות לממש פעילות אלימה. הוא לא נעצר, ובסיום חקירתו שוחרר ללא תנאים".

"המשטרה היא שליחה", אמר מדינה לאחר יציאתו מהתחנה, "זו הוראה מיניסטריאלית מצוצה מהאצבע, או שמדובר בשב"כ. האשימו אותי שתכננתי לפגוע באישי ציבור. אין קשר בין מה ששאלו אותי והטיחו בפניי על הסתה לחקירה עצמה, החקירה עצמה זה איומים. אני לא מאיים על אף אחד, זה מיותר. אנחנו אנשים שומרי חוק ונמשיך במה שאנחנו עושים. לא נפסיק, לא נעצור ולא נירגע. הם חיפשו להצית את המחאה, והם קיבלו את זה במהדורה המורחבת. אנחנו נצא ונפגין למען הדמוקרטיה. אני חוזר לילדים שלי".

שני אירועים חריגים ואלימים ליוו את המשך הערב, כשמאות המפגינים זרמו לרחובות מרכז פתח תקווה – הראשון היה מה שנראה כניסיון דריסה, שבו נפצעה קל אחת המפגינות, והשני היה איום באקדח שלוף של אזרח שהתעמת עם המפגינים. שני האירועים נחקרים במשטרה.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "הדיווחים על ניסיונות הפגיעה במפגינים בפתח תקווה מטרידים ומצריכים גינוי ואמירה ברורה של כל המנהיגים – חופש ההפגנה הוא ערך יסוד בסיסי בדמוקרטיה שחייב להישמר. מה שמתחיל באיום באקדח עלול חלילה להיגמר בירי. אלימות חייבת להישמר מחוץ לתחום ויש לטפל בה בחומרה ובנחישות".

ארגוני המחאה: "מטה המאבק רואה בחומרה רבה את ההחלטה לעכב לחקירה פעיל נגד ההפיכה המשטרית, בלי שביצע כל עבירה. לא נאפשר להפוך את משטרת ישראל והשב"כ לכוחות בשירות הדיקטטורה. נתניהו וחבורת הקיצוניים שהשתלטה על המדינה יגלו גם הפעם שכל פעולה להשתקת המאבק – רק תגביר את ההתנגדות".

הבוקר חסמו מפגינים את הכניסה לביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין. המפגינים התעמתו עם שוטרים, וחמישה מהם נעצרו.

ארגוני המחאה: "ממשלת החורבן גוררת את המשטרה לשפל חסר תקדים. אלימות שוטרים ומעצרים פוליטיים יש רק בדיקטטורה. חייבים להתעורר. אלימות המשטרה בהפגנה מול ביתו של יריב מחריב ישראל במודיעין היא המשך ישיר לשפל חסר התקדים שממשלת חורבן הבית, ובראשה שר הפיתות, גררו את המשטרה.

"אלימות, שליפת אנשים מבתיהם, ואמירות של ניצב נגד זכות המחאה, הן פרקטיקות מסוכנות המתרחשות רק בדיקטטורות. נראה שזרועותיהם הארוכית של בן גביר וגופשטיין חדרו עמוק לתוך המשטרה. חייבים להתעורר. אם כך נוהגת המשטרה היום, ברור לכל כי ביום שאחרי חוקי הדיקטטורה תהפוך המשטרה לשטאזי על מלא. חובתנו האזרחים לצאת למחות בכל הכוח ולעצור את הטירוף. רק מאבק נחוש ועוצמתי יעצור אותם. ישראל לא תהיה דיקטטורה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!