דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

עשרות אנשי חינוך הפגינו מחוץ לכנס להט"בופובי: "לא ניתן לתפיסות פסולות להיכנס לכיתות"

הכנס של מכון אבן ישראל כולל תכנים טרנספוביים והומופוביים, התומכים בטיפולי המרה | עו"ד איתמר קרמר, ממובילי המחאה: "אם הם טוענים שזו סתימת פיות, הם צודקים לגמרי. יש פיות שראוי לסתום"

הפגנת אנשי חינוך מחוץ לכנס "אבן ישראל" בירושלים (צילום: באדיבות המפגינים)
הפגנת אנשי חינוך מחוץ לכנס "אבן ישראל" בירושלים (צילום: באדיבות המפגינים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עשרות אנשי חינוך מפגינים היום (שלישי) מול כנס "אבן ישראל" בהיכל שלמה בירושלים, וקוראים למשרד החינוך ולרשויות המקומיות למנוע כל פעילות של העמותה במסגרות החינוך הממלכתי.

הכנס מיועד למורים, והוא כולל פאנלים הומופובים וטרנספובים כמו 'משיכה ובחירה – על עולמו של המתמודד' ו'שיחה על הסכנה באידאולוגיית הטראנס'. הכנס מתקיים למרות הגינויים הרבים ועל אף שמשרד החינוך הודיע באופן רשמי שמורים שמשתתפים בכנס לא יקבלו בגינו גמול השתלמות.

"לא ניתן למיעוט של המיעוט להוביל תפיסות אסורות ופסולות לתוך חדרי הכיתה", אמר מנהל משמר החינוך הממלכתי עו"ד איתמר קרמר. "אם הם טוענים שזו סתימת פיות, הם צודקים לגמרי. יש פיות שראוי לסתום, ויפה שעה אחת קודם".

המחנכות והמחנכים, חברי "מאבק החינוך", קוראים לרשם העמותות, למשרד החינוך ולרשויות המקומיות למנוע כל פעילות של העמותה ובכיריה במרחב החינוכי הישראלי בכלל, ובפרט במסגרות החינוך הממלכתי.

במקביל, מעל ל- 1,300 אזרחיות ואזרחים יצאו בפנייה דחופה לוועדת האתיקה של איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, ועדת האתיקה של הסתדרות הפסיכולוגים, ועדת המשמעת של משרד הרווחה, וגורמים נוספים – לנקוט בפעולות מיידיות כנדרש, ולהטיל סנקציות מקצועיות מתאימות על אנשי מקצוע אלו.

בדרישה, המקודמת באמצעות פלטפורמת הקמפיינים של תנועת ״זזים – קהילה פועלת״, כתבו היוזמות – נשות מקצוע מתחום בריאות הנפש: ״טיפולי המרה זכו להוקעה נרחבת על ידי ארגונים מקצועיים בארץ ובעולם, לרבות משרד הבריאות, הסתדרות הפסיכולוגים, איגוד העובדות.ים הסוציאליים, יה"ת, איגוד הפסיכולוגים האמריקאי (APA), ארגון הבריאות העולמי (WHO) וגופים הממונים על מקצועיות ועל אתיקה מקצועית בתחום הטיפול ובריאות הנפש. המחקר העדכני מראה כי טיפולי המרה המיועדים לשנות את הנטייה המינית או הזהות המגדרית של הפרט פוגעים בבריאות הנפשית של מטופלים.ות. "טיפולים" אלה מנוגדים לקודים האתיים של עבודה סוציאלית ופסיכולוגיה, הקובעים כי יש לכבד את הגדרתו העצמית של הפרט ולפעול במקצועיות לרווחתו הנפשית.״

״אנו מאמינות בתוקף כי מעורבותם של אנשי מקצוע אלו בכנס אנטי-להטב"ק+ לא רק סותרת את ההתוויות המקצועיות אלא גם מעוררת חששות אתיים רציניים״.

חברותא והמרכז למאבק בהמרה פרסמו את תגובתם: "היום התקיים מושב לצים בארגון ובמימון לובי השנאה, שעסק בקהילה שלנו. נבחרת סוכני ההמרה ופועלי האוון של ישראל השתתפה והרצתה שם, תוך חילול שם ה' ופגיעה באחדות ישראל, וניסתה ללמד אנשי חינוך וטיפול כיצד מתמודדים עם התופעה, שהיא אנחנו. ניסו שם להסביר באמצעות תיאוריות קונספירציה והבלים שאבד עליהם הכלח, מדוע אנו קיימים בעולם. ניסו גם לטכס עיצה מתוך זדון ליבם כיצד אונסים וכופים אותנו להשתנות, תוך ניצול נפשי שלנו וסירוב מוחלט לקבל אותנו כמו שאנחנו. וכמובן, שלא יכולים היו לקיים את ההתוועדות הזו ללא נהי ובכי תמרורים על שלא נותנים להם לתקוף להט"בים בשקט, ושהלהט"בים עונים להם, רחמנא ליצלן, ולא מגישים את הצוואר לשחיטה בהודיה ובהוקרה. בכו על חופש הביטוי אלו שמעוניינים שנידום לנצח, קראו "דמוקרטיה" אלו שזכויות אדם הן מהם והלאה.

בכו על השתקה, אלו שקיבלו אולם ממלכתי לקיים את ההתוועדות, ואלו שמקבלים ערוץ שלם, עיתונים, תפקידים, משכורות, במות אינספור ומה לא, ומדברים כל היום. בכו על שאנחנו עונים. ואכן הלהט"בים ענו. פעילות ופעילים הפגינו מחוץ לכנס, ניצלו את חירות הביטוי להצביע ולומר "שקר" על כל הכזבים שנאמרו בפנים, בקול גדול ואפילו עם שלטים של המרכז למאבק בהמרה. די לשקר ההמרה. לא ניעלם, ולא נשתוק, ונעמוד על זכותנו, בכל פעם ששונאינו מחללים שם ה', לומר זאת בגלוי״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!