דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י"ג באייר תשפ"ד 21.05.24
26.8°תל אביב
  • 27.5°ירושלים
  • 26.8°תל אביב
  • 24.6°חיפה
  • 27.2°אשדוד
  • 32.5°באר שבע
  • 40.1°אילת
  • 33.2°טבריה
  • 26.2°צפת
  • 28.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

סערה בכנסת: ח״כ שרן השכל עלתה לנאום עם בתה התינוקת, והורדה מדוכן המליאה

סגן יו"ר הכנסת אוריאל בוסו (ש"ס) דרש מהשכל לפנות את דוכן הנואמים במליאה, לטענתו בגלל סעיף האוסר על נבחר הציבור לנאום עם אדם נוסף ליידו | ח״כ השכל: ״רוצה לשלב בין אימהות לקריירה ולא מתביישת בכך״

ח״כ שרן השכל עם בתה התינוקת במליאת הכנסת, לאחר שהתבקשה להפסיק לנאום על ידי ממלא מקום היו״ר, ח״כ אוריאל בוסו (צילום: צילום מסך מתוך ערוץ הכנסת, שידור חי)
ח״כ שרן השכל עם בתה התינוקת במליאת הכנסת, לאחר שהתבקשה להפסיק לנאום על ידי ממלא מקום היו״ר, ח״כ אוריאל בוסו (צילום: צילום מסך מתוך ערוץ הכנסת, שידור חי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברת הכנסת שרן השכל (המחנה הממלכתי) נדרשה אתמול (שלישי) לרדת מדוכן הנואמים במליאת הכנסת, לאחר שעלתה לנאום עם ביתה התינוקת. השכל ביקשה להציג את הצעת חוק שיזמה לקריאה ראשונה, אך הדבר נמנע ממנה.

סגן יו"ר הכנסת אוריאל בוסו (ש"ס) דרש מהשכל לרדת מהדוכן לאחר שלטענתו נועץ בייעוץ המשפטי לכנסת שהסתמך על סעיף בתקנון האוסר לעלות לדוכן 'עם עוד אדם'. השכל ניסתה להתווכח עם בוסו במשך מספר דקות, ובין היתר הסבירה שנאלצה לעלות עם התינוקת כיוון שלא רצתה להעיר אותה. לבסוף, נאלצה השכל לוותר וירדה מהדוכן.

"עצוב שיו"ר הכנסת אמיר אוחנה, אב לתאומים, מנע ממני מלממש את זכותי כחברת כנסת להציג את החוק שלי כי הוא רואה בילדים אביזר שלא ראוי להציג על בימת הכנסת", מסרה השכל בעקבות האירוע. "אני מביאה את הבת שלי לעבודה לא בשביל פרובוקציות ולא בשביל לייקים, אלא כי אני אמא ואני רוצה לשלב בין האמהות שלי לקריירה, כמו כל אמא במדינת ישראל. מהיום הראשון זה דבר שאני מתעקשת ללכת איתו בגאון וללא בושה, לא להסתיר או להתבייש באמהות שלי, אלא להוכיח לנשים באשר הן שאפשר וצריך לנרמל את האמהות בכל מקום, גם בכנסת ישראל״.

״למעשה״, הוסיפה השכל, ״אין שום תקנה בתקנון שמונעת מאישה לנאום במליאה עם תינוק, זה נתון לשיקולו הבלעדי של יו"ר הכנסת, שעשה היום החלטה עצובה, והאמת משפילה ונוראית כלפיי כאמא. מה שהבינו בפרלמנטים אחרים כנראה ייקח עוד זמן רב בישראל". השכל (39) סיפרה בעבר על הקשיים שעברה בטיפולי הפוריות, ולפני שנה נולדו לה תאומות, לאחר ששנתיים קודם לכן נולדה בתה הבכורה.

בניו זילנד, אוסטרליה וספרד היו תקדימים למקרה

ואכן, במספר פרלמנטים בעולם נרשם כבר יחס מכיל יותר להורות. כך למשל, כשחבר הפרלמנט הניו-זילנדי חזר באוגוסט 2019 מחופשת לידה עם בנו, ויו"ר הפרלמנט נצפה כשהוא מערסל את התינוק במהלך דיון שניהל. הסנטורית האוסטרלית לריסה וויטרס, העבירה ביוני 2017 הצעת חוק תוך כדי שהיא מניקה את בתה בת 14 השבועות. הסנטורית של אילינוי תמי דקוורת נשאה אף היא את תינוקה בן השבוע וחצי במהלך הצבעה. וחברת הפרלמנט הספרדי לשעבר קרולינה בסקנסה היניקה את בנה בן חמשת החודשים באולם הפרלמנט בשנת 2016.

למעשה כבר באפריל 2021 בררה השכל את חוקיות הכניסה למליאה עם תינוקת, כשהגיעה עם ביתה הבכורה שהייתה אז בת חצי שנה. בדצמבר אותה שנה, נאלצה גם ח"כ שירלי פינטו (ימינה) להגיע למליאה עם ביתה, שהייתה אז בת שישה ימים בלבד לאחר שחברי האופוזיציה דאז סירבו להתקזז עמה בהצבעה.

היועצת המשפטית לכנסת עצמה, עו"ד שגית אפיק, נהגה להגיע בעבר לכנסת עם ביתה לאחר שב-2016 עת כיהנה כיועמ"שית ועדת הכספים, נתבקשה על ידי ח"כ משה גפני ויו"ר הכנסת דאז יולי אדלשטיין לחזור מחופשת לידה ארוכה אותה התכוונה לקחת, לאור מומחיותה בנושא דיוני התקציב. עו"ד אפיק התנתה אז את חזרתה בכך שתוכל להגיע לכנסת עם ביתה, אותה הביאה מדי יום לדיונים במשך מספר חודשים, כשהיא נשאת במנשא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!