דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הת-חדשות ניוזלטר יוני 2023

יו"ר חדשה לוועד עובדי רמ"י: "אני רואה בכך שליחות ציבורית שנועדה למקסם את תנאי העובדים"

שלי ירמיהו נבחרה החודש להוביל את ועד עובדי רשות מקרקעי ישראל, והציבה כיעד ראשון לעדכן את ההסכם הקיבוצי | במקביל, היא לא שוכחת להילחם על עצם קיומה של הרשות: "הוועד שנבחר ייצור בריתות עם נציגי השלטון כדי להביא לעצירת הקריאות לפירוק הרשות"

שלי ירמיהו (רביעית משמאל) עם חברי הוועד החדש של רשות מקרקעי ישראל (צילום: ועד רמ"י)
שלי ירמיהו (רביעית משמאל) עם חברי הוועד החדש של רשות מקרקעי ישראל (צילום: ועד רמ"י)

שלי ירמיהו, היו"ר החדשה של ועד העובדים הארצי של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) וחברת מועצת נעמת במרחב ירושלים, מספרת על העשייה החברתית שחלמה עליה מגיל צעיר, על החשיבות של השתלבות נשים בתפקידי מפתח, על הדרך אל השוויון ועל הסכם המענקים שנחתם לאחרונה עם יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי, כדי להפחית את השחיקה של העובדים ולהגדיל את הפריון והשירות שניתן במשימה הלאומית לפתרון משבר הדיור, ועל היעד הבא שסימנה לעצמה – עדכון ההסכם הקיבוצי שישפר את תנאי העסקתם של העובדים. כל אלה הם בבחינת יצירת הווה מוצלח ובניית עתיד מזהיר לעובדי ועובדות רשות מקרקעי ישראל ולכלל אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל.

"אני עובדת ברשות מקרקעי ישראל כראש תחום עסקות בחטיבה העסקית", מספרת ירמיהו (47), אימא לשתי בנות ותושבת צור הדסה. "נוסף על כך, אני משמשת כיו"ר ועד העובדים הארצי של רמ"י, חברת מועצת נעמת במרחב ירושלים, אקטיביסטית ופעילה חברתית למען שוויון וצדק חברתי. מאז ומתמיד הייתי פעילה למען החברה, מתוך רצון עז להשפיע, לשנות, לשפר, לחזק היכן שצריך ולתקן את הטעון שיפור.

הקריירה של ירמיהו רצופה בעשייה חברתית ציבורית. "החל מ-2012 אני מכהנת כיו"ר ועד עובדי רשות מקרקעי ישראל בירושלים, מ-2019 כיהנתי בתפקיד של סגן יו"ר הוועד הארצי, והחל מיוני 2023, נבחרתי לתפקיד יו"ר הוועד הארצי של רשות מקרקעי ישראל".

במסגרת פעילותה, מובילה ירמיהו לקידום ביטחונם התעסוקתי, מעמדם ורווחתם של העובדים. "מ-2017 ועד היום אני משמשת כחברת מועצת נעמת במרחב ירושלים. במשך עשור כיהנתי כממונה על קידום מעמד האישה ברשות מקרקעי ישראל ופעלתי לשוויון מגדרי וניפוץ תקרת הזכוכית".

לאחרונה נחתם הסכם מענקים לעובדות ועובדי רשות מקרקעי ישראל. "ברמ"י עובדים אנשים נפלאים, בני אדם, מסורים ומקצועיים, שרואים בתפקידם שליחות לאומית לטובת צמיחתה ופיתוחה של מדינת ישראל, ואני גאה ושמחה שנפלה בחלקי הזכות להוביל ולהיות שותפה ביחד עם מנכ"ל הרשות, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, יו"ר הוועד הארצי של הרשות לשעבר ומחזיק תיק רמ"י בהסתדרות, להסכם שמצד אחד מתגמל את עובדי הרשות בגין עבודתם המאומצת, ומצד שני ישפר את השירות לאזרחיות ואזרחי מדינת ישראל".

במסגרת הסכם המענקים יקבלו עובדי הרשות מענק של 12 אלף שקלים, וכן תקציב של מיליון וחצי שקלים, שישמש את הוועד הארצי לפעולות רווחה לעובדים. "להסכם חשיבות רבה, מכיוון שבשנים האחרונות עובדי הרשות כורעים תחת נטל המשימות המרובות – מצב שמוביל לשחיקה ולתשישות פיזית ורגשית של עובדים רבים ויקרים".

לפני כעשור נחתם הסכם קיבוצי מיוחד שהסדיר את שכרם ותנאי עבודתם של עובדי רמ"י, וירמיהו כבר עם הפנים ליעד הבא. "בפני ועד העובדים עומדת כעת המטרה לעדכן את ההסכם הקיבוצי, תוך תיקון עיוותים רבים שפוגעים בעובדים. אני שמה לי ליעד לקדם פתיחה של הליך משא ומתן עם הסתדרות עובדי המדינה ומשרד האוצר, ולהביא להסכם משודרג שיאגד את כל מטרותינו. הסכם המענקים לצד עדכון ההסכם הקיבוצי הם בבחינת יצירת הווה מוצלח, ובעת ובעונה אחת גם בניית עתיד מזהיר. אני רואה בכך שליחות ציבורית, שנועדה למקסם את מרב התנאים לכלל ציבור העובדים".

לצד תחושת הגאווה והשמחה על הישג משמעותי שיש בו כדי להוקיר ולהעריך את העבודה המאמצת של עובדות ועובדי רמ"י, חווה ירמיהו תחושת תסכול. "חרף מאמצינו הרבים והישגינו המרשימים מדי שנה, אנחנו עדים כל העת לקריאות חוזרות ונשנות של פוליטיקאים לפירוק הרשות. לאחרונה הקריאות הפכו משמעותיות, ממשיות ומסוכנות. הטענה היא שברגע שיפרקו את רמ"י, תיפתר בעיית מחירי הדיור.

"ברשות קיימת נציגות עובדים חזקה. ועד העובדים יפעל בראש ובראשונה לקנות לעובדי הרשות ביטחון תעסוקתי, לשמור על זכויותיהם, לשפר את תנאי העסקתם ולדאוג לרווחתם. ועד העובדים שנבחר בימים אלה יבחן את האפשרויות שעומדות לפנינו כדי ליצור בריתות עם נציגי השלטון ולהביא לעצירתן של הקריאות לפירוק הרשות. ראשית חוכמה למנהיג שהוא שיקבע את הדוגמה. היות שהמנהיג מהווה דוגמה, חשוב שיהיה בעל ערכים חברתיים, תרבותיים, מוסריים-אתיים ואידיאולוגיים. זה הקו שמנחה אותי בעשייתי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!