דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

נתניהו בבה"ד 1: "אין מקום לסרבנות מכל צד, ביום פקודה נתייצב כאגרוף מחץ"

גם שר הביטחון יואב גלנט, התייחס לנושא הסרבנות ואמר: ״צה"ל הוא צבא העם, כוחו ועוצמתו, טמונים באחדות השורות. גרירה של צה"ל ומפקדיו לוויכוח ומחלוקת, היא מדרון חלקלק המסכן את קיומה של מדינת ישראל״

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: לירון מולדוון/פול)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: לירון מולדוון/פול)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) לנושא הסרבנות בטקס הסיום של קורס קצינים לוחמים בבה״ד1: "כולנו חייבים להתייצב יחד כדי להגן על המדינה שלנו. אין ולא יהיה מקום לסרבנות – לא מצד זה ולא מצד כלשהו".

נתניהו הוסיף, "יש לנו מדינה אחת, יש לנו צבא אחד ויש לנו בית אחד. נשמור כאחים וכאחיות על הבית, ואם יגיע יום פקודה – נתייצב לדגל, מלוכדים ונחושים כאגרוף מחץ".

גם שר הביטחון יואב גלנט, התייחס בטקס לנושא הסרבנות ואמר: ״צה"ל הוא צבא העם, כוחו ועוצמתו, טמונים באחדות השורות. גרירה של צה"ל ומפקדיו לוויכוח ומחלוקת, היא מדרון חלקלק המסכן את קיומה של מדינת ישראל״.

שר הביטחון, ראש הממשלה והרמטכ"ל בטקס סיום קורס קצינים (צילום: אתר דו"צ)
שר הביטחון, ראש הממשלה והרמטכ"ל בטקס סיום קורס קצינים (צילום: אתר דו"צ)

״אסור לנו לאפשר לאף אחד להשתמש בצה"ל ככלי ניגוח בקמפיינים פוליטיים או כחלק מאמירות מסיתות של אנשים עלומי שם. הקריאות לסרבנות והאיומים להפסקת ההתנדבות מערערים את ערכי הבסיס של צה"ל כצבא העם- ומסכנים את כשירותו״.

״כל מי שקורא לסרבנות איננו פועל כחלק ממחאה לגיטימית, בקריאתו הוא פוגע בדבר החשוב ביותר שיש לנו- ביטחון מדינת ישראל. על כולנו, ובמיוחד עלינו נבחרי הציבור, קואליציה ואופוזיציה כאחד, להוקיע ולגנות את תופעת הסרבנות. חובתנו כחברה חפצת חיים, לשמור על צה"ל מעל ומחוץ לכל מחלוקת- אין לנו צבא אחר. צה"ל הוא שלנו, של כולנו״.

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי התייחס לפרעות המתנחלים בכפרים הפלסטיניים שאירעו בימים האחרונים, וגם להשתלחות בצה"ל ובמפקדיו בקרב חברי כנסת, שרים וחוגים מסוימים בקרב תושבי יהודה ושומרון.

הלוי אמר, "הטרור ותוצאותיו הקשות מביאים חלק מהאנשים לעשות מעשים אסורים מוסרית וחוקית, קצין הרואה אזרח ישראלי, המתכוון לזרוק בקבוק תבערה לבית פלסטיני ועומד מנגד, אינו יכול להיות קצין. זו דרכנו, זה כוחנו כאן בהשוואה לאזור המורכב בו אנו חיים ואסור לנו לשחוק זאת", הוסיף. את הדברים הוא אמר בנאום שנשא בטקס סיום קורס קצינים קרביים ביבשה.

הרמטכ"ל התייחס להשתלחות בצה"ל ובכיריו על רקע האירועים ביהודה ושומרון: "כל מי שמשתלח בצה"ל נכון שיזכור: גם התנצלות שלאחר מעשה אינה מבטלת את הנזק הרב שנגרם". לדבריו של הלוי, "צה"ל פועל אך ורק לצורך ביטחון האזרחים, מכאן סמכותו. ההשתלחות במי שמקדישים את חייהם להגן, פוגעת בביטחון האזרחים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!