דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
17.4°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 17.4°תל אביב
  • 18.1°חיפה
  • 17.1°אשדוד
  • 16.8°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 17.7°טבריה
  • 17.0°צפת
  • 17.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרידה

איש הרדיו דובי לנץ הלך לעולמו בגיל 76

לנץ היה עורך מוזיקלי ושדרן רדיו ישראלי. מבקר מוזיקה ויועץ מוזיקלי, בעיקר בתחומי ג'אז, פיוז'ן ומוזיקת עולם

1989: דובי לנץ (משמאל) ורפי רשף באולפן גל"צ (צילום: משה שי, פלאש90)
1989: דובי לנץ (משמאל) ורפי רשף באולפן גל"צ (צילום: משה שי, פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

איש הרדיו, דובי לנץ, הלך הלילה (רביעי) לעולמו בגיל 76 לאחר מאבק במחלת הסרטן. הוא נפטר בבית החולים והותיר אחריו אישה, בת ושני נכדים.  לנץ היה עורך מוזיקלי ושדרן רדיו ישראלי. מבקר מוזיקה ויועץ מוזיקלי, בעיקר בתחומי ג'אז, פיוז'ן ומוזיקת עולם. חברו לרדיו, יואב קוטנר כתב בדף הפייסבוק שלו: "חברי ומורי דובי לנץ הלך לעולמו הערב. הלב נקרע".

 אייל פרידמן, קוואמי, ספד לו: "דובי שלי, המורה, המצחיק, החכם עד אין קץ, האדם שכולו טוב לב, גרובים מכל סוג אפשרי ומוזיקה שלעולם לא נגמרת. איך זה יכול להיות שאתה כבר לא כאן? הלב פשוט נשבר".

בכאן 88 ספדו ללנץ: "מישהו שם למעלה החליט לקחת אליו את אנשי הרדיו הטובים. לנץ, שהחל את דרכו ברדיו בתחילת שנות השבעים בגלי צה"ל, התמחה בג'אז ובמוזיקת עולם ולצד שידוריו ברדיו היה המנהל האמנותי של פסטיבל ג'אז בים האדום והרבה לטייל בעולם ולהדריך טיולים בעקבות המוזיקה. ב-2014 הוא הצטרף ל-88 ושידר את התכנית השבועית 'לא רק ג'אז'. יהי זכרו ברוך".

לגלי צה"ל הצטרף לנץ בשנת 1973 כעורך מוזיקלי, בתקן אזרח עובד צבא. מספר חודשים מאוחר יותר, הוא כבר כיהן כראש מחלקת המוזיקה של התחנה, תפקיד שמילא מספר פעמים נוספות בהמשך.

בין התוכניות שערך והגיש, "הכל זורם", ששודרה החל משנת 1982 במשך למעלה משלושים שנה, "דו רה יומי", שערך ושידר יחד עם חברו דני קרפל ז"ל ואת "ציפורי לילה". בין התפקידים שעשה בתחנה הוא היה גם עורך מצעד הפזמונים העברי והלועזי.

בשנת 2014, הצטרף לנץ לצוות שדרי תחנת הרדיו 88FM והגיש את תוכנית הג'אז "לא רק ג'אז", מדי יום שלישי. בשנת 2017, לאחר חילוקי דעות, עזב את התחנה וחזר לשדר בגלי צה"ל, את התוכנית "קול הג'אז הזה", שהייתה מזוהה כל כך עם דני קרפל, שנפטר שנה קודם. בנוסף, שידר לנץ מאותה שנה מדי יום שלישי ברדיו הקצה תוכנית רדיו שבועית בשם "פעמיים כי דוב".

החל משנת 2011 משמש לנץ כמנהל האמנותי של פסטיבל "ג'אז חורף בים האדום", ומשנה לאחר מכן, 2012, כמנהל האמנותי, לצד אלי דג'יברי של פסטיבל ג'אז בים האדום.

מועד הלוויה טרם פורסם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!