דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

"לא מפריטים חיי נשים": איגוד העו"ס פנה לשר האוצר לעצור את הפרטת הטיפול בגברים אלימים

איגוד העובדים הסוציאליים: "30 משרות הן כל מה שצריך כדי להבטיח שכל גבר אלים שמורחק מהבית יופנה לטיפול" | האיגוד מוחה על כוונת שר הרווחה להפריט את השירות בשבועות הקרובים בשל סירוב האוצר לתקצב תקנים ייעודים

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' (צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90)
שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' (צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90)
הדס יום טוב

3,102 עובדים ועובדות סוציאליות שלחו היום (חמישי) מכתב דחוף לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' תחת הכותרת "דם נשים אינו למכירה", בדרישה למנוע את הפרטת תכנית מגן לגברים אלימים.

המכתב נשלח לאחר עיכוב ביישום תיקון לחוק למניעת אלימות במשפחה, המחייב את בית המשפט להפנות גברים שהוצא נגדם צו הגנה בשל אלימות במשפחה, לקבלת חוות דעת מעובדת סוציאלית שתקבע אם ניתן להפנותם לטיפול שנכנס לתוף באוגוסט לפני שנה.  לטענת האיגוד, החוק טרם יושם עד היום עקב סירובו של האוצר להוסיף 30 תקנים לתפקידי עו"ס מגן בשירות המדינה לביצוע החוק, זאת למרות שהחוק תוקצב עם חקיקתו בסכום של 6 מיליון שקלים.

המאבק החל לפני כחודש, לאחר פגישה שהתקיימה בין שר הרווחה יעקב מרגי והדרגים המקצועיים במשרד הרווחה ליו"ר איגוד העו"ס ענבל חרמוני, בה הודיע השר כי במידה והאוצר לא יענה לדרישתו להקצות תקני מדינה, בכוונתו להפריט את השירות בשבועות הקרובים. העובדות והעובדים הסוציאליים דרשו משר האוצר להתערב במשבר ההפרטה ולהקצות את התקנים.

במכתב שנשלח לשר האוצר נכתב כי פקידי משרד האוצר מעדיפים שגורמים פרטיים עם שיקולים זרים יכנסו לתמונה. "בעשורים האחרונים הפרטת השירותים החברתיים הפכו דבר שבשגרה, וזה אומר שהמדינה מתנערת מהאחריות שלה כלפינו. כיום, כמחצית מהשירותים שמשרד הרווחה מפעיל במיקור חוץ מופעלים על ידי חברות מסחריות למטרות רווח. כאלו שמלבד מתן שירות הרווחה גם דואגות להגדלת העושר של בעלי המניות שלהן".

לדברי האיגוד, מדובר בהפרטה של תפקיד שפועל במסגרת הליך משפטי ועוסק בטיפול בכפייה. לכן, אנו יוצאות למאבק וקוראות לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', להתערב ולמנוע את הפרטת תכנית מגן".

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

"30 משרות הן כל מה שצריך כדי להבטיח שכל גבר שמורחק מהבית בגלל אלימות במשפחה, גם יופנה לטיפול כדי למנוע את המשך האלימות", הוסיפה יו"ר איגוד העו"ס, ענבל חרמוני. לדבריה, הכסף כבר קיים, אבל "פקידי משרד האוצר מעדיפים שחברות למטרות רווח יגזרו קופון כלכלי עבור בעלי המניות שלהן, והעיקר שלא יהיו עוד כמה משרות בשירות הציבורי".

"הפרטת תפקיד עו"ס מגן היא שלב חדש ומדאיג במיוחד בהפרטת שירותים חברתיים", הוסיפה חרמוני. "מדובר בהפרטה של תפקיד שפועל במסגרת הליך משפטי ועוסק בטיפול בכפיה. לכן, אנו יוצאות למאבק וקוראות לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', להתערב ולמנוע את הפרטת התכנית, לטובת הגדלת העושר של חבריות מסחריות בעלות שיקולים זרים. לא מספסרים ולא מפריטים חיי נשים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!