דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הסתיים מבצע 'מרתון דרכון': 425 אלף ישראלים קיבלו שירות ב-35 ימים

המבצע החל בעקבות מצוקת התורים החריפה שנרשמה לאורך השנה החולפת | ברשות האוכלוסין ציינו כי החל מתחילת יולי 2023 הדרכונים יועברו לבית האזרחים | שר הפנים משה ארבל: "התודה היא בראש ובראשונה לעובדים והעובדות המסורים"

ישראלים עומדים מחוץ למשרד הפנים בתור לחידוש הדרכונים (צילום אבשלום ששוני/פלאש90)
ישראלים עומדים מחוץ למשרד הפנים בתור לחידוש הדרכונים (צילום אבשלום ששוני/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שר הפנים משה ארבל קיים הבוקר (חמישי) ישיבה מיוחדת עם הנהלת רשות האוכלוסין לסיכום מבצע 'מרתון דרכון' שמסתיים היום. במהלך 35 ימי המבצע, קיבלו שירות מעל ל-425,000 אזרחים, מתוכם יותר מ-210,000 בארבע הלשכות הגדולות והמרכז בבני ברק. ברשות האוכלוסין ציינו כי החל מתחילת יולי 2023 הדרכונים יועברו לבית האזרחים באמצעות נקודות חלוקה של חברת ההפצה HFD במקום סניפי הדואר כפי שנעשה עד כה.

מבצע מרתון דרכון החל בעקבות מצוקת התורים החריפה שנרשמה לאורך השנה החולפת – תוצר נלווה למשבר הקורונה במהלכו פקע תוקפם של דרכונים רבים, מבלי שבעליהם יחדשו אותם שכן הגבולות הבינלאומיים נסגרו. הדבר ייצר עליה חדה בביקוש לדרכון חדש, שהצריכה היערכות ייחודית של רשות האוכלוסין וההגירה.

במסגרת הפרוייקט הוסבו הלשכות הגדולות של הלשכה בתל אביב, חיפה, באר שבע וירושלים, כך שיטפלו בהנפקת דרכונים בלבד, ללא צורך בהזמנת תור מראש, ושעות קבלת הקהל בהן הוארכו עד לשעה 21:00 בערב. לצד זאת, נפתחה לשכה זמנית נוספת להנפקת דרכונים בבני ברק.

מצלמות לצפייה ישירה הוצבו, במהלך הפרויקט, מחוץ ללשכות על מנת לסייע למקבלי השירות להעריך את העומסים במקום. בנוסף, הושק שירות המאפשר לקבל מידע על המספרים המקבלים שירות בלשכות בכל רגע נתון, וזאת על מנת שלא לחייב את המגיעים לעמוד ולחכות בתור, ונוספה לאפליקציה של רשות האוכלוסין אפשרות לקבלת מידע על התורים הקרובים ביותר בכל לשכה. בין הנתונים שפרסמה רשות האוכלוסין ציינו כי במהלך הפרויקט שתה הקהל שהגיע לארבע הלשכות 1,500 ליטרים מים, בעמדות המים שהוצבו לרווחת הקהל.

ישראלים עומדים מחוץ למשרד הפנים בתור לחידוש הדרכונים (צילום אבשלום ששוני/פלאש90)
ישראלים עומדים מחוץ למשרד הפנים בתור לחידוש הדרכונים (צילום אבשלום ששוני/פלאש90)

קידום הפרויקט התאפשר בין היתר בזכות הסכמות שהובילה הסתדרות עובדי המדינה בראשות עו"ד אופיר אלקלעי מול משרדי הפנים והאוצר להרחבת שעות הפעילות של הלשכות. עובדי הלשכות אשר לקחו חלק במרתון, ונדרשו למאמץ מיוחד ועבודה בשתי משמרות, צפויים לקבל תגמול נוסף על שכרם הרגיל, שיוכל להגיע עד 20 אלף שקלים.

רשות האוכלוסין דיווחה היום על שיתוף הפעולה החדש שלה עם חברת HFD לצורך השליחה וההפצה של הדרכונים, שנועד לדבריה להקל ככל האפשר על השירותים אותם היא מעניקה לציבור. עם הגשת הבקשה לדרכון בלשכת רשות האוכלוסין, יקבלו האזרחים הודעת סמס על כך שהבקשה התקבלה. מאוחר יותר, תישלח הודעת סמס נוספת מחברת ההפצה עם פרטי נקודת החלוקה הנוחה ביותר.

מנכ״ל הרשות, אייל סיסו, בירך על הצעד: ״אנו נמצאים בשנת 2023 ואילו בדיוק הצעדים שעלינו לקדם כדי להתאים עצמנו לחדשנות ולקדמה של העת הזו. אנו מתעתדים לקדם מהלכים משמעותיים נוספים, אשר ישנו לחלוטין את חווית השירות של הציבור״.

שר הבריאות והפנים, משה ארבל (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
שר הבריאות והפנים, משה ארבל (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

שר הפנים משה ארבל: "מבצע מרתון דרכון מגיע היום לסיומו ואני יכול להגיד בסיפוק גדול שהוא מסתיים בהצלחה. התודה היא בראש ובראשונה לעובדים והעובדות המסורים שנתנו את הנשמה ומתחו את עצמם, על מנת שמבצע 'מרתון דרכון' יצליח וישיג את המטרות שהצבנו בתחילת הדרך".

"הציבור קיבל שירות מקצועי, אדיב ויעיל והתוצאות הנהדרות מדברות בעד עצמן", הוסיף ארבל. "אני מברך את הנהלת רשות האוכלוסין וההגירה, את מנהלי המרחבים ומנהלי הלשכות שהוכיחו שבעבודת צוות משותפת, בשילוב ידיים, אנחנו יכולים לשנות דברים – וגם השמיים הם לא גבול. אנחנו לא נחים על זרי הדפנה, ומחויבים להמשיך ולעבוד למען הציבור כדי שהנפקת דרכון במדינת ישראל תהיה נוחה ופשוטה יותר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!