דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
28.5°תל אביב
  • 28.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 24.1°חיפה
  • 27.5°אשדוד
  • 33.2°באר שבע
  • 36.0°אילת
  • 33.4°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הישג חלומי: נבחרת ישראל בחצי גמר יורו עד גיל 21, אחרי ניצחון על גאורגיה בפנדלים

הדיפה של דניאל פרץ קבעה 3:4 אחרי 0:0 בתום 120 דקות, מול 44 אלף אוהדים גאורגים | הניצחון עשוי להבטיח לישראל הופעה באולימפיאדת פריז, ומפגש מול אנגליה או פורטוגל בחצי הגמר | הנשיא הרצוג: "בזכות הנחישות וכוח הרצון הבאתם ניצחון מדהים"

נבחרת ישראל עד גיל 21 לאחר הניצחון על גיאורגיה, ברבע גמר יורו הצעירים (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)
נבחרת ישראל עד גיל 21 לאחר הניצחון על גיאורגיה, ברבע גמר יורו הצעירים (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

חגיגה בטביליסי: נבחרת ישראל עד גיל 21 בכדורגל העפילה הערב (שבת) לראשונה בהיסטוריה לחצי גמר היורו. ישראל ניצחה את גאורגיה בפנדלים 3:4, אחרי 0:0 בסיום הזמן החוקי. היריבה הבאה במשחק שיתקיים ברביעי הקרוב תהיה המנצחת ברבע הגמר המקביל בין אנגליה לפורטוגל. אם אנגליה או צרפת ינצחו מחר ואחת מהן תעלה לחצי הגמר, ישראל תבטיח את מקומה באולימפיאדת פריז 2024.

מהלך המשחק: הזדמנות אדירה לישראל כבר בדקה ה-5. דור תורג'מן פרץ את ההגנה הגאורגית, עבר שני שחקנים ומול השוער בעט החוצה. בדקה ה-20, שער של גאורגיה נפסל בעקבות יציאה של הכדור לחוץ לפני המסירה לשער. בדקה ה-33 אוסקר גלוך הוביל התקפה מתפרצת של ישראל ובעט לשער, אך השוער הגיאורגי ירד טוב לכדור והדף את הבעיטה. המחצית הסתיימה 0:0.

ישראל פתחה את המחצית השנייה עם הזדמנות גדולה. בדקה ה-48 אוסקר גלוך הכניס כדור לגנדלמן שהשתלט והקפיץ לשער, השוער הגיאורגי הדף את הכדור, גנדלמן היה הראשון לכדור החוזר, וניסה לדחוק את הכדור לרשת אך הכדור הורחק.

אוסקר גלוך עם הכדור, במדי נבחרת ישראל עד גיל 21 במשחק מול גיאורגיה, ברבע גמר היורו לנבחרות עד גיל 21 (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
אוסקר גלוך עם הכדור, במדי נבחרת ישראל עד גיל 21 במשחק מול גיאורגיה, ברבע גמר היורו לנבחרות עד גיל 21 (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)

בדקה ה-65 התקפה מסוכנת של גאורגיה. ציטאשווילי נכנס בין ההגנה של ישראל, אך נעצר בבעיטה עם גלישה של למקין. מהצד השני, שתי בעיטות למסגרת של שחקני נבחרת ישראל גנדלמן וגלוך נעצרו אחת אחרי השניה על ידי השוער הגיאורגי.

עמוק בתוספת הזמן של המחצית השנייה זכתה גיאורגיה בבעיטה חופשית על סף הרחבה. למזלה של ישראל הכדור נבעט לתוך החומה ושתי הקבוצות המשיכו להארכה, לאחר שוויון 0:0 בסיום הזמן החוקי.

בהארכה גאורגיה שלטה במשחק, אך בדקה ה-103 ישראל מגיעה להזדמנות טובה: מבצע אישי יפה של עוז בילו שנכנס לרחבה, עובר שני שחקנים ובועט לשער, אך גם הפעם השוער הגיאורגי במקום והודף עם הרגל את הבעיטה. שתי הקבוצות לא מצליחות להבקיע, והמשחק הולך לבעיטות הכרעה.

פנדלים: היראקלי אזארובי כובש לגיאורגיה את הפנדל הראשון. גיל כהן משווה עם פנדל מושלם. זוריקו דוויטאשווילי העלה את גיאורגיה ל-1:2. עמרי גנדלמן כובש אחרי שהשוער הגיאורגי כמעט עוצר. דניאל פרץ עוצר את הבעיטה השלישית. ענאן חלאיילי מעלה את ישראל ליתרון 2:3. גיורגי מויצרפשווילי משווה. אוסקר גלוך בועט למרכז וכובש 3:4. את הבעיטה האחרונה של גיאורגיה בעט סאבה חבדג`לקורה. ישראל מנצחת 3:4.

הרכב נבחרת ישראל: דניאל פרץ, כרם ג'אבר (ענאן חלאילי, 105), גיל כהן, סתיו למקין, עילאי חג'ג' (זיו מורגן, 91), עדן קארצב (יואב הופמייסטר, 51), עומרי גנדלמן, איתן אזולאי (עוז בילו, 80), אוסקר גלוך, עידן טוקלומטי (הישאם לאיוס, 63), דור תורג'מן (מוחמד אבו רומי, 113).

נבחרת ישראל עד גיל 21 בפתח משחק מול גיאורגיה ברבע גמר היורו עד גיל 21 (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)
נבחרת ישראל עד גיל 21 בפתח משחק מול גיאורגיה ברבע גמר היורו עד גיל 21 (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)

המשחק נערך באצטדיון בוריס פאיצ'דזה בטביליסי, מול כ-44 אלף אוהדים של גאורגיה וכמה מאות ישראלים. זו הייתה הפעם הראשונה שישראל מעפילה לרבע הגמר של יורו הצעירים, והפעם הראשונה בה היא תשתתף בחצי הגמור שלו.

הניצחון במשחק צפוי בסבירות גבוהה לאפשר לנבחרת הופעה באולימפיאדת פריז, מה שלא הצליחה לעשות מאז המשחקים האולימפיים במונטריאול ב-1976. יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יעל ארד, אמרה עם סיום המשחק: "איזה ניצחון מרגש של הנבחרת הצעירה הערב עם המון המון נשמה. הנבחרת הוכיחה שהיא קורצה מחומר של אלופים.
מאז מונטריאול 1976, אחרי 48 שנים ו-12 משחקים/מחזורים אולימפיים, נבחרת ישראל בכדורגל הצליחה כמעט בוודאות להעפיל למשחקים בפריז 2024, וזה ללא ספק מעיד על ההתקדמות המקצועית והמנטלית שנעשתה בענף בשנים האחרונות.

"המשלחת האולימפית של ישראל עשתה בשלושת העשורים האחרונים קפיצת איכות אדירה, ואני שמחה שענף הכדורגל מצטרף למגמה הזו. ברכות לגיא לוזון המאמן ולכל הצוות המקצועי והניהולי שעוטף את הנבחרת. ברוכים הבאים, חיכינו לכם ועכשיו הדבר האמיתי – הכרטיס הוא שער הכניסה ולשם באים לנצח".

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך את הנבחרת על הניצחון: "בזכות הנחישות וכוח הרצון הבאתם ניצחון מדהים. בהצלחה בחצי גמר היורו – אנחנו מאחוריכם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!