דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

עדכונים שוטפים / לפחות 8 מחבלים הרוגים במבצע לסיכול תשתיות הטרור בג'נין, צה"ל תקף ליד מסגד

צה"ל תקף יעדים מהאוויר ועצר 20 מבוקשים פלסטינים | שר הביטחון גלנט: "הפעולה שלנו ממוקדת נגד המחבלים ושולחיהם"

  • צה"ל תקף יעדים מהאוויר ועצר 20 מבוקשים פלסטינים | שר הביטחון גלנט: "הפעולה שלנו ממוקדת נגד המחבלים ושולחיהם"
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שמונה פלסטינים נהרגו ו-80 נפצעו, 17 מהם באורח קשה מתחילת פעולת צה"ל בג'נין ביום ראשון בלילה. לפי צה"ל, במהלך המבצע התעמתו הכוחות עם חמושים פלסטינים במספר מוקדים במחנה, נפגעו תשתיות טרור ונתפסו מאות אמצעי לחימה ומטענים. זהו המבצע הצבאי הגדול ביותר בג'נין בעשרים השנים האחרונות, מאז מבצע חומת מגן ב-2002.

דובר צה"ל עידכן אתמול (שני) שלוחמי יחידת מגלן, יהל"ם ושב"כ איתרו והשמידו מעבדה שהכילה מאות מטענים, כמה מטעני גיחון, מטענים ניידים, בור אמצעי לחימה, 12 מחסניות ורובה M-4.

התחמושת שתפסו לוחמי צה"ל בג'נין (צילום: דובר צה"ל)
התחמושת שתפסו לוחמי צה"ל בג'נין (צילום: דובר צה"ל)

המבצע החל בלילה שבין ראשון לשני בסביבות השעה 2:00, בתקיפה מהאוויר של מפקדה במחנה הפליטים ג'נין. לפי צה"ל, מטרת המבצע שתוכנן בשנה האחרונה היא "מאמץ לסיכול נרחב של הסרת איום הטרור ביהודה ושומרון". המבצע שילב תקיפות מהאוויר ופעולת כוחות קרקע של מאות לוחמים לצד כלים הנדסיים כבדים, תוך שיתוף פעולה של צה"ל מג"ב ושב"כ.

לוחמי יחידת מגלן איתרו מעבדת נפץ במחנה הפליטים ג'נין ובה מאות מטענים מוכנים לשימוש, מטעני גחון ובור אמל"ח. הלוחמים החרימו גם מכשירי קשר וציוד צבאי. נוסף על כך אותרה מעבדת נפץ ובה עשרות מטענים מאולתרים וחוברת הדרכה להכנת מטענים נוספים, ומעבדה נוספת עם אמצעים להכנת מטענים. הכוחות החרימו את כל אמצעי הלחימה. לוחמי מגלן, יהל"ם ושב"כ איתרו והשמידו מעבדה שהכילה מאות מטענים, מספר מטעני גיחון, מטענים ניידים, בור אמצעי לחימה, 12 מחסניות ורובה M-4.

במהלך הלחימה נפגע לוחם צה"ל באורח קל מרסיס רימון.

הכוחות נקלעו לחילופי אש במסגד שמזוהה עם ארגוני טרור במחנה הפליטים בג'נין. בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ״ן, סרקו לוחמים מיחידות אגוז ויהל״ם את הקומה התחתונה של המסגד ואיתרו שני בורות אמל"ח תת קרקעיים ובהם חומרי נפץ, אמצעי לחימה וציוד צבאי המזוהה עם ארגוני טרור. הכוחות החרימו וניטרלו את אמצעי הלחימה.

במעצרים שבוצעו בעיר ג'נין, נתקל כוח של סיירת נח"ל במחבלים חמושים. זוהו פגיעות. אחד המחבלים נוטרל ונשקו הוחרם. במהלך מעצר מבוקש על ידי לוחמי ימ"ס מג"ב איו"ש בוצע ירי לעבר המבוקש, שנפצע, נתפס, והועבר לטיפול רפואי.

מיקום המפקדה שהותקפה בג'נין (צילום: דובר צה"ל)
מיקום המפקדה שהותקפה בג'נין (צילום: דובר צה"ל)

כוחות הביטחון תקפו הבוקר מפקדה שמהווה את החמ"ל האחוד של הפלגים במחנה הפליטים בג'נין ופעילי 'גדוד ג'נין'. לדברי דובר צה"ל, המפקדה שימשה כחמ"ל תצפית, כמקום התכנסות של מחבלים חמושים לפני ואחרי פעילות טרור, כאזור התחמשות בנשקים ומטענים וכמרכז הקשר והתקשורת של הפעילים. בנוסף, המפקדה שימשה מחסה לפעילים מבוקשים על רקע ביצוע הפיגועים בחודשים האחרונים בגזרה.

לאחר התקיפה החלו פעילים במחנה הפליטים בג'נין לשרוף צמיגים ולחסום כבישים במטרה למנוע מכוחות צה"ל להיכנס למחנה. אזעקות נשמעו בכל המסגדים במחנה ג'נין, ולפי דיווחים פלסטיניים ישנם לפחות שני פלסטינים שנהרגו מתחילת המבצע.

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, סגן ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון. לדבריו, "המאמץ הממוקד של מערכת הביטחון נגד מוקדי הטרור בג׳נין מתקדם כמתוכנן. לכוחות בשטח יש חופש פעולה מלא לפעול. בשעות האחרונות הנחתנו מכה קשה על ארגוני הטרור בג'נין והצלחנו לרשום הישגים מבצעיים מרשימים".

עוד אמר גלנט ש"הערכה רבה למפקדי ולוחמי צה"ל ושב״כ על פעולתם הנחושה. הם יקבלו את הגיבוי המלא לעשות ככל הנדרש ולפעול על הקרקע ומהאוויר, על מנת להגן על אזרחי ישראל ולשמר את חופש הפעולה המלא בכל רחבי יו"ש", הוסיף גלנט. "הפעולה שלנו ממוקדת נגד המחבלים ושולחיהם. אנו שומרים על דריכות וערנות גבוהה בכל הגזרות וערוכים לכל תרחיש".

מבצע לסיכול טרור בעיר ג'נין (צילום: דובר צה"ל)
מבצע לסיכול טרור בעיר ג'נין (צילום: דובר צה"ל)

התקיפה החלה לאחר מספר שבועות מתוחים בגזרה בהם זוהו ניסיונות לירי רקטי לכיוון ישראל. לפני שבוע שוגרו שתי רקטות מאזור ג'נין לעבר שטח ישראל והתפוצצו בשטח הגדה המערבית. מוקדם יותר הערב דיווחו פלסטינים על כוחות צבא רבים בצירים שמובילים לג'נין ולשכם, בהם נגמ"שים וכלי רכב ממוגנים.

שר הביטחון גלנט: "כוחות הביטחון מרכזים מאמץ נגד מוקדי בטרור בג'נין. נגד הטרור ננקוט בגישה התקפית ויוזמת. כל מי שיפגע באזרחי ישראל – ישלם מחיר כבד. מערכת הביטחון ערוכה לכל תרחיש".

החמ"ל הצבאי המשותף של כלל הפלגים הפלסטיניים בעזה התייחס למבצע הצבאי בג'נין, ומסר כי "התנגדות בכל הזירות לא תאפשר לאויב לפגוע בעמנו. המשך תוקפנות נגד ג'נין והתנהגות הכיבוש יקבעו את אופי תגובת ההתנגדות". בנוסף, קראו הפלגים "ללוחמים בכל הזירות להתכונן לתגובה במידה והכיבוש יחליט להמשיך בפשעיו".

נביל אבו רדינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, גינה את פעילות צה"ל בג'נין ואמר כי מדובר ב"פשע מלחמה חדש נגד עמנו חסר ההגנה". הוא הוסיף כי "העם הפלסטיני לא יכרע ברך, לא ייכנע, לא יניף דגל לבן ויישאר איתן על אדמתו מול התוקפנות האכזרית הזו עד שהכיבוש יובס". ברשות איימו להפסיק את התיאום הבטחוני עם ישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!