דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אושרו תקנות שיאפשרו לעובדי מדינה לעבוד עד גיל 72

ועדת העבודה והרווחה אישרה את התקנות, לפיהן יוכל נציב שירות המדינה לאשר הארכה של 5 שנים לאחר גיל הפרישה | יו"ר הוועדה אייכלר: "צריך לאפשר את, בייחוד במקצועות ובמקומות שקיים מחסור בעובדים בעלי ידע וניסיון מתאים"

הדיון בוועדת העודה והרווחה (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)
הדיון בוועדת העודה והרווחה (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר אישרה היום (שלישי) תקנות שיאפשרו לנציב שירות המדינה לאשר הארכת שירות לעובד בשירות המדינה עד גיל 72. הדבר יאפשר הארכה של עד 5 שנים במצטבר מיום הגעתו של העובד לגיל הפרישה, לעומת 4 שנים כיום.

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר בדיון: "אין סיבה שהמדינה לא תאפשר לאנשים שמעוניינים בכך להמשיך לעבוד ולתרום מהידע והניסיון שלהם, בייחוד במקצועות ובמקומות שבהם קיים מחסור בעובדים בעלי ידע וניסיון מתאים".

נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ הסביר במהלך הדיון: "מדובר בעדכון טכני עם משמעות גדולה. כאשר נקבע בזמנו גיל הפנסיה 65, המחוקק הבין שיתכן שיש מצבים מסוימים שבהם יהיה חסר עובד מיומן מחליף, ואז נקבעה בתקנות אפשרות הארכה של עד 5 שנים מצטברות – בכל פעם עד שנה כשהכוח הוא בידי הנציב, לפי צורך חיוני של המערכת. מאוחר יותר העלו את גיל הפרישה ל-67 וההארכה לא עודכנה בהתאם, כך שההארכה המקסימלית הפכה ל-3 שנים. בשנה שעברה העלנו את זה ל- 71. וכעת אנחנו רוצים להאריך את האפשרות עד גיל 72".

הרשקוביץ ציין גם שהבקשה מתייחסת בין היתר לתפקידים ולמקצועות שבהם קשה למצוא תחליף לאדם שהגיע לגיל פרישה, למשל בתחום הרפואה, בו חסרים כיום רופאים מרדימים, פסיכיאטרים וגריאטריים. לדבריו "יש מקרים שבהם אנשים מהווים מוקד ידע או בעלי מיומנות מסוימת שאתה פשוט לא רוצה לוותר עליהם".

מקצועות נוספים שהופיעו ברשימה של בעלי תפקידים רלוונטיים לתקנה שהוגשה לוועדה הם רופא מומחה, מיילדת, אימאם וכרוז של מסגד ועוד. על פי נתונים שהציג הרשקוביץ בדיון, בשנה האחרונה הוארכה העסקתם של כ-30 עובדים עד גיל 71, מרביתם נשים, כאשר על פי הערכה שלו, הארכת העסקה לגיל 72 תאושר ל-20-10 עובדים בשנה.

ח"כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי) אמר: "יש מגמה של פתיחת אפשרות להמשך העסקה של מבוגרים במדינות רבות בעולם. זה מאפשר שימוש ביכולות ובניסיון של העובדים האלה וגם אנחנו צריכים לעודד את זה, עבור מי שרוצה ומתאים. בחלק מהתחומים צריך לקחת בחשבון את הנושא של תפיסת מקומות עבודה ומניעת השתלבות של צעירים, אבל במקצועות שבהם חסרים עובדים ולא מצליחים לאתר מחליפים בעיני זה טבעי".

"גיל זה רק מספר ובטח שלא אמור לשמש מחסום תעסוקתי" אמרה ח"כ אתי חוה עטיה (ליכוד). "מי שמכיר את הסוגייה יודע עד כמה כואב ואף מיותר להפסיד עובדים מקצועיים וחיוניים שרוצים לעבוד, אך בשל גילם לא ניתן להמשיך בהעסקתם. אני רואה חשיבות לאומית במתן הזדמנות אמיתית למי שרוצה ויכול לתרום, לעשות זאת. תעסוקה זה הרבה מעבר לפרנסה, גם המעסיק ירוויח עובדים מקצועיים ומוקדי ידע בתחומם. ובנוסף אותם עובדים ימשיכו לעשות את מה שהם הכי טובים בו ואוהבים אותו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!