דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סביבה ותשתיות

לראשונה מזה כעשור: שר החקלאות משתתף בכנס ארגון המזון והחקלאות של האו"ם

במסגרת הכנס יישא השר דיכטר דברים בפני מליאת הארגון, ישתתף בדיוני שולחן עגול בנושא מים, ויקיים פגישות עם שורה של שרים ובכירים מ-9 מדינות | לפני 3 שנים ישראל נכנסה לראשונה למועצת המנהלים של הארגון

שר החקלאות אבי דיכטר בכנס ארגון החקלאות העולמי ברומא (צילום: משרד החקלאות)
שר החקלאות אבי דיכטר בכנס ארגון החקלאות העולמי ברומא (צילום: משרד החקלאות)
מאיה רונן

שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) בכנס ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO): "לחקלאות הישראלית ולטכנולוגיות המתקדמות שלנו – פוטנציאל משמעותי לקידום תכניות בתחומי החקלאות וביניהן: ביטחון המזון הבריא לשגרה ולחירום, אתגרי המים וייצור חקלאות בתנאי אקלים מאתגרים״.

השר דיכטר מייצג את ישראל בכנס שרי החקלאות של ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO) שמתקיים בימים אלו. מדובר באירוע המרכזי של הארגון, שנערך אחת לשנתיים במטה הארגון ברומא. דיכטר הוא שר ישראלי ראשון בכנס מזה עשור. הכנס מתקיים במסגרת הוועידה הכללית של הארגון.

עוד אמר השר דיכטר: "זוהי אבן דרך חשובה בהידוק היחסים שלנו עם מדינות רבות. לחקלאות הישראלית ולטכנולוגיות המתקדמות שלנו – פוטנציאל משמעותי לקידום תכניות בתחומי החקלאות וביניהן: ביטחון המזון הבריא לשגרה ולחירום, אתגרי המים וייצור חקלאות בתנאי אקלים מאתגרים. שיתופי פעולה אלה – מהווים כלי נוסף במאבק ביוקר המחיה ובחיזוק הכלכלה הישראלית. מפגישותיי עם שרי החקלאות מהמדינות השונות עולים האינטרסים המשותפים בתחומי הגידול ואספקת החיטה ומספוא בימי שיגרה וחירום – בכדי להבטיח רציפות של גידולים קריטיים לתושבי ישראל. ההיענות שנתקלתי בה מדהימה. אמשיך לפעול לחיבור בין יזמים ישראליים ויזמים מאותן מדינות שעמן אני נפגש, כך שהמטרייה שלנו ושלהם יבטיחו את הצלחת המהלך". 

דיכטר הגיע לכנס כדי לקדם יוזמות ורעיונות שמקדם משרד החקלאות, בהתאם לצרכי המשק הישראלי וליעדים שהציב האו"ם למימוש עד שנת 2030. בנוסף, נועד הביקור לקידום קשרים בעלי חשיבות אסטרטגית, בתחומי החקלאות השונים, עם מדינות ברחבי העולם, כמו גם קידום תכניות לביטחון המזון של ישראל. 

במסגרת הכנס יישא השר דברים בפני מליאת הארגון, ישתתף בדיוני שולחן עגול בנושא מים. השר מקיים לאורך השבוע פגישות עם שרי חקלאות ובכירים מתשע מדינות (אסטוניה, סין, מולדובה, קרואטיה, אוזבקיסטאן, אזרבייג'ן, ארה"ב, תאילנד, איטליה), ונפגש עם מנכ"ל ה-FAO, מר קו דונגוו QU Dongyu מסין. 

השר דיכטר נפגש עם מנכ"ל IFAD הקרן הבינלאומית לפיתוח חקלאי, מוסד פיננסי בינלאומי שהוא סוכנות מיוחדת הפועלת תחת האו"ם. מטרת הקרן: לסייע למדינות מתפתחות שכלכלתן נשענת על חקלאות, לפתח ענף חקלאי ריווחי ואיכותי. הפגישה נועדה להדק את קשרי ישראל עם הארגון ולרתום את הטכנולוגיה החקלאית שפותחה בישראל ומימון מהקרן לחיזוק ביטחון המזון במדינות אלה, לשיפור תזונת תושביהן ולהגדלת הכנסתם.  

השתתפות השר דיכטר בוועידה צפויה לקדם יוזמות ישראליות בתחומים הקשורים לפיתוח ושימוש במקורות מים שונים לחקלאות, ייצור חקלאי בתנאי אקלים מאתגרים. כמו כן, תקודם הצעה למתווה שיאפשר נגישות לטכנולוגיה חקלאית מתקדמת שפותחה בישראל. השר יציג בפני עמיתיו מרחבי העולם תוכניות מקיפות לייצור מזון. בין היתר, יוצגו תוכניות פיתוח לייצור חלבון אלטרנטיבי וחקלאות ימית, בתנאי אקלים משתנים, תוך שמירה על המגוון הביולוגי, הקרקע והמים, לדורות הבאים, בהתאם ליעדי האו"ם עד שנת 2030. 

יעקב פולג, סמנכ"ל המרכז לסחר חוץ ושיתופי פעולה בינלאומיים במשרד החקלאות: "מטרת ביקור זה היא חשיפת מתווה ייחודי לקידום פרויקטים משותפים תוך שימוש בשתי קרנות להשקעות מאוד ייחודיות של הבנקים לפיתוח, שנועדו אך ורק לקידום טכנולוגיות ישראליות בתחום החקלאות בזירה העולמית תוך מיקוד במענה לשינויי אקלים וחיזוק הקשרים עם מדינות אסטרטגיות בתחום זה. בנוסף, יקיים השר מספר רב של פגישות בילטרליות לקידום תכניות ביטחון מזון משותפות.

״במהלך הביקור צפויה גם התכנסות משותפת של כל המדינות סביב משבר המזון והצורך החיוני בפתרונות למשבר האקלים וההתחממות הגלובלית המשפיעה על כלל החברות בארגון וברחבי העולם בכלל. בהקשר זה לישראל תפקיד מרכזי מאוד בהיותה מדינת סף מדבר ללא בעיות אספקת מים, המפתחת כל העת פתרונות יצירתיים להתמודדות עם אתגרי השעה". 

ארגון ה-FAO, המורכב מ-194 מדינות ברחבי העולם (כולל ישראל), עוסק בעשורים האחרונים ביצירה והפצת ידע מעשי בתחום החקלאות והמזון, בקביעת מדיניות החקלאית העולמית באמצעות הפעלת סמכויות המוקנות לו בחוקה הכוללות המלצות בסוגיות הנוגעות למזון ולחקלאות, ויישום המדיניות באופן לאומי במדינות החברות בו. כמו כן הארגון קבע את יעדי הפיתוח בני קיימא של העולם.

ביולי 2020, מדינת ישראל נכנסה לראשונה בהיסטוריה למועצת המנהלים (Council) של הארגון, המורכבת מ-49 מדינות, מתוך כל 194 המדינות החברות בארגון. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!