אתר הזמנות המלונות ״בוקינג״ ייאלץ לשלם 2.5 מיליון ש״ח לרשות להגנת הצרכן, זאת לאחר שהסתיר את המחיר המלא ברכישת לינה במלון ונופש בישראל, כך נקבע היום (רביעי) על ידי הרשות שהטילה את הקנס.
בהודעת הרשות נכתב כי האתר הציג באופן שיטתי את מחיריו בשקלים חדשים בלא לכלול את שיעור המע"מ החל על העסקה. זאת, תוך הפרה של חוק הגנת הצרכן, המחייב הצגת "מחיר כולל" ומונה במפורש את מסי החובה החלים על העסקה כחלק מן המחיר הכולל.
כך נגרם שהצרכן הוטעה בפועל באשר למחיר של השירות שהזמין, וגילה את המחיר האמיתי של העסקה רק בשלב קבלת השירות (במקום האירוח).
על מנת לוודא כי החברה תציית לחוק הגנת הצרכן הישראלי, התקיים שיח בין החברה לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן על מנת לבחון מה הם הצעדים שיספקו את הרשות וימנעו אכיפה עתידית מולה בנושא המע"מ.
הרשות הנחתה את החברה לציין את המחיר הסופי וכולל מע"מ בשיעור 17% לצרכנים ישראלים ברכישת לינה במלון ונופש בישראל.
עו"ד אריאל דיאמנט, היועץ המשפטי של הרשות: "אנו שמחים כי חברת בוקינג הסדירה את עניין השמטת המע"מ מהרכישה לצרכן ישראלי שרוכש שירותים בישראל, ומעתה הצרכנים הישראלים יוכלו לדעת את המחיר הסופי ללא הפתעות בהמשך אין ספק שמאמצי האכיפה של הרשות נושאים פרי. הרשות שבה ומבהירה כי הוראות חוק הגנת הצרכן חלות גם על חברות בינלאומיות המעניקות שירות לצרכן הישראלי בארץ (כדוגמת בוקינג). הרשות תמשיך לבצע פעולות אכיפה ולפעול לטובת הצרכנים מול כל גורם – בין ישראלי ובין זר – המפר את הוראות החוק״.