דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.2°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.2°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 20.3°באר שבע
  • 29.3°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 15.0°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

לוחם הג'ו ג'יטסו נמרוד ריידר: "המטרה שלי היא להיות הכי טוב בעולם"

ריידר (25) יתחרה באליפות העולם הנערכת במונגוליה וינסה לזכות בפעם השנייה בתואר | בראיון ל'דבר' הוא מספר על תחילת הדרך בענף, המשברים וההחלטה ללכת על החלום בכל הכוח: "אני רוצה לייצג את המדינה ולהביא כבוד"

לוחם הג'יו ג'יטסו נמרוד ריידר (צילום: shay eidin)
לוחם הג'יו ג'יטסו נמרוד ריידר (צילום: shay eidin)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לוחם הג'יו ג'יטסו נמרוד ריידר יתחרה מחר (חמישי) באליפות העולם הנערכת במונגוליה וינסה לזכות בפעם השנייה בקריירה בתואר. "החלום שלי הוא לעשות רצף של ניצחונות, לזכות באליפות העולם ובאליפות אירופה ולהוכיח לעצמי שאני הספורטאי הכי טוב שיש בג'ו ג'יטסו".

ריידר כבר הוכתר לאלוף העולם, בתחרות שנערכה באבו דאבי ב-2019. "הייתי לפי דעתי הספורטאי הראשון שהניף את הדגל באיחוד האמירויות. התחרינו שם לפני שהיו הסכמי אברהם ולכן זה היה מאוד מרגש", מספר ריידר בראיון ל'דבר'. "מבחינתי להרים את הדגל באיחוד האמירויות, עוד לפני שהיה שלום זה היה מדהים".

"קודם כל טכנית, לא החתימו לי את הדרכון. הכניסו אותנו לחדר צדדי עם זהב ומלא משרתים. במלון היה אסור לרדת ללובי, היינו צריכים להישאר באותה הקומה של המלון". ריידר מספר על המעטפת הסודית שהייתה לנבחרת הישראלית במהלך אליפות העולם, "הייתה מגיעה הסעה והינו עולים ביחד עם המאבטחים. ישבנו במקום ספציפי שהיה שמור לנבחרת ישראל. בפינה נפרדת מכולם ואז עליתי לקרב".

"זה לא טיול בר מצווה"

ריידר בן ה-25 החל את דרכו בענף בגיל 9. "זה התחיל אצלי כמו הרבה בענף הזה, חרמות וריבים בבית הספר", הוא מספר. "זה הגיע למצב שאבא שלי אמר 'אתה רוצה להגן על עצמך? תצטרף לחוג. אתה רוצה להישאר באותו המצב? אתה בוחר מה לעשות'. אז הלכתי לחוג".

לוחם הג'יו ג'יטסו נמרוד ריידר בקרב (צילום: shay eidin)
לוחם הג'יו ג'יטסו נמרוד ריידר בקרב (צילום: shay eidin)

עם הזמן ריידר נשאב לענף והחל להתאמן באופן יומי. "לא הייתי נורא כשרוני, אבל הייתי חזק פיזית. בהתחלה הפסדתי מלא. אני זוכר שניצחתי רק אחד מתוך ארבע התחרויות הראשונות שלי. לאט לאט התחלתי להשתפר".

בגיל 15 הוא הרגיש מיצוי בענף והחליט לפרוש. "הייתי בגיל הנעורים ועברו לי כל מיני בלאגנים בראש של מה אתה רוצה לעשות עם עצמך", הוא מספר. שנתיים מאוחר יותר אביו הצליח לשכנע אותו לחזור לאימונים בהתחלה באופן חלקי ורק פעמיים בשבוע.

השינוי התודעתי התרחש בעקבות הצעה של מאמן הנבחרת לקחת את האימונים בצורה יותר רצינית ולהתחיל להתחרות בחו"ל. "הוא אמר לי 'אם אתה מתאמן באופן קבוע, חמש פעמיים בשבוע תוכל לטוס להתחרות בחו"ל'. בשבילי תחרות בחו"ל בראש שלי זה היה טיול בר מצווה. אמרתי לעצמי זה נשמע טוב. אוקיי בוא נתחיל להתאמן. הגברתי קצב באימונים, הקפדתי. טסתי להתחרות בחו"ל, היה לי כיף, אבל זה לא טיול בר מצווה".

התחרות הראשונה הייתה לא מוצלחת, ריידר הודח כבר בסיבוב השני. לאחר שחזר לארץ החליט לשנות את קו המחשבה שלו וקיבל את המוטיבציה הנדרשת להתמסר עד הסוף ולמצות את הפוטנציאל שהיה תמיד קיים בו. "התחרות גרמה לי לחשוב על מי אני רוצה להיות. אמרתי לעצמי שאני רוצה להתחרות עוד. התחלתי להשקיע יותר והגעתי למסקנה שאני רוצה לייצג את המדינה, להביא כבוד למדינה ולהיות אלוף עולם".

ההתקדמות הייתה מהירה. ב-2018 זכה באליפות העולם עד גיל 21 ושלושה חודשים מאוחר יותר הפתיע עם זכיה במדליית הארד באליפות אירופה הראשונה שלו בבוגרים "למען האמת, נורא הופתעתי. זה היה דבר משוגע לחשוב בכלל על מדליה, כי בראש שלי לא הייתי בכלל ברמה של המתחרים שלי. זה גרם לי להבין שגם האנשים שבטופ. הם עדיין בני אדם. הבנתי שאם אני מתאמן ומקפיד על אימונים ועושה הכל כמו שצריך לפי תוכנית מסודרת, השמים הם הגבול".

"אתה צריך לדמיין בראש איך אתה הולך להגיב"

איך אתה מתכונן לתחרות?
"הדבר הכי חשוב לפני תחרות היא קודם כל לדמיין את הקרבות בראש לפני זה. אתה לא רוצה להגיע לתחרות לא מוכן. מתחיל הקרב ויש מולך יריב, הוא רוצה לפרק אותך, המטרה שלו היא לשבור לך את הידיים ולגרום לך לכאב וכך גם אתה. אז אתה צריך לדמיין בראש איך אתה רוצה להרגיש בקרב ואיך אתה הולך להגיב. אני לא יודע מה יקרה בקרב, גם היריב שלי מגיע עם תכנית משלו. אבל אני מגיע הכי מוכן שאני יכול לתחרות ומה שיהיה יהיה".

ריידר זכה באליפות העולם ב-2019 ובמדליית הכסף ב-2021. זכה פעמיים באליפות אירופה (2019 ו-2022) ופעמיים נוספות במדליית הארד (2018 ו-2021). אך ההישג הכי גדול עד כה בקריירה שלו הגיע עם הזכייה במדליית הזהב במשחקי העולם שנערכו בברמינגהאם אלבמה, ארה"ב.

לוחם הג'יו ג'יטסו נמרוד ריידר (צילום: shay eidin)
לוחם הג'יו ג'יטסו נמרוד ריידר (צילום: shay eidin)

משחקי העולם הם אירוע ספורט בינלאומי שנערך לראשונה בשנת 1981 ובו מתקיימות תחרויות בענפי ספורט שאינם נכללים במשחקים האולימפיים. האירוע נחשב לאירוע הגדול ביותר לענפים הלא אולימפיים ונערך פעם בארבע שנים.

למשחקי העולם מעפילים רק ששת המדורגים הבכירים בכל משקל. "זאת תחרות מאוד קשה. כל אחד עושה את הכי טוב שיכול. אני באתי ברגשות מעורבים לתחרות הזאת, כי באליפות העולם שנה לפני הפסדתי בגמר ליריב מבחריין. הגעתי עם הרבה לחץ והתרגשות".

"התאמנת בשביל זה ארבע שנים, זאת ההזדמנות שלך"

ריידר החל את האליפות עם ניצחון חלק על יריב פולני, אך נחל הפסד מפתיע בקרב השני ליריב אמריקאי. "הוא עשה מהלך לא חוקי, תפסתי לחניקה, שזה סימן הקרב שלי, שלא ניתן לצאת ממנה ובחיים לא קרא לי בתחרות שמשהו יצא ממנה. הוא תפס לי אצבע והתחיל לעקם אותה. זה מהלך לא חוקי. זה הוציא אותי מהריכוז בקרב והוא סיים את המצב בכך שהוא מכניע אותי. למזלי כל אחד בתחרות ניצח קרב והפסיד קרב וכך עליתי לשלב הבא".

בחצי הגמר ניצח ריידר מתחרה מקנדה ובגמר פגש פעם נוספת את עלי מופרדי מבחריין לו הפסיד בגמר אליפות העולם "הרגשתי שאני לא יודע בכלל איך להתעסק עם הבחור הזה. הקרב הזה כל כך הלחיץ אותי שחלמתי עליו בלילות הרבה לפני זה. למזלי בחלומות שלי כל פעם ניצחתי אותו".

"הקרב התחיל וניסיתי את כל התרגילים הקבועים שלי ושום דבר לא עבד ואז הוא עלה עלי והיה בעמדת יתרון, עם הוא מחזיק את זה הוא מנצח את הקרב". ריידר נזכר ברגע המכריע בקרב, "אני לחצתי עם כל הכוח שלי והבחור לא זז. למזלי המאמן שלי צעק לי 'נמרוד התאמנת בשביל זה ארבע שנים, זאת ההזדמנות שלך'. דקה אחרונה נכנסתי בכל הכוח וזכיתי בניצחון".

איך הרגשת כשעמדת בראש הפודיום?
"התחושה הייתה מדהימה. זאת התחושה הכי טובה שהייתה לי בחיים, זאת לא רק הזכייה במדליה, אלא גם הניצחון על מישהו שניצח בתחרות הקודמת והרגשתי שאני לא מסוגל להילחם מולו. אני כנראה אפגוש אותו שוב באליפות העולם במונגוליה, אז זה יהיה מעניין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!