דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

יו"ר ארגון המורים נגד התכנית לבית ספר וירטואלי: "הלמידה בזום פגעה קשות בתלמידים"

יו"ר הארגון רן ארז מבקר את התכנית בה ילמדו מורים מחוץ למערכת החינוך: "אין פתרון אחר לבעיית המחסור במורים מלבד תגמול ראוי ושיפור תנאי העבודה" | עוד הוא מציין כי בשל איכות ההוראה הירודה: "הורים יצטרכו לשלם כספים רבים לשיעורים פרטיים ולהתמודד עם בעיות קשות, רגשיות, חברתיות ואף נפשיות של ילדיהם"

יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז במסיבת עיתונאים בה איים לא לפתוח את שנת הלימודים ללא הסכם שכר חדש (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז במסיבת עיתונאים בה איים לא לפתוח את שנת הלימודים ללא הסכם שכר חדש (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ארגון המורים רן ארז ביקר אתמול (רביעי) את תכנית משרד החינוך ל-'בית ספר הווירטואלי' שתתחיל בשנת הלימודים הבאה תשפ"ד. לדבריו התוכנית פותרת את בעיית מחסור המורים במערכת במיקור חוץ במקום שיפור תנאי השכר שלהם. "על שר החינוך לדעת שאין מנוס מהפיכת מקצוע ההוראה לאטרקטיבי, על ידי תגמול מורים בחינוך העל יסודי בדרך ראויה, תוך שיפור תנאי עבודתם והפחתת מספר התלמידים בכיתות. אין פתרון אחר לבעיית המחסור במורים מלבד זה".

ביקורת נוספת היא שלימודים מקוונים פוגעים בתלמידים. "נראה שבכל זאת הוא לא הפנים שתלמיד הוא יצור חברתי, ושתקופת הקורונה בה למדו התלמידים בזום, פגעה בהם קשות מבחינה רגשית וחברתית, ואף פגעה מאוד במשמעת הלימודית". ועוד מוסיף ואומר כי הדאגה איננה רק של המורים אלא של ההורים ש"בסופו של דבר יצטרכו לשלם כספים רבים לשיעורים פרטיים ולהתמודד עם בעיות קשות, רגשיות, חברתיות ואף נפשיות של ילדיהם".

'בית ספר ווירטואלי' הוא אתר של משרד החינוך המיועד לשכבות ז'- י"ב העתיד להיפתח בשנת הלימודים הבאה ויכלול שיעורים אישיים וקבוצתיים במתמטיקה, אנגלית ופיזיקה. מערכי השיעור יבנו על ידי מורים במערכת אך יועברו על ידי מורים מחוץ למערכת החינוך בעלי הכשרה להגשה לבגרויות. האתר מבוסס על פיילוט מצליח ויהיה נגיש בעברית ובערבית.

המכתב נשלח תוך כדי משא ומתן שמתנהל בין ארגון המורים למשרדי האוצר והחינוך על הסכם קיבוצי חדש. נכון לעכשיו המשא ומתן לא מתקדם וארז חוזר במכתב על הצהרתו כפי שהצהיר בחודש שעבר ששנת הלימודים לא תיפתח במידה ולא ייחתם הסכם שכר. הוא אף חוזר על הביקורת שהשמיע כנגד השר על חוסר מעורבותו במשא ומתן. "השר לא מודע כלל לפרטי המו"מ כי הוא לא משתתף בו והוא אף מנע ממנכ"ל משרדו לעשות זאת. הוא ניזון רק מדברי אנשי משרד האוצר, שמעוניינים במאבק פסיכולוגי מול ציבור המורים וההורים, וחוזר על דבריהם כמו מנטרה".

ארז מפרט במכתבו את דרישות המשא ומתן. "דרישות ארגון המורים לתוספת שכר אינן מוגזמות כפי שהשר חוזר ואומר תחת כל עץ רענן, בכל הזדמנות. באינפלציה שנתית של יותר מ-5% לחתום על תוספת שכר של כ-2% ואף פחות מכך, זה למעשה לחתום על הסכם עבודה קיבוצי שאין בו תוספת שכר של ממש , אלא הפחתה ריאלית של שכר המורים".

ארז דוחה את הביקורת של קיש לפיה עליהם לקבל את ההצעה של משרד האוצר כי ההסתדרות והסתדרות המורים הסכימו להצעות שכר דומות. "אם הם 'קפצו מהגג' גם אנחנו צריכים לעשות זאת?!"

בסוף המכתב קורא ארז לחברי הארגון להתארגן כלכלית לשביתה. "נמשיך להתכונן למאבק. אני קורא לכל אחד ואחת מאיתנו לעשות את ההכנות המתאימות לו, כדי שביחד נצליח לעמוד כלכלית במאבק זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!