דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שר העבודה חתם על כוונה להרחבת שווי דמי ההבראה במגזר הפרטי

הצו מעלה את שווי ימי ההבראה לעובדים במגזר הפרטי ל-418 שקלים ליום הבראה במקום 378 שקלים כיום | יו"ר ההסתדרות: "החתימה מביאה לסופה את הסחבת בנושא. סוף סוף העובדים יקבלו יותר, כפי שדרשנו"

שר העבודה יואב בן צור (צילום: ללא קרדיט)
שר העבודה יואב בן צור (צילום: ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שר העבודה, יואב בן צור (ש"ס), חתם על כוונה להרחבה של שווי דמי ההבראה לשנת 2023. כשיחתם הצו הוא יעלה את שווי ימי ההבראה לעובדים במגזר הפרטי, לראשונה מזה 9 שנים, ל-418 שקלים ליום הבראה במקום 378 שקלים כיום. עם החתימה תועבר טיוטת הצו לפרסום ברשומות ולאישור המועצה ליחסי עבודה טרם חתימתו הסופית של השר.

לדמי הבראה זכאים עובדים שהשלימו שנת עבודה אחת (12 חודשים) לפחות במקום עבודתם, בהתאם לוותק שצברו במקום העבודה. ״מיום כניסתי לתפקיד פעלתי לקידום צו הרחבה בהסכם קיבוצי שבין נציגי העובדים ונציגי המעסיקים בהגדלת דמי ההבראה לעובד ולהקל על ציבור העובדים בישראל", אמר השר, וציין שצו הרחבה לשנים 2022-2021 לא נחתם בזמן הממשלה הקודמת.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודה לשר על החתימה על הצו: "אני שמח ומברך על החתימה, שמביאה לסופה את הסחבת בנושא. סוף סוף העובדים יקבלו יותר, כפי שדרשנו". בר-דוד הוסיף שהחתימה מגיעה לאחר עבודה מאומצת של אגף הכלכלה בהסתדרות בראשות אדם בלומנברג מול נשיאות הארגונים העסקיים בראשות דובי אמיתי.

חתימת צו ההרחבה התאפשרה בין היתר בעקבות החלטה של בית הדין הארצי לעבודה, שקבע כי נשיאות הארגונים העסקיים בישראל, בראשות יו"ר התאחדות החקלאים דובי אמיתי, רשאית לייצג את כלל המעסיקים במשק במשא ומתן על הסכמים קיבוציים מול ההסתדרות, זאת, לאחר שהארגון הגג המתחרה, 'נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל' בראשות יו"ר התאחדות התעשיינים רון תומר, עתר באפריל 2022 כנגד כוונתה של שרת הכלכלה דאז אורנה ברביבאי, להרחיב את ההסכם בנושא דמי ההבראה.

כבר ביולי 2021 חתמו ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי על הסכם להעלאת שווי דמי ההבראה מ-378 שקלים ל-382 שקלים, אלא שכאמור, הממשלה הקודמת, ושרת הכלכלה דאז שהחזיקה גם בתיק העבודה אורנה ברביבאי, נמנעו מחתימה על צו הרחבה שיחילו את ההסכמות על כלל המשק.

לדברי השר, "צו הרחבה לשנת 2023 שאנו מקדמים ייתן מענה לכלל העובדים במגזר הפרטי כולל העובדים לפי שכר שעתי, מדובר בבשורה של ממש עבור כשלושה מיליון עובדים במשק שיושפעו לטובה מעדכון התעריף, נמשיך לפעול לחיזוק מעמדם של העובדים״.

הזכאות בשנה הראשונה היא ל-5 ימי הבראה, בשנה השניה והשלישית ל-6 ימי הבראה, בשנה הרביעית עד העשירית ל-7 ימי הבראה, בשנה האחת עשרה עד החמש עשרה ל-8 ימי הבראה, בשנה השש עשרה עד התשע עשרה ל-9 ימי הבראה ובשנה העשרים ואילך לעשרה ימי הבראה.

בענפים מסוימים, לרבות עובדי קבלן, ניקיון, מלונאות, גני אירועים, בנייה ועובדי מדינה ומגזר ציבורי, ובמקומות עבודה מסוימים נקבעו תנאים מיטיבים יותר מאלו שנקבעו לכלל העובדים – באשר לשווי ימי ההבראה או למספר הימים להם זכאי העובד. לא ניתן לוותר על הזכות לדמי הבראה.

ביוני השנה, חתמו ההסתדרות ונשיאות הארגונים העסקיים על הסכם נוסף להעלאת שווי דמי ההבראה, בהתאם לעליה במדד המחירים לצרכן  כך שיעמוד כאמור על 418 שקלים. חתימת השר על הצו צפויה להפוך עליה זו למחייבת בכלל המשק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!