דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספות שכר ומענקים משמעותיים: הסכם קיבוצי חדש לעובדי בנק הפועלים

ההסתדרות, ארגון עובדי בנק הפועלים וההנהלה הסכימו על הסכם שכר חדש שיחול על כ-6,000 העובדים ובמרכזו שיפור בתנאי השכר ובאופק הקידום | יו"ר ההסתדרות: "את ההישגים שבהסכם ייראו העובדים לא רק בדמות שיפור בשכר, אלא גם בביטחון התעסוקתי"

סניף בנק הפועלים בתל אביב (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
סניף בנק הפועלים בתל אביב (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון עובדי בנק הפועלים וההסתדרות הכללית סיכמו על הסכם קיבוצי חדש עם הנהלת הבנק, שיעניק לעובדים תוספות כספיות משמעותיות בשווי כולל של למעלה מחצי מיליארד שקלים, לצד הבטחת הביטחון התעסוקתי של העובדים. ההסכם הסופי כפוף עדיין לאישור מועצת עובדי הבנק.

ההסכם צפוי להיות בתוקף עד שנת 2027 ויכלל תוספת שכר של 900 עד 1,000 שקלים לעובד שתשולם במספר פעימות, שמתוכם סך של 300 שקלים יהיה תלוי תשואה. בנוסף, יהיה מענק חתימה בהיקף של שתי משכורות שיינתן בשתי פעימות: מידית, עם חתימת ההסכם, ובעוד מספר חודשים בתחילת שנת 2024.

מעמד החתימה על ההסכם בבנק הפועלים (צילום: דוברות ההסתדרות)
מעמד החתימה על ההסכם בבנק הפועלים (צילום: דוברות ההסתדרות)

עובדי הסניפים יקבלו מענק שנתי קבוע נוסף בשווי של 1,500 שקלים כל אחד, לצד הטבות נוספות שכוללות הרחבת אופק הקידום באמצעות פתיחת דרגות נוספות לעובדי המחלקות העסקיות בסניפים. ההסכם כולל שיפור בתנאים והטבות לסקטורים נוספים בבנק: עובדי ההנהלה הראשית, עובדי הטכנולוגיה, המוקד הטלפוני ועוד. עוד נקבע שהבונוס לכלל עובדי הבנק יהיה תלוי תשואה ויוצמד לטווח התשואה של המנהלים הבכירים בבנק.

בנוסף, יינתנו לעובדים הזמניים 220 תקנים קבועים חדשים, מתוכם 70 תקנים קבועים באופן מידי. תקנים אלה מתווספים לכ-40 תקני קביעות שניתנו כבר בתחילת 2023. לצד חיזוק הביטחון התעסוקתי לאלפי עובדי הבנק, סוכם על מתווה לפיו תתאפשר היפרדות על רקע אי התאמה מעובדים שמנצלים לרעה את הקביעות, תחת פיקוח ובקרה ורק במקרים חריגים. מתווה זה מוגבל לעד 30 עובדים בכל תקופת ההסכם.

תקופת הזמניות בבנק, לעובדים עם ותק של 6-4 שנים, הוארכה וניתן יהיה להאריך את תקופת הזמניות שלהם עד למקסימום של 10 שנים. בארגון העובדים ציינו שהארכה זו תימנע את פיטוריהם של העובדים ותגדיל את סיכוייהם לקבלת קביעות. בבנק תתאפשר המשך קליטת עובדים בחוזים אישיים בתחומי הטכנולוגיה ובמקצועות ייעודיים, וזאת בהתאם למכסה הקיימת עד כה. עם זאת, סוכם כי יתאפשר לראשונה ניוד של חלק מהעובדים בחוזים אישיים להסכם הקיבוצי.

המשא ומתן על הסכם השכר החדש התנהל במשך כשנה ובחלק מהזמן תחת סכסוך עבודה. לאור התעקשות של ארגון העובדים הביטחון התעסוקתי נשמר. ואכן לדברי ארגון העובדים, ההסכם החדש משמר את הביטחון התעסוקתי של עובדי הבנק.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "אני מברך על ההסכם, שהוא תוצאה של משא ומתן ארוך ונחוש, ואת ההישגים שבו ייראו העובדים לא רק בדמות שיפור בשכר, אלא גם בביטחון התעסוקתי. אני רוצה להודות ליו"ר ועד העובדים רוני גרפונקל על ההתמדה ועל היכולת בסופו של דבר להביא לחיזוק הקשר עם ההנהלה – כל זאת לטובת העובדים והבנק כולו. תודה גם להסתדרות המעו"ף וליושב הראש שלה עו"ד גיל בר-טל על הליווי הצמוד והמסור שהוליד הסכם חשוב זה לאלפי העובדים. עלו והצליחו".

יו"ר ארגון העובדים, רוני גרפונקל: "בתום מסע ארוך ונחוש, חתמנו היום על הסכם שכר מצוין לאלפי עובדות ועובדי בנק הפועלים. הסכם זה מבטיח להם ביטחון תעסוקתי לצד תוספות כספיות מוגדלות. ברצוני להודות לחברי הוועד הארצי ולהסתדרות הכללית על עבודה משותפת ומאומצת לאורך כל הדרך, למען המטרה החשובה. כמו כן, ברצוני להודות לאלפי עובדי הבנק שהוכיחו לכידות ונחישות במאבק הארוך והצודק שהניב תוצאות והוכח כמשתלם".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "המאמץ המשותף נשא פרי ואנחנו שמחים להביא היום את הבשורה לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן.  ההסכם מעגן בתוכו שיפור בתנאי ההעסקה ומבסס את עתידו של בנק הפועלים. תודה ליו"ר ההסתדרות מר ארנון בר דוד, על הגיבוי והמעורבות הצמודה, למר רוני גרפונקל על הובלת המו"מ המורכב, לעו"ד מנחם מליק ראש חטיבת ובדי הבנקים בהסתדרות המעו"ף, לחברי הוועד ולעובדי הבנק על העמידה הנחושה מאחורי וועד העובדים ועל הסכם מיטיב ומתגמל".

ראש חטיבת הבנקים בהסתדרות המעו"ף, עו"ד מנחם מליק: "ההסכם שאושר היום שם דגש על שיפור תנאי שכרם ועבודתם של עובדי הבנק ומיטיב תנאי רווחה נוספים. ההסכם מגלם בתוכו תגמול ראוי ומכבד לציבור העובדים על תרומתו הבולטת להישגי הבנק אשר הוצגו לאחרונה. אני מבקש להודות למנכ"ל הבנק, לסמנכ"ל משאבי אנוש, ליו"ר ועד העובדים ולחברי הוועד על התנהלותם האחראית והמכבדת לאורך המו"מ, אשר הביאה להסכם מיטבי לטובת העובדים והבנק. אני מוצא חובה נעימה לציין את שיתוף הפעולה ההדוק בין ההסתדרות לוועד העובדים לכל אורך הדרך, אשר הדגיש שוב כי ההסתדרות היא אכן הבית של העובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!