דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הלוחמת מניו זילנד: רבקה סטוט ניצחה את הסרטן ותשחק במונדיאל

סטוט (30) הופיעה כבר פעמיים בגביע העולם ובמשחקים האולימפיים | במרץ 2021 אובחנה עם סרטן מסוג לימפומה והבינה שכנראה לא תוכל לשחק במונדיאל הביתי | לאחר שקיבלה את הזימון לסגל הנבחרת אמרה: "אני גאה, מלאת הערכה ומתרגשת"

רבקה סטוט במדי נבחרת ניו זילנד בכדורגל מול וייטנאם (צילום: Kerry Marshall/Getty Images)
רבקה סטוט במדי נבחרת ניו זילנד בכדורגל מול וייטנאם (צילום: Kerry Marshall/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אחד הרגעים המרגשים במונדיאל הנשים, יקרה כאשר שחקנית נבחרת ניו זילנד, רבקה סטוט, תעלה לכר הדשא במשחק הפתיחה של הטורניר מול נורבגיה, שייערך ביום חמישי. סטוט חלתה לפני שנתיים בסרטן ואחד הדברים המרכזיים שנתנו לה את המוטיבציה לנצח את המחלה, הוא הרצון לשחק במונדיאל הביתי.

סטוט בת ה-30 משחקת כבר 11 שנה בנבחרת ניו זילנד. הבלמית של קבוצת ברייטון מהסופרליג האנגלית, הופיעה 89 פעמים במדי הנבחרת ושיחקה בליגות באוסטרליה, ארה"ב, נורבגיה, גרמניה וכעת אנגליה. היא הופיעה כבר פעמיים במדי הנבחרת במונדיאל ופעמיים במשחקים האולימפיים.

רבקה סטוט מנבחרת ניו זילנד (מימין) מנסה לעצור את סאם קר האוסטרלית (צילום: Rick Rycroft\AP)
רבקה סטוט מנבחרת ניו זילנד (מימין) מנסה לעצור את סאם קר האוסטרלית (צילום: Rick Rycroft\AP)

לצערה החיים לקחו תפנית מאוד חדה כאשר היא אובחנה מרץ 2021 עם סרטן לימפומה מסוג הודג'קין. סטוט, לוחמת על המגרש ומחוצה לו, סירבה להיכנע ופתחה בלוג בו תיעדה את המאבק שלה, במטרה לעורר השראה לחולי סרטן נוספים.

"זה יכול להיות קשה, אבל אם את עוברת את זה בגישה חיובית, אז אולי יהיה לך קל יותר"

ביוני 2020 גילתה סטוט גוש מחשיד ליד עצם הבריח שלה. את תוצאות הבדיקות שהיא עשתה היא קבלה כאשר היא עזבה את ברייטון וטסה לאוסטרליה. במהלך שבועיים של בידוד בעקבות נהלי הקורונה קיבלה סטוט את האבחנה הקשה. "אני חושבת שכבר ידעתי שזה סרטן", היא מספרת בראיון לאתר DW הגרמני. "אז זה היה יותר פשוט לדבר עם אנשים על זה בטלפון".

סטוט תמיד הייתה עם גישה חיובית לחיים, אותה הביאה לכל מקום אליו הגיעה. בנבחרת היא ידועה בתפקיד החברתי שלה להוריד את הלחץ ולהכניס שמחת חיים לחדר ההלבשה. את הגישה החיובית הזאת היא לקחה איתה גם למאבק בסרטן.

"אני רק רוצה לנסות להמשיך להיות חיובית לאורך כל המסע שלי. להראות לאנשים אחרים, שכשיש לך גישה טובה וניסיון להיות חיובי לגבי המצב, לא משנה מה זה, זה יכול לעזור לך לעבור דברים", כתבה סטוט בבלוג שפתחה כדי לתעד את המסע שעברה. "זה יכול להיות קשה באותו הזמן, אבל אם את עוברת את זה בגישה חיובית, אז אולי יהיה לך קל יותר. זה מה שאני רוצה לשתף ואני מקווה שאוכל לעורר גם אנשים נוספים לעשות את זה".

סטוט עברה טיפול של ארבעה חודשים כימותרפיה ובסופם חלה נסיגה של הסרטן והחלה בהדרגה לחזור לכושר. "אני לא חושבת שציפיתי שזה יהיה קשה כמו שזה היה. כמה זמן ייקח לגוף שלי לחזור באמת לשגרה. אני מסתכלת עכשיו על תמונות בזמן שסיימתי את הטיפולים ומתי חזרתי לשחק בליגה האוסטרלית (בדצמבר 2021) ואני לא מזהה את עצמי, הייתי נראית כמו דג".

המאבק הפומבי שלה במחלת הסרטן נוצרו אדוות מפתיעות. במהלך משחק אימון בפברואר 2022 מול נבחרת איסלנד בטורניר "SHE BELIVES CUP" בארה"ב, אוהדת צעירה בשם אליסון גייל הפתיעה אותה עם שלט תמיכה בו כתבה "תודה, שעזרת לי לנצח את הסרטן". גייל מארה"ב, חלתה באותו סוג של סרטן, שישה ימים בלבד לאחר סטוט והבלוג שלה נתן לה את הכוח להמשיך את המאבק האישי שלה.

"זה היה פשוט רגע כל כך מגניב", אמרה סטוט ל-DW. "זו הייתה הפעם הראשונה שאי פעם פגשתי אותה. עזרתי לה לעבור משהו מטורף וזה פשוט מגניב להיות מסוגלת לנהל את הקשר הזה דרך משהו שהוא באמת לא כיף".

סטוט המשיכה בעשייה החברתית למאבק בסרטן. חודשיים מאוחר יותר במשחק אימון מול נבחרת אוסטרליה, סטוט גילחה מול מצלמות הטלוויזיה את שערה של שחקנית נבחרת אוסטרליה איבי לויק ועזרה לה לגייס 35 אלף דולר לקרן למאבק בסרטן, בשם אחיה של לויק שנלחם בעצמו במחלה.

את המסע המטורף שעברה סיכמה הבלמית, כאשר פורסם הסגל הסופי של נבחרת ניו זילנד למונדיאל: "כל כך הרבה רגשות. אני גאה, מלאת הערכה ומתרגשת. זה היה חתיכת מסע ואני לא יכולה לחכות להגיע למונדיאל השלישי שלי ולייצג את ניו זילנד בבית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!