דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אושר בטרומית: החוק למניעת הטרדה מינית בעבודה יחול גם על עובדי קבלן

לפי ההצעה של ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה, ההגנות בחוק יהיו תקפות גם לעובדי קבלני שירותים כמו ניקיון, הסעדה ואבטחה: "אין סיבה שלא להחיל את החוק על העובדים המוחלשים ביותר בארגון"

עובדות ניקיון בקניון (צילום ארכיון: משה שי, פלאש 90)
עובדות ניקיון בקניון (צילום ארכיון: משה שי, פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה אתמול (רביעי) בקריאה טרומית הצעת חוק שתרחיב את האחריות למניעת הטרדה מינית במקומות העבודה, כך שמזמיני שירות יהיו אחראים למנוע גם הטרדה מינית של עובדות ועובדי קבלן בשטח מקום העבודה, לרבות עובדי שירותים כגון עובדי ניקיון, אבטחה והסעדה.

הצעת החוק הוגשה על ידי חברי הכנסת ששי גואטה (ליכוד) ושלי טל מירון (יש עתיד), והוצמדה אליה הצעה דומה של ח"כ מירב מיכאלי (העבודה). היא נתמכה במליאה על ידי 20 חברי כנסת ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי.

לפי ההצעה, תחולת החוק למניעת הטרדה מינית תורחב גם לעובדים של קבלן שירות המועסקים אצל מזמין שירות. עוד מוצע לקבוע כי הטרדה מינית של עובד קבלן שירות כאמור תחשב כהטרדה תוך ניצול יחסי מרות במסגרת עבודה. כחלק מכך, מוצע להוסיף בחוק הגדרות של "מעסיק בפועל", "קבלן כוח אדם", "מזמין שירות" ו"קבלן שירות", על מנת שהוראותיו יהיו ברורות בכל הנוגע לתחולתו של יחסי עבודה משולשים (עובד, מעביד, וחברת כוח אדם).

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בהטרדה מינית בעבודה ראה המחוקק להחמיר נוכח האחוז הגבוה של הטרדות מיניות במקום העבודה ובשל כך שמדובר במערכת יחסים היררכית. סעיף 9 לחוק למניעת הטרדה מינית מחיל את החובות המוטלים על מעסיק לפי חוק זה גם על מי שמעסיק עובד של קבלן כוח אדם. עם זאת החוק מתעלם מקבוצה גדולה של עובדים שאינם זוכים להגנתו המיוחדת במסגרת יחסי העבודה. מדובר בעובדים של קבלן שירותים המועסקים אצל מזמין שירות".

עוד נכתב בדברי ההסבר כי העסקה של עובדי קבלני שירותים רווחת יותר מהעסקה של עובדי קבלן כוח אדם, ואין כל טעם לערוך אבחנה בין שתי קבוצות העובדים. "בהיררכיה האירגונית עובדי קבלן שירותים הם העובדים הזוטרים ביותר, ואין סיבה שלא להחיל את החוק על העובדים המוחלשים ביותר בארגון, שדווקא הם יהיו חשופים להטרדה מינית מבלי לקבל את הגנתו המיוחדת של החוק בהקשר של יחסי העבודה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!