דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת הנשים בכדורמים תתמודד לראשונה באליפות העולם, הילה פוטוריאן: "רוצות להראות שבאנו להילחם"

ישראל תפגוש מחר (א', 7:30) את נבחרת קזחסטן ובהמשך תשחק מול נבחרות הולנד ואלופת אירופה ספרד | פוטוריאן (22) היא חלק מהדור הצעיר שמשנה את הענף בשנים האחרונות: "מבחינתי, הפעלה לאולימפיאדה ב-2028 זה הכי ריאלי"

הילה פוטוריאן, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: גלעד קוולרצ'יק,
באדיבות איגוד הכדורמים)
הילה פוטוריאן, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים. "נצטרך ללמוד תוך כדי אליפות העולם, להתמודד עם דברים חדשים" (צילום: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות איגוד הכדורמים)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים תפתח מחר (ראשון) את הופתעה באליפות העולם  הנערכת ביפן. ישראל תפגוש במשחקה הראשון בשעה 7:30 בבוקר את נבחרת קזחסטן ובהמשך תשחק מול נבחרות הולנד ואלופת אירופה ספרד.

"שמנו לעצמנו למטרה לנצח את המשחק הראשון שלנו מול קזחסטן, אנחנו מאמינות שאנחנו יכולות לנצח אותן כמו במשחקי גביע העולם", אומרת שחקנית הנבחרת, הילה פוטוריאן, בראיון ל'דבר'. "אני מאוד מקווה שאחרי שננצח אותן נעלה למשחקי ההצלבה ונשחק מול סין או אוסטרליה מהבית המקביל".

"זה מה שגרם לנו לקפוץ לרמה הבאה ולהתקדם"

זאת תהיה הפעם הראשונה שישראל משחקת באליפות העולם, אליה העפילה לאחר שסיימה במקום השישי באליפות אירופה בשנה שעברה. קפיצת מדרגה נוספת שישראל ביצעה תחת המאמן היווני המוערך דימיטריס מברוטאס.

"הוא הצליח לפתוח לנו את העולם הזה. לפרוח ולהגיע למקום מקצועי הרבה יותר גבוהה. הוא דרש לקבל יותר תקציבים ויותר זמן אימונים", אומרת פוטוריאן. "לפני שהוא הגיע קיבלנו רק יומיים בשבוע להתאמן בבריכה בווינגייט, הוא שינה את זה לכל יום בשבוע. הוא נתן פרספקטיבה מקצועית אחרת. זה מה שגרם לנו לקפוץ לרמה הבאה ולהתקדם".

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים, עם המאמן דימיטריס מברוטאס. "נתן פרספקטיבה מקצועית" (צילום: LEN)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים, עם המאמן דימיטריס מברוטאס. "נתן פרספקטיבה מקצועית" (צילום: LEN)

לאחר המפגש עם קזחסטן, ישראל תפגוש את שתי הנבחרות החזקות בבית הולנד וספרד "אנחנו מכירות את ספרד והולנד כמה שנים טובות. ספרד אלופת אירופה פעמיים ברצף, אחת הקבוצות החזקות בעולם. הן והולנד אלו נבחרות מדהימות. ניצחון כרגע לא ראלי", מודה פוטוריאן. "אנחנו רוצות להראות שאנחנו קבוצה שבאה להילחם, קבוצה שיודעת לתת פייט ולהיות כמה שיותר צמודות לקבוצות האלו".

הקבוצה שתסיים במקום הראשון תעפיל לשלב רבע הגמר ואילו הקבוצות במקום ה-2 וה-3 ישתתפו במשחקי פליי-אין מול הבית המקביל בו משחקות נבחרות ארה"ב, אוסטרליה, סין וצרפת. אלופת העולם ארה"ב צפויה לסיים ראשונה. "אלו יהיו נבחרות שבחיים לא שיחקנו מולן (אוסטרליה או סין). נצטרך ללמוד תוך כדי אליפות העולם, להתמודד עם דברים חדשים".

"הצלחנו להראות שאנחנו מסוגלות לא פחות מנבחרות אחרות שנמצאות בטופ העולמי"

הנבחרת הישראלית מגיעה לטורניר במומנטום חיובי, בחודש מאי העפילה לראשונה בתולדותיה לגביע העולם. במהלך טורניר המוקדמות ישראל ניצחה את נבחרות דרום אפריקה, אוזבקיסטן, אוקראינה ובקרב על הכרטיס גברה 8:19 על נבחרת קזחסטן אותה תפגוש פעם נוספת ביום ראשון.

ישראל החלה את גביע העולם שנערך בקליפורניה, ארה"ב עם הגרלה אכזרית ברבע הגמר מול אלופת העולם ארה"ב. ישראל הפסידה ברבע הגמר 6:16, אך זכתה למחמאות על קרב הלחימה. "מאוד התרגשתי לשחק בגביע העולם", אומרת פוטוריאן. "נתנו פייט במשחק הבכורה מול ארה"ב. הצלחנו להראות שאנחנו מסוגלות לא פחות מנבחרות אחרות שנמצאות בטופ העולמי".

במשחק האחרון בטורניר ישראל השיגה ניצחון היסטורי בקרב על המקום השביעי 11:12 על ניו-זילנד. "ידענו שהקבוצה שאנחנו יכולות לנצח זאת ניו זילנד. ראינו סרטונים איך הן משחקות, מה הסטייל שלהן ועל מי אנחנו צריכות לשים לב. זה היה מדהים לנצח את המשחק הזה. פעם ראשונה העפלנו לגביע העולם ועדיין הצלחנו לקחת את המקום השביעי בעולם".

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים (צילום: באדיבות איגוד הכדורמים)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים (צילום: באדיבות איגוד הכדורמים)

פוטוריאן (22) הגיעה לענף בעקבות אחיה דוד הגדול ממנה בעשר שנים, שחקן כדורמים בעצמו. "הוא התחיל לשחק כדור מים בגיל ארבע עשרה. כל יום שישי הוא היה מביא אותי איתו לבריכה ואני הצטרפתי בעקבותיו". פוטוריאן החלה לשחות בגיל 6, בגיל 9 כבר הצטרפה לקבוצת הכדורמים של הפועל פ"ת ובגיל 14 הצטרפה לנבחרת הנערות.

בסיום שירותה הצבאי, פוטוריאן החלה ללמוד הנדסת מכונות באוניברסיטת הפסיפיק בקליפורניה. בשנתיים האחרונות היא משחקת בליגת המכללות במדי הקבוצה של האוניברסיטה ה-'טיגרס' "בארה"ב הספורט הוא חלק מהיום יום הלימודי שלך. בכל תיכון יש קבוצת כדורמים והשחקניות משחקות ומגיעות משם לקולג'ים. זה חלק מהתרבות שלהם, את מסיימת את יום הלימודים בתיכון והולכת ישר לאימון כדורמים, שחייה או ענף ספורט אחר".

מה ההבדלים ברמה בליגת המכללות לישראל או אירופה?
"ביחס לישראל, הרמה פה טיפה יותר גבוהה. יש לך הרבה יותר משאבים, יש לך בריכות וחדרי כושר. את לא צריכה להילחם על הזמנים, האם תוכלי להיכנס או שלא. אבל זה לא כמו באירופה, הרמה בליגות באירופה יותר גבוהה ומקצוענית".

פוטוריאן היא חלק מהדור הצעיר שמשנה את הענף בשנים האחרונות. ישראל העפילה מאז 2018 לשלוש אליפויות אירופה רצופות, סיימה במקום השישי באליפות אירופה ב-2022, העפילה לראשונה לגביע העולם ולאליפות העולם. המטרה הבאה והגדולה של הנבחרת היא ההגעה למשחקים האולימפיים.

נבחרת הנשים בכדורמים (צילום: באדיבות איגוד הכדורמים)
נבחרת הנשים בכדורמים (צילום: באדיבות איגוד הכדורמים)

הדרך לפריז תהיה קשה יותר, כאשר רק עשר נבחרות מכל העולם יעפילו ."לגבי פריז, אני לא יכולה להגיד שאין סיכוי בכלל", מודה פוטוריאן. "אבל יש קבוצות יותר טובות מאיתנו שלא נכנסו לטוקיו 2020".

השינוי הגדול והמטרה המוצהרת היא לבנות את הנבחרת לקראת המאבקים על הכרטיס ללוס אנג'לס 2028, בה ישתתפו לראשונה שתים עשר נבחרות. "יהיה לנו יותר זמן לבסס את הנבחרת ולהמשיך לצמצם את הפערים. אולי הם לא גדולים כמו שהיו לפני ארבע- חמש שנים, אבל הם עדיין קיימים. מבחינתי, העפלה לאולימפיאדה ב-2028 זה הכי ריאלי ואופטימי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!