דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

משטרת שבדיה אישרה לשרוף ספר תורה מול שגרירות ישראל; הנשיא הרצוג: "הסתה בוטה ומעשה של שנאה"

אישור המשטרה ניתן שבועיים וחצי בלבד אחרי ששריפת ספר קוראן מול מסגד בעיר עוררה זעם בעולם המוסלמי | שר החוץ אלי כהן פועל למנוע את האירוע: "מדובר בפשע שנאה, פרובוקציה ופגיעה חמורה בעם היהודי ובמסורת היהודית"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג (צילום: חיים צח, לע"מ)
נשיא המדינה, יצחק הרצוג (צילום: חיים צח, לע"מ)
אוריאל לוי

משטרת שבדיה אישרה הבוקר (שישי) את בקשתו של אזרח המדינה לשרוף מחר ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם. לפני שבועיים וחצי הוצת ספר קוראן מול מסגד מרכזי בשטוקהולם, באישור המשטרה השבדית, מה שעורר זעם אדיר בעולם המוסלמי.

"אני מגנה בתוקף את העובדה שבשבדיה מאפשרים שריפת ספרי קודש", אמר הנשיא יצחק הרצוג. "כנשיא מדינת ישראל, גיניתי את שריפת הקוראן המקודש למוסלמים בכל העולם, שהתרחשה בשבדיה, ולבי נחרד כעת מהכוונה לשרוף שם את התנ״ך – ספר הספרים הנצחי של העם היהודי.  השחתת קודשיהן של דתות ואמונות אינה עדות לחופש ביטוי. זו הסתה בוטה ומעשה של שנאה הפוגע ברגשות ובאמונות של בני אדם בכל העולם. משפחת העמים צריכה לגנות בחריפות ולהיאבק נגד מעשים מבזים כאלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מגנה בתוקף את ההחלטה. מדינת ישראל רואה בחומרה רבה את ההחלטה המבישה הזאת, שפוגעת בקודש הקודשים של העם היהודי. יש לכבד את הספרים המקודשים לכל הדתות".

שר החוץ אלי כהן הנחה את שגריר ישראל בשבדיה ואת מטה משרד החוץ לפעול במטרה למנוע את האירוע. ״שריפת ספר תורה היא פשע שנאה, פרובוקציה ופגיעה חמורה בעם היהודי ובמסורת היהודית".

כהן שוחח הבוקר עם שגריר ישראל בשבדיה, זיו נבו קולמן, ושמע ממנו על המהלכים המתבצעים במטרה למנוע את שריפת ספר התורה המתוכננת כחלק מהפגנה מול השגרירות.

בהנחיית שר החוץ, שוחחה היום ראשת המערך המדיני, השגרירה עליזה בן נון, עם שגריר שבדיה בישראל, והבהירה לו שישראל רואה בחומרה את אישור המשטרה לפגיעה בקודשי היהדות.

הרב משה דוד הכהן, שעומד בראש בית המדרש של הקהילות הנורדיות ובראש ארגון האמנה לשיתוף פעולה יהודי-מוסלמי באירופה, הדגיש שלא מדובר באירוע אנטישמי או בכזה שמכוון דווקא נגד יהודים: "זה ניסיון לאתגר את חופש הביטוי והניצול לרעה של זה לפשעי שנאה. הבן אדם רוצה לראות אם המערכת צבועה ואם תתיר שריפת ספר תנ"ך כשם שהתירה שריפת קוראן. בשבדיה זה מוגדר חופש ביטוי שהוא ערך מקודש. הקהילה היהודית התנגדה לשריפת הקוראן ועומדת פה לצד הקהילה המוסלמית. בימים האחרונים עובדים במרץ עם ההנהגה המוסלמית כדי למנוע מהדבר לצאת אל הפועל, ואנחנו מקווים שנצליח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!