דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שירותי הרווחה מגיבים לגל החום: דרי רחוב יפונו למלוניות, קשישים יקבלו שירותים בבתיהם

משרד הרווחה פרסם הנחיות לצוותי השטח ברשויות המקומיות לטיפול באוכלוסיות רגישות | שר הרווחה יעקב מרגי: "מערכות הרווחה לא ישאירו אף אדם מאחור"

חסרי בית (צילום: אור גואטה)
חסרי בית (צילום: אור גואטה)
הדס יום טוב

משרד הרווחה נערך לגל החום הכבד: המשרד הנחה אתמול (חמישי) את הרשויות המקומיות לפנות דרי רחוב למלוניות ולאפשר מתן שירות לאזרחים ותיקים בבתיהם.

גל החום "קראון" פוקד את ישראל מאתמול וצפוי להימשך עד יום ראשון. המשרד פרסם הנחיות לצוותי השטח ברשויות המקומיות בנוגע לטיפול באוכלוסיות רגישות, בראשן אזרחים ותיקים ודרי רחוב.

מנהל אזרחים ותיקים פרסם הנחיה לארבעת מחוזות המשרד, וביקש מהמפעילים של מועדוני הוותיקים (בהם מועדוני מופת ומרכזי היום), ממפעילי תוכניות קהילתיות וממארגני נופשונים ליצור קשר עם משתתפים שלא הגיעו לפעילות.

כמו כן, מרכזי היום לאזרחים הוותיקים יספקו למשתתפים פעילות חלופית בבית אם לא יוכלו להגיע למרכז היום עקב החום, כמו טיפול אישי בבית, ארוחה חמה וסיוע בהצטיידות במוצרי קיום בסיסיים. אבות הבית בתוכנית הקהילתית "קהילות תומכות" התבקשו גם הם ליצור קשר עם האזרחים הוותיקים הרשומים בקהילה, ובמיוחד עם אלו המצויים בסיכון, לבדוק את מצבם ולהציע להם סיוע בהתמודדות עם מזג האוויר.

נוסף על כך, המשרד הנחה את הרשויות המקומיות לעשות שימוש בתקציב הסיוע הגמיש לצורך רכישת מאווררים או מצננים ללא השתתפות עצמית של מקבל השירות. כמו כן, הודיע המשרד שיאפשר להוציא נופשוני הפוגה בדומה לאלו שניתנים בשעת עימות צבאי לאזרחים ותיקים שמבקשים להתפנות עקב תנאי מזג האוויר.

המשרד גם הנחה את הרשויות לפנות דרי רחוב למלוניות אם השלטרים מתמלאים או אם אדם לא מוכן להתפנות לשלטר. הדבר נעשה על ידי הפעלת נוהל המיועד לעתות חירום, כמו סופות או מבצע צבאי, שמאפשר פינוי של דרי רחוב למלוניות לתקופה של עד שלושה לילות עם אפשרות הארכה באישור מיוחד של המשרד. על פי הודעת המשרד, הצוותים המקצועיים ברשויות המקומיות התבקשו לעקוב אחר מצבם של דרי הרחוב בעריהם ולהציע להם פינוי באופן יזום.

"בדומה למערכות חורף קשות ולמבצעים צבאיים, גם הפעם בגל החום הכבד מערכות הרווחה לא ישאירו אף אדם מאחור, ייצרו קשר באופן אקטיבי עם אוכלוסיות בסיכון ויציעו סיוע, כדי שנעבור את גל החום הזה ללא נפגעים", אמר שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי, והדגיש שהמשרד צייד את הרשויות המקומיות בכלים ובמשאבים המתאימים להנגיש סיוע לאוכלוסייה באופן מותאם וגמיש.

מנכ"ל המשרד ינון אהרוני הוסיף שעובדי המשרד צברו ניסיון רב בסיוע לאוכלוסיות רווחה במצבי אקלים חריגים ובעתות חירום, והדבר רלוונטי גם לגלי החום. "המערכות יודעות כיצד לסייע לאוכלוסיות בסיכון וקיימים המשאבים לשם כך. אנחנו קוראים לכלל האוכלוסייה לגלות ערנות ולדווח לנו על אזרחים שעלולים להיות בסיכון וזקוקים לסיוע".

ניתן ליצור קשר עם משרד הרווחה והביטחון החברתי 24/7 במוקד 118, או עם המחלקות לשירותים חברתיים דרך מוקדי 106.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!