דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
23.1°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 23.2°אשדוד
  • 23.8°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

דור מנצח: נבחרת העתודה בכדורסל עלתה לגמר אליפות אירופה אחרי שגברה על בלגיה

זו הפעם השישית שנבחרת העתודה של ישראל בגמר והיא רחוקה ניצחון בודד מזכייה בתואר בפעם השלישית בתולדותיה | דני וולף הוביל את הנבחרת עם 17 נק' ו-18 רב' | הגמר יתקיים מחר (21:00) מול צרפת שהביסה את יוון

שחקני נבחרת העתודה בכדורסל חוגגים את הניצחון על בלגיה בחצי גמר אליפות אירופה 2023 (צילום: Fiba.com)
שחקני נבחרת העתודה בכדורסל חוגגים באליפות אירופה 2023 (צילום: Fiba.com)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת העתודה בכדורסל הביסה הערב (שבת) את בלגיה 46:67 ועלתה לגמר אליפות אירופה. זו הפעם השישית שנבחרת העתודה של ישראל בגמר אליפות אירופה והיא רחוקה ניצחון בודד מזכייה בתואר בפעם השלישית בתולדותיה. הגמר יתקיים מחר בשעה 21:00 מול צרפת שהביסה את יוון..

הסנטר המתאזרח, דני וולף, שוב הוביל את הנבחרת כשרשם דאבל-דאבל רביעי בטורניר, הפעם של 17 נקודות ו-18 ריבאונדים. נועם יעקב הוסיף 11 נקודות, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, בעוד יובל לוין ורון ציפר תרמו 10 נקודות כל אחד.

שחקני נבחרת העתודה בכדורסל חוגגים את הניצחון על בלגיה בחצי גמר אליפות אירופה 2023 (צילום: Fiba.com)
שחקני נבחרת העתודה בכדורסל חוגגים את הניצחון על בלגיה בחצי גמר אליפות אירופה 2023 (צילום: Fiba.com)

הנבחרת פתחה קצת בהיסוס אבל מהר מאוד יובל לוין ונועם יעקב השתלטו על משחק ההתקפה של ישראל ובשתי מתפרצות הורידו את הקבוצות לפסק זמן ביתרון כחול לבן של 8:10 אחרי 5 דקות. גואטה וברמן שעלו מהספסל תרמו נקודות, שלשה של וולף ועוד 2 חדירות של יעקב עשו כבר 8 הפרש והרבע הראשון הסתיים עם 14:19 לישראל.

למרות 3 דקות של בצורת אצל ישראל בלגיה לא הצליחה להפוך את התוצאה, דה רידר הכוכב הבלגי יצא בפציעה בפתיחה ולא חזר. סלים חשובים של גואטה ודני וולף שלחו את בלגיה לפסק זמן כשישראל מוליכה 17:25 ועד סיום המחצית הראשונה היתרון הישראלי נשמר עם 25-31.

נועם יעקב במדי נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל מול בלגיה, באליפות אירופה 2023 (צילום: Fiba.com)
נועם יעקב במדי נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל מול בלגיה, באליפות אירופה 2023 (צילום: Fiba.com)

ישראל פתחה טוב גם את המחצית השניה, מתפרצת של לוין ונקודות של וולף קבעו יתרון דו ספרתי ראשון במשחק, 30:41 אחרי 3 דקות. ישראל המשיכה לטוס קדימה, דאנק של אריאל אייזיק ומהלכים טובים של וולף ויעקב קבעו כבר 30:47, היתרון הלך וגדל כשוולף קובע 33:54 בסיום 30 דקות.

שתי שלשות רצופות של עידו הראל העלות את היתרון ל-29 הפרש מדהים, 33:62 כשנשארו 7 דקות לסיום והמשחק היה גמור. ישראל ניצחה 46:57, הבטיחה את מקומה במשחק הגמר מחר מול המנצחת בין צרפת ליוון והבטיחה מדליה שביעית לנבחרות הצעירות שלנו בכל הזמנים ושישית לנבחרת העתודה.

קלעו לישראל: דניאל וולף 17 (18 ריב'), נועם יעקב 11 (6 ריב', 6 אס'), רון ציפר 10, יובל לוין 10, עידו הראל 6, יואב ברמן 5, דניאל גואטה 4 (6 ריב'), אריאל אייזיק 2, נבו זומרפלד 2.

דני וולף: "היו הרבה ספקות לגבינו לפני הטורניר, אני מאושר שאנחנו כאן. אם היית שואל אותי לפני הטורניר אם היינו במשחק הגמר הייתי אומר לא, אני מאוד שמח ואנחנו רוצים לנצח, אני תמיד מאמין בעצמי. אני מגיע לכל משחק חיובי, סומך על החברים שלי, אני רוצה רק לנצח משחקים ולא חושב על עצמי או על ההשתפרות שלי כשחקן. באתי לכאן לפני 6 שבועות, לא הכרתי אף שחקן ואף מאמן אבל יש לנו חיבור מעולה מחוץ למגרש וזה הבסיס להצלחה מקצועית. ננוח, נעשה סקאוט ונעשה כל מה שהמאמנים אומרים לנו לקראת המשחק מחר. נבוא, אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לנצח ונעשה הכל כדי שזה יקרה".

נועם יעקב: "ההרגשה נהדרת, זה היה חלום ועכשיו זה הפך למטרה. הניצחון שלנו על ספרד הראה לנו שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה. הראש לא היה במקום הכי טוב והניצחון הזה הפך הכל ודחף אותנו עד לכאן. נשמח עכשיו ונתחיל להתכונן למחר עם וידאו וכל מה שצריך. יש אמונה שלמה".

המאמן אלעד חסין אמר: "תחושות מדהימות, אף אחד לא האמין שנהיה פה. מעבר לקרדיט לכל השחקנים והצוות אני רוצה להקדיש את הניצחון למשפחה שלי. אני נהנה אבל מגיע קרדיט ענק לשחקנים, הם מבצעים את מה שמבקשים מהם ועושים את זה עם תשוקה והקרבה והכל עם כאבים ושרירים תפוסים".

לדברי חסין, "ה-DNA של ישראל זה אקס פקטור, ההכנה והגישה התחברו ואנחנו עושים משהו לא יאומן. אנחנו רוצים להמשיך לחלום, נשאר לנו עוד משחק אחד", הוסיף חסין. "הזכרנו לשחקנים שאנחנו קבוצה טובה יותר ממה שהראנו בשלב הבתים, לפעמים צריך קצת בטחון, עשינו כמה התאמות טקטיות והרבה בקטע המנטלי. השחקנים משחקים אחד בשביל השני וכמובן גם בשביל הדגל, כשיש מחוייבות כזו אז העבודה שלנו קלה יותר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את המאמן אלעד חסין: "קודם כל ברכות מכאן ועד לשם בחזרה. דבר יוצא מן הכלל. זה ממלא את כולנו בגאווה וגם בתקווה, אתם מחר כפסע, אתה יודע מה – אתם כבר אלופים, זה לא משנה. אנחנו בונים עליכם, מברכים אתכם ומחזקים אתכם. דרך צלחה – תמסור לכל השחקנים בהצלחה גדולה".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בירך את הנבחרת: "אנחנו עדים לתקופה מופלאה של הספורט הישראלי, זו זכות גדולה לכהן כשר הספורט בתקופה המדהימה הזו. מדובר בהישג ענק בכל קנה מידה. ברכות חמות לשחקנים המעולים ולמאמן המצויין שלנו על ההעפלה לגמר אליפות אירופה לצעירים עד גיל 20, כולנו מחזיקים לכם אצבעות ומאחלים לכם הצלחה במשחק מחר"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!