דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

חסר תקדים: רז הרשקו במקום הראשון הכללי של כל המשקלים בדירוג הג׳ודו העולמי

איגוד הג'ודו פרסם את דירוג הספורטאים ללא הבדלי משקל, והג'ודאית הבכירה הפכה לישראלית הראשונה בפסגה | רז הרשקו: "זה מרגש, אבל זאת רק תחנה בדרך" | המאמן שני הרשקו: "רז היא סיפור מדהים של מחוייבות, עקשנות וחתירה למצויינות"

רז הרשקו בטורניר מאסטרס ירושלים (צילום: אלן שיבר, באדיבות איגוד הג’ודו בישראל)
רז הרשקו בטורניר מאסטרס ירושלים (צילום: אלן שיבר, באדיבות איגוד הג’ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רז הרשקו במקום הראשון הכללי של כל המשקלים בדירוג העולמי. איגוד הג׳ודו העולמי פרסם הבוקר (שבת) את הדירוג הכללי של כל הספורטאיות והספורטאים והציב את הישראלית הבכירה (78 ק"ג ומעלה) בפסגה. מדובר בדירוג הכולל את כל המשקלים יחד (בשונה מהדירוג של כל קבוצת משקל בנפרד).

זו הפעם הראשונה אי פעם מדורג או מדורגת ישראלים במקום הראשון הכללי העולמי. בדירוג העולמי מצויות כ-2000 ספורטאיות בעלות ניקוד דירוג מכ-200 מדינות, מה שרק מדגיש את גודל ההישג אליו הגיעה הרשקו.

רז הרשקו באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Vincent Thian)
רז הרשקו באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Vincent Thian)

רז הרשקו: ״זה מחמיא לי מאוד, אפילו מרגש, אבל כמו ששני אמר, מבחינתי זו רק תחנה בדרך. המטרה שלי היא ברורה, ואני לא רוצה להוריד את העיניים מהמטרה. זה מחמיא, זה מרגש, זה פרס על עבודה קשה ותהליך שמגיע פה לשני הרבה קרדיט על הדרך בה הוא דוחף אותי ומאתגר אותי כל הזמן לשאוף ליותר, וכמובן גם לצוות עידו בר וצ׳ארלס צ׳יבאנה ולפונטי שנותן לנו את כל התנאים, אבל יחד עם זה, אני רחוקה מלהסתנוור מזה או להסתפק בזה״.

מאמן נבחרת הנשים של ישראל, שני הרשקו: ״נבחרת הנשים עסוקה 24/7 במטרה לעשות כל מה שצריך כדי להשתפר, אנחנו בכוונה מחפשים את העימותים הקשים ביותר, בלי הנחות ותירוצים, כדי תמיד לאתגר את עצמנו ובמטרה לעשות היסטוריה בכל מה שניתן".

רז הרשקו והמאמן שני הרשקו עם מדליית הארד באליפות העולם בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
רז הרשקו והמאמן שני הרשקו עם מדליית הארד באליפות העולם בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)

"רז היא סיפור מדהים של מחוייבות, עקשנות וחתירה למצויינות בתנאים מורכבים וקשים.
מאז אליפות העולם 2022 רז נמצאת על הפודיום עם מדליה בכל תחרות ולמעשה מחזיקה גם ברצף המדליות הגדול ביותר מבין כל ג׳ודאי/ות הנבחרת מאז ומעולם ואחד הרצפים האיכותיים בג׳ודו העולמי, העובדה הזו גם מציבה אותה לראשונה כישראלית בראש הדירוג הכללי מבין כל קטגוריות הנשים", הוסיף הרשקו. "מבחינתי זה ציון דרך, אבל זו רק עוד ״תחנת התרעננות״ בדרך לשגרת עבודה אינטנסיבית ובתקווה להישגים היסטוריים נוספים״.

יו״ר איגוד הג׳ודו משה פונטי: ״רז לא רק ספורטאית מדהימה, אלא אדם מדהים, ומהווה דוגמה לכ״כ הרבה ילדות וילדים. הדרך שהיא עושה היא השראה, והדירוג שלה הוא לא מקרי, אלא תוצאה של עבודה קשה שלה, של שני הרשקו ושל הצוות של נבחרת הנשים. אני גאה בה״.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!