דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

רחוב ברמת השרון ייקרא על שם הזמרת והאמנית ענבל פרלמוטר

ההחלטה של מועצת העיר היא חלק מפרויקט "נשים נאלמות ונעלמות" שמנציח נשים רבות ומיוחדות שלא זכו להנצחה | יו"ר ועדת השמות: "בתקופה סוערת זו היא הייתה ניצבת בראש המחאות למען השוויון ומעמד הנשים וכבוד גדול לנו לאפשר את הנצחתה כאן בעיר"

מתוך "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר"(צילום: רונן ללנה)
מתוך "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר"(צילום: רונן ללנה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

רחוב ברמת השרון ייקרא על שם הזמרת והאמנית ענבל פרלמוטר . כך החליטה השבוע מועצת העיר.

להקת המכשפות הייתה להקת נשים מובילה שפעלה בשנות ה-90 והתבלטה בזכות אמירה פמיניסטית ולהט"בית ברורה ובזכות סגנונן המוזיקלי הייחודי. חברות הלהקה יצרו שינוי במוזיקת הרוק הישראלית ובמוזיקת נשים פורצת דרך.

הוועדה לקחה בחשבון בשיקוליה את היותה של פרלמוטר, למרות מותה בגיל 26 בלבד, יוצרת ייחודית ובעלת השפעה במוזיקה ובתרבות הישראלית. השפעתה של פרלמוטר נמשכת עד ימים אלו, כאשר רק השנה זכה בפסטיבל דוק-אביב במקום הראשון סרט על חייה: "ענבל פרלמוטר: אם זה נגמר", שחשף חומרים ייחודיים מיומניה והטיל אור על יצירתה והצללים המקימים אותה.

הרחוב ימוקם בשכונת נווה גן צפון בשכונה שנבנית בימים אלו. הרחוב, שייחנך בעוד כשנה, הוא חלק מפרויקט "נשים נאלמות ונעלמות" הנותן דגש להנצחת נשים רבות ומיוחדות שלא זכו להנצחה. לצד ענבל פרלמוטר יונצחו גם: גילה גולדשטיין, שהייתה פעילה להט"בית וטרנסג'נדרית, ג'ודי אבן חן, שחקנית, ענת גוב, רמה מסינגר ואחרות.

אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון: "סיפורה של ענבל פרלמוטר הוא סיפור של הצלחה מטאורית וטרגדיה איומה. צעירה שעלתה בגיל מאוד צעיר בזכות כישרון עצום וגדולה, והגדירה דור חדש של מוזיקאיות אמיצות, פמיניסטיות ובעלות אמירה ברורה ומאידך בחורה צעירה, שהתקשתה להתמודד עם ההצלחה, ובסופו של דבר הלכה לעולמה בגיל צעיר. אנו צריכים לראות את שני הצדדים כאשר אנחנו מחנכים את בני הנוער, לתת להם את הביטחון והיכולת להצליח ולשמור עליהם שההצלחה לא תגרום להם לנפילה קשה כמו של ענבל".

יו"ר ועדת שמות, עו"ד עידן למדן: "הרעיון הועלה בידי חברת הוועדה תמי כ"ץ זארה שהזכירה גם את להקותיה של ענבל שהיו על טהרת נשים עם קול ייחודי ובולט. אלמלא מותה המפתיע בגיל צעיר ודאי הייתה היום דמות בולטת ומשפיעה בעולם הרוק הישראלי. כמו שאומר השיר עד העונג הבא: 'ובשעת סערה, בתקוף אותי מזגי הרע,
את חלוני אז אפתח, עליו ארכב בדהרה אל השמיים.' בתקופה סוערת זו היא הייתה ניצבת בראש המחאות למען השוויון ומעמד הנשים וכבוד גדול לנו לאפשר את הנצחתה כאן בעיר."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!