דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

הנשיא הרצוג ימריא לביקור מדיני בארצות הברית

הרצוג, יצא הלילה לארצות הברית שם ייפגש עם הנשיא ביידן בבית הלבן. הרצוג גם יישא דברים בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי, שיתכנסו למושב מיוחד לציין את שנת ה-75 של מדינת ישראל. ביקור זה מגיע בהמשך להזמנתם של יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ננסי פלוסי ויו"ר בית הנבחרים הנוכחי קווין מקארתי

נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן והנשיא יצחק (בוז׳י) הרצוג בפגישתם בבית הלבן (צילום ארכיון: קובי גדעון / לע״מ)
נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן והנשיא יצחק (בוז׳י) הרצוג בפגישתם בבית הלבן (צילום ארכיון: קובי גדעון / לע״מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ייצא הלילה (שני) לביקור מדיני בארצות הברית. במסגרת הביקור, הוא צפוי לקיים פגישות מדיניות עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן ובכירי הממשל. נשיא המדינה ונשיא ארצות הברית צפויים לדון בשורת נושאים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים.

הרצוג גם צפוי לנאום בקונגרס האמריקאי. תהיה זו הפעם השנייה בהיסטוריה שבה נשיא ישראלי ינאם בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס האמריקאי, בית הנבחרים והסנאט, כאשר בפעם הראשונה נאם שם אביו, נשיא המדינה השישי, חיים הרצוג, לפני יותר מ-35 שנה.

במהלך ביקורו בוושינגטון הנשיא צפוי לקיים גם פגישה עם סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס. המפגש יעסוק בקידום יוזמות משותפות בתחום ההתמודדות עם משבר האקלים. בנוסף, ייפגש עם בכירי הממשל האמריקאי, ביניהם: מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן.

נשיא המדינה ימשיך את ביקורו בארצות הברית, בביקור באומות המאוחדות בניו-יורק, שם ייפגש עם מזכ״ל האו״ם, אנטוניו גוטרש. לאחר מכן ייפגש עם מושלת ניו יורק, קת׳י הוקול. כמו כן, ייפגש הנשיא עם ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס ועם חברי הקהילה היהודית, ביניהם גם מנהיגיה הצעירים ויתארח באירוע חגיגי של הפדרציה היהודית של ניו יורק, הקהילה היהודית הגדולה בתפוצות.

״אני נרגש לייצג כנשיא מדינת ישראל את עם ישראל כולו בפני נציגיו הנבחרים של העם האמריקני לציון 75 שנים למדינת ישראל", אמר הרצוג. "ארצות הברית היא ידידתה ושותפתה הקרובה והמשמעותית ביותר של ישראל. מערכת היחסים בין מדינותינו היא ייחודית בעוצמתה, מה שהפך אותה, ובצדק, לברית בלתי ניתנת לערעור. אני מודה להנהגת הקונגרס האמריקאי ובראשה ליו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי ולקודמתו ננסי פלוסי על הזכות ההיסטורית לנאום בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס שיתכנס לרגל 75 שנים למדינת ישראל".

"אדגיש את הצורך במאבק הנחוץ בשנאה ובטרור שאיראן מפיצה תוך כדי חתירתה לנשק גרעיני ובהרחבת מעגל השלום האזורי. בנאומי ובפגישותיי אתייחס למארחיי כשותפים קרובים בכל הנושאים שעל הפרק ובכלל זה האתגרים וההזדמנויות שלפתחה של החברה הישראלית. כחלק מפעולותיי לבניית גשרים וחיזוק היחסים בין ישראל ליהדות התפוצות, אשתתף באירוע דגל חשוב של הקהילה היהודית בצפון אמריקה, הגדולה שבקהילות היהודיות בתפוצות."

לנשיא תתלווה לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין ז"ל, שתצטרף לפגישותיו בבית הנבחרים ועם מזכ"ל האו"ם, ויעלה את עניינם של השבויים והנעדרים בכל פגישותיו.

עוד ילוו את הנשיא במהלך הביקור שגריר ישראל בארצות הברית, שגריר ארצות הברית בישראל ושגריר ישראל באומות המאוחדות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!