דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אלוף נולד: קרלוס אלקראס זכה בטורניר ווימבלדון בפעם הראשונה בקריירה

הופעה מרשימה של הספרדי סידרה לו ניצחון 2:3 בגמר על נובאק ג'וקוביץ' וגראנד סלאם שני בקריירה | המדורג 1 בעולם קטע לסרבי ארבע זכיות רצופות בטורניר היוקרתי בעולם הטניס

קרלוס אלקראס עם גביע ווימבלדון הראשון בקריירה שלו, אחרי שניצח את נובאק ג'וקוביץ' בגמר (צילום: AP Photo/Alberto Pezzali)
קרלוס אלקראס עם גביע ווימבלדון הראשון בקריירה שלו, אחרי שניצח את נובאק ג'וקוביץ' בגמר (צילום: AP Photo/Alberto Pezzali)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גמר שייכנס להיסטוריה. קרלוס אלקראס, המדורג 1 בעולם, זכה הערב (ראשון) לראשונה בקריירה בטורניר ווימבלדון, לאחר שניצח בגמר הענקים את נובאק ג'וקוביץ' 2:3 (6:1, 6:7 (6), 1:6, 6:3, 4:6) במשחק הפכפך עם רמת טניס אדירה.

אלקראס (20) שכבר הספיק להפוך למדורג 1 הצעיר בהיסטוריה ולזכות אשתקד באליפות ארצות הברית, רצה לרשום בווימבלדון ניצחון על מלך המשטח שיציב אותו סופית ברשימה של הגדולים. הספרדי הפך לחמישי בלבד אי פעם שזוכה ביותר מגרנד סלאם אחר לפני גיל 21.

ג'וקוביץ' רצה להגדיל את הפער בטבלת כל הזמנים עם גרנד סלאם 24, אחרי שזכה בטורניר 4 שנים ברציפות. הסרבי גם רוצה להוסיף זכייה במייג'ור שלישי השנה אחרי אליפות אוסטרליה ורולאן גארוס ולשמור על חלום ארבע הזכיות בחיים. השניים כבר נפגשו לאחרונה בחצי גמר רולאן גארוס, אך אחרי שתי מערכות תחרותיות ומלהיבות, אלקראס נפגע והמדורג 2 ניצל זאת כדי לשייט לניצחון שהותיר טעם חמוץ.

"זה חלום שמתגשם עבורי. טוב לנצח, אבל גם אם הייתי מפסיד הייתי גאה בעצמי, עשיתי היסטוריה. זה מדהים שהצלחתי להגיע למעמד הזה ולהתחרות בענק כזה. אני מאוד גאה בעצמי ובצוות שעזר לי להגיע לתואר הזה", אמר אלקראס בסיום. "צפיתי בנובאק כשהתחלתי לשחק טניס וזה מדהים שהצלחתי להתחרות מול ענק כזה. התאהבתי בדשא, לא ציפיתי להתחרות ככה על דשא. אני לומד מהר ואני מאוד מרוצה מזה. אני אבוא בשנה הבאה לשמור על התואר".

"חשבתי שאתה עושה צרות על משטח קשה, אבל עכשיו גם על דשא? פשוט מדהים. כל הכבוד לך ולצוות שלך", התבדח ג'וקוביץ'. "אני לא אוהב להפסיד במשחקים כאלה, אבל אחרי שאני נרגע, אני צריך להיות אסיר תודה כי ניצחתי בהרבה משחקים כאלה. היו גמרים שהייתי צריך להפסיד בהם וניצחתי אז אפשר להגיד שעכשיו שהכל מתאזן".

מערכה ראשונה
ג'וקוביץ' לא היה מדויק וסידר לאלקראס אפשרות שבירה מהירה, אבל תיקן עם עלייה טובה לרשת ושמר על המשחקון. הסרבי סיפק חבטות החזרה מצוינות ועלה ל-0:40 על ההגשות של אלקראס, ובניסיון השלישי גם שבר ל-0:2. ג'וקוביץ' שמר על ההגשות שלו בנחישות, בעוד אלקראס המשיך לחלק מתנות עם שגיאות ונקודות קלות מדי. הוא חזר מפיגור 40:15, אבל חבט לרשת באפשרות השבירה השלישית של נולה, שעלה ל-0:4.

ג'וקוביץ' המשיך להציג טניס נהדר והגיע כמעט לכל כדור, אך במשחקון השישי סיפק אלקראס חבטת העברה נפלאה ועלה על הלוח כשצימק ל-5:1, אבל זה לא מנע מג'וקוביץ' לחתום את המערכה עם משחקון חלק ו-1:6.

נובאק ג'וקוביץ' בגמר ווימבלדון 2023 (צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
נובאק ג'וקוביץ' בגמר ווימבלדון 2023 (צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)

מערכה שנייה
אלקראס נראה משוחרר יותר בפתיחת המערכה השנייה, ובעיקר מדויק יותר. הוא שמר בקלות על משחקון ההגשה והוביל 0:30 על ההגשות של האלוף המכהן. ג'וקוביץ' הפך ל-30:40, אבל טעה פעמיים ליד הרשת וסידר שתי אפשרויות שבירה לספרדי, שאת השנייה ידע לנצל ולעלות ל-0:2.

ג'וקוביץ' הגיב מיד עם שבירה משלו והרגיע את ההתלהבות של אלקראס, אך המשיך להגיש באחוזים לא טובים וסידר ליריבו עוד אפשרות לשבור, ממנה ניצל אחרי הראלי הארוך במשחק (29 חבטות) והשווה ל-2:2. במצב של 40:40 הריע ג'וקוביץ' לאלקראס אחרי נקודה נהדרת ליד הרשת, והספרדי עלה ל-2:3.

אחוזי ההגשה של הסרבי המשיכו להיות נמוכים משמעותית מהמערכה הראשונה, אך הוא בכל זאת ניצל והשווה ל-3:3. המשחק המאוזן נמשך, כשהספרדי גם סיפק שני אייסים ראשונים בדרך ל-4:5 ולהפעלת לחץ על ההגשה של ג'וקוביץ', ששוב עמד בזה בקושי רב לאחר פספוס דרופ-שוט של יריבו ועוד נקודה קסומה ליד הרשת. הסטטוס-קוו נשמר עד לשובר השוויון, בו הסרבי כבר הוביל 0:3, אך אלקראס חזר ל-3:3.

ג'וקוביץ' חזר ליתרון וגם השיג נקודת מערכה, אך שגה בצורה לא אופיינית ליד הרשת והוסיף עוד טעות שהעניקה נקודת מערכה לאלקראס, אותה ניצל מיד עם החזרה נהדרת. 6:8 בטיי-ברייק לאלקראס, 1:1 במערכות ורצף 13 הניצחונות של ג'וקוביץ' בשוברי-שוויון הגיע לסיומו.

מערכה שלישית
המומנטום של אלקראס נמשך גם במשחקון הפתיחה של המערכה השלישית, כאשר הוא קיבל שתי אפשרויות שבירה ובשנייה ראה את ג'וקוביץ' שוגה עם כדור לרשת ומסדר לו שבירה מוקדמת, עליה גם שמר בדרך ל-0:2. הסרבי עלה על הלוח במשחקון הבא ואז גם השיג שתי אפשרויות שבירה, אך אלקראס הצליח להציל ושמר על יתרון 1:3.

ג'וקוביץ' שוב הסתבך עם לא פחות מ-13 מקרי שוויון (40:40) ועמד שבע פעמים בסכנת שבירה, כולל שגיאה כפולה אחרי ויכוח עם שופט הכיסא. בשני מקרים הכדור פגע לאלקראס במסגרת, באפשרות השלישית הוא טעה ובצ'אנס השביעי כבר לא יכול היה לפספס ועלה ל-1:4, במשחקון מתיש שארך כמעט 27 דקות. ג'וקוביץ' כבר ויתר על המערכה, קיצר את הנקודות ונשבר פעם נוספת לפני שירד לטיפול. 1:6 גדול לאלקראס שנמצא מרחק מערכה מזכייה בטורניר.

הספרדי קרלוס אלקראס בגמר ווימבלדון 2023 (צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
הספרדי קרלוס אלקראס בגמר ווימבלדון 2023 (צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)

מערכה רביעית
הסרבי חזר מהמנוחה עם יתרון 0:30 על ההגשה של אלקראס, שהגיב עם ארבע נקודות רצופות ולקח את המשחקון הראשון. הספרדי יכול היה לשבור פעמיים לאחר מכן, אבל נולה הציל ואיזן ל-1:1 ולאחר מכן גם ל-2:2. ג'וקוביץ' העלה בהדרגה את רמתו ובמשחקון החמישי השיג שתי אפשרויות שבירה.

הסרבי חשב ששבר לאחר קריאת חוץ מצד שופט הקו, אבל צ'אלנג של אלקראס הוביל לתיקון והשאיר את המשחקון חי, רק כדי לטעות לאחר מכן ליד הרשת ולאפשר לג'וקוביץ' לשבור ולשמור בדרך ל-2:4. הספרדי הגיב עם משחקון טוב שנחתם באייס וצימק ל-4:3, ומנגד האלוף סיפק משחקון על האפס וזכה לעידוד מהקהל, לפני שסגר עניין עם שבירה נוספת. 3:6 לג'וקוביץ'.

מערכה חמישית
אלקראס השיג אפשרות שבירה מהירה למרות פיגור 30:0, אבל ג'וקוביץ' שלף את ההגשות שלו ושמר בקושי על המשחקון הראשון. המדורג ראשון בעולם העלה את רמתו ועם טניס אדיר הרוויח אפשרות לשבור ולקח אותה עם חבטת העברה נהדרת. הספרדי השלים משחקון על האפס ועלה ל-1:3.

נולה צימק והתקרב לשבירה עם 15:30 במשחקון השישי, אבל טעה פעמיים ואלקראס סגר עניין עם אייס שמיני במשחק שהעניק לו 2:4. הוא שמר על ההגשות גם לאחר מכן בזכות יתרון של 1:15 בווינרים, עלה ל-3:5 וניצב משחקון אחד מזכייה היסטורית. אחרי שהאלוף שמר על ההגשות שלו והקטין ל-5:4, אלקראס הגיב מיד עם חבטה נפלאה ועוד תגובה גאונית ליד הרשת. בסיום 4:6 לאלוף החדש קרלוס אלקראס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!