דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
19.3°תל אביב
  • 12.6°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.3°אשדוד
  • 17.0°באר שבע
  • 25.6°אילת
  • 19.3°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כבוד ענק: נבחרת העתודה בכדורסל הפסידה לצרפת וסיימה כסגנית אלופת אירופה

הנבחרת של אלעד חסין שהדהימה את אירופה, הפסידה 89:79 בגמר וסיימה כסגנית אלופת אירופה | עבור ישראל מדובר בגמר שישי אי פעם לנבחרות עתודה | נועם יעקב בלט עם 31 נקודות

דני וולף במדי נבחרת העתודה בכדורסל בגמר מול צרפת (צילום: FIBA.COM)
דני וולף במדי נבחרת העתודה בכדורסל בגמר מול צרפת (צילום: FIBA.COM)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מסע הקסם של נבחרת העתודה בכדורסל באליפות אירופה נחתם הערב (ראשון) בגמר מול נבחרת צרפת החזקה. הנבחרת של אלעד חסין שהדהימה את אירופה, הפסידה 89:79 (בהארכה) וסיימה כסגנית אלופת אירופה. נועם יעקב היה בלתי ניתן לעצירה וסחף את הנבחרת במשחק עצום של 31 נקודות. יעקב ודני וולף נבחרו לחמישיית הטורניר.

הנבחרת הפתיעה כשהצעידה את ישראל לגמר השישי בתולדותיה, מנגד ניצבה הנבחרת המרשימה ביותר בטורניר שניצחה את כל משחקיה בטורניר עד כה בהפרש ממוצע של 32 נקודות.

נועם יעקב במדי נבחרת העתודה בכדורסל בגמר מול צרפת (צילום: FIBA.COM)
נועם יעקב במדי נבחרת העתודה בכדורסל בגמר מול צרפת (צילום: FIBA.COM)

עבור ישראל מדובר כאמור בגמר שישי אי פעם, כאשר בשני האחרונים ב-2018 ו-2019 היא גם זכתה. גמר הטורניר ביוון נערך באותו אולם שבו הפסידה ישראל את הגמר למדינה המארחת ב-2017. בכל שלוש ההופעות הקודמות של ישראל בגמר היא הדיחה את צרפת בחצי הגמר.

מהלך המשחק

נבחרת ישראל שקיבלה עידוד בלתי פוסק מהקהל שהגיע לאולם בכריתים, פתחה נהדר. נועם יעקב שלט במשחק ויחד עם שלשה של לוין ונקודות של ציפר היתרון הישראלי עמד על 5:13 אחרי 4 דקות. יעקב המשיך להיות דומיננטי ולצרפתים לא היתה תשובה לחדירות שלו, כשעוד אחת מהן קבעה 7:16 לישראל. שלשה ענקית של נועם יעקב הורידה את ישראל ביתרון 17:26 בסיום הרבע הראשון.

צרפת הגיבה מיד עם פתיחת הרבע השני בריצת 0-7 שכללה בעיקר הגנה אגרסיבית מאוד, חטיפות ושלשה ששלחה את אלעד חסין לפסק זמן מהיר. ציפר הגיב בשלשה חשובה ושמר על היתרון של הנבחרת אבל הצרפתים שמרו על משחק צמוד. שלשה של יעקב נענתה בצד השני ו-4 דקות להפסקה שוויון 35:35. דניאל וולף עם דקות טובות ושלשה של יובל לוין החזירה את היתרון לישראל אבל צרפת שלטה בריבאונד ההתקפה וירדה בהפסקה ליתרון 44:47.

הצרפתים פתחו בטירוף את המחצית השנייה כדי לנסות ולהגדיל את הפער במהירות, זה הצליח להם ואחרי 0:6 שקבע 44:53 אלעד חסין לקח פסק זמן מהיר. ישראל נלחמה כדי להישאר במשחק, נקודות של יובל לוין ודקות טובות של אופק גול שעלה מהספסל יחד עם וולף וציפר סגרו את הרבע השלישי ביתרון צרפתי מינימלי, 57:61.

אלעד חסין עבר לאיזורית בדקות הראשונות של הרבע האחרון, נועם יעקב שמר את ישראל במשחק והקטין עד 61:66 אחרי 2 דקות. שתי הקבוצות נתקעו בהתקפה, הלחץ דיבר עד שאריאל אייזיק עם שלשה ענקית הוריד את ההפרש הצרפתי ל-65:68 בלבד, עם 3 דקות לסיום המשחק. מיד לאחר מכן נועם יעקב עם 3 זריקות עונשין מוצלחות קבע שוויון והדרמה התחילה.

נבחרת העתודה בכדורסל בגמר מול צרפת (צילום: FIBA.COM)
נבחרת העתודה בכדורסל בגמר מול צרפת (צילום: FIBA.COM)

הצרפתים לא הסתדרו מול האיזורית של הנבחרת ובצד השני וולף נתן לישראל יתרון ראשון מאז המחצית הראשונה אבל דקה לסיום קאמרדין נתן לצרפת 70:72. 17 שניות לסיום המהלך של המשחק הגיע, נועם יעקב חדר ובאסיסט גדול נתן לוולף לסיים עם נקודות שקבעו 72:72 ושלחו את המשחק להארכה.

רנו הצרפתי פתח את ההארכה עם 5 נקודות רצופות אבל ציפר עם שלשה החזיר וקבע שוב שוויון 77:77. צרפת קלעה מצוין מבחוץ בהארכה ושלשה של קאמרדין העלתה את הצרפתים ליתרון 77:84 עם דקה וחצי לסיום והגביע התרחק מישראל. שלשה נוספת של רנו גמרה את הסיפור, צרפת עלתה ליתרון דו ספרתי ובסופו של דבר זכתה באליפות אירופה עם ניצחון 79:89. ישראל מסיימת שבוע ענק של כדורסל ישראלי עם מדליית הכסף והרבה גאווה ישראלית.

קלעו לישראל: נועם יעקב 31, דניאל וולף 17 (16 ריב'), רון ציפר 15, יובל לוין 9, אריאל אייזיק 3, יואב ברמן 2, דניאל גואטה 2.

"ביחד המדינה מצליחה, רק ביחד, זה מה שהחבר’ה הראו למדינה”

המאמן אלעד חסין אמר אחרי המשחק: “אכזבה, היינו קרובים, פוזשן אחד או עונשין אחד, אבל המון גאווה, אני גאה בחבר’ה שלנו שהגענו לסיטואציה הזו. צרפת הביסה נבחרות ב-30, 40 וגם 50 הפרש, חיבקתי אחד אחד ואמרתי לשחקנים שהם גדולים מהחיים ושימחו מדינה שלמה. שיחקנו מול יריבה יותר גדולה, אתלטית ומנוסה, אבל היה לנו לב גדול. אני עצוב, אבל יש המון גאווה”.

“היה לי כיף, נהניתי, כל המדינה גאה במעמד ובמה שעשינו באליפות, כואב לי על השחקנים שעצובים עכשיו, היינו קרובים, חבל, אבל זה הספורט", סיכם המאמן. "ביחד המדינה מצליחה, רק ביחד, זה מה שהחבר’ה הראו למדינה”.

גיבור המשחק היה נועם יעקב עם 31 נקודות אמש באחת התצוגות הגדולות שראינו משחקן נבחרת בשנים האחרונות. נועם נפצע במהלך המשחק, אך התעקש לשחק למרות הכאבים. "התחושות קשות. הגענו כל כך רחוק והיינו קרובים מאוד, אבל אני גאה בקבוצה למרות הכל", אמר יעקב לאחר האליפות. "עשינו דרך מדהימה, שמח שהייתי חלק מהנבחרת הזאת".

"זה היה רגע שובר לב״, אמר הגארד הישראלי על החיבוק עם וולף בסיום. ״דני לקח ללב את ההחטאה של העונשין ואמרתי לו שבלעדיו בכלל לא היינו מגיעים למעמד הזה בכלל ושירים את הראש. לא ניצחנו, אבל עשינו היסטוריה ואני גאה בו מאוד״.

דני וולף במדי נבחרת העתודה בכדורסל בסיום גמר אליפות אירופה מול צרפת (צילום: FIBA.COM)
דני וולף במדי נבחרת העתודה בכדורסל בסיום גמר אליפות אירופה מול צרפת (צילום: FIBA.COM)

דני וולף לא הסתיר את התחושות: "נתנו פייט. בהארכה לא יכולנו לשרוד מולם. הייתה לי הזדמנות להכריע את המשחק ופספסתי, אקח את זה הלאה. זאת תחושת אכזבה קשה, כי רציתי את הזהב. זה עוד יקרה יום אחד, אני מקווה. מרוצה מהתוצאה, אף אחד לא חשב שניקח מדליה".

“אני כן שמח בשביל הנבחרת על המדליה, בשביל צוות האימון, ברור שהייתי מעדיף זהב, אבל להביא לישראל כל סוג של מדליה זאת גאווה, זה מעבר לציפיות שלנו בתחילת האליפות", אמר הסנטר. "העתיד שלי והקריירה? כרגע אני לא כל כך מודאג מזה, עשיתי את הכי טוב שלי, אני מקווה שנצליח לזכות באליפות הזאת בעתיד, אבל כרגע אני לא מרוכז בהמשך הקריירה שלי, זאת הייתה חוויה יוצאת דופן בשבילי, לא הייתי מחליף את זה בעד שום דבר בעולם, לא היה לי מושג לאן אני נכנס בהתחלת התהליך הזה, זה היה מדהים״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!