דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
21.6°תל אביב
  • 14.7°ירושלים
  • 21.6°תל אביב
  • 18.8°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 22.4°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 12.6°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

ועדת החוקה ממשיכה בדיונים: 27,676 הסתייגויות נגד ביטול עילת הסבירות

יועמ"שית הכנסת: "מדובר במספר שיא של הסתייגויות. זה שוחק את מטרתן, ומצאנו לנכון לצמצם אותן" | ח"כ רוטמן ינסה לסיים את ההצבעות עד מחר ולאשר את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית בוועדה

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן, ינואר 2023 (אוליבר פיטוסי,  פלאש90)
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן, ינואר 2023 (אוליבר פיטוסי, פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ועדת חוק חוקה ומשפט בראשות ח"כ שמחה רוטמן תתכנס הבוקר (שני) ב-11:00 כדי להתחיל בהצבעות על אלפי הסתייגויות שהגישו חברי כנסת מהאופוזיציה על נוסח ביטול עילת הסבירות. במהלך הדיון חברי האופוזיציה צפויים לפרט מדוע הם מתנגדים להצעת החוק, בעוד הם מתרעמים על האופן המהיר, כלשונם, שבו התנהלו הדיונים.

האופוזיציה הגישה 27,676 הסתייגויות נגד ביטול עילת הסבירות. הם מסרו: "לאחר שבוועדה לא התקיים דיון מהותי כנדרש בתיקון החוק שיפגע בכלכלה, בביטחון ובאזרחי המדינה ויו"ר הוועדה המשיך בהתנהלותו הדורסנית, אנו נחושים להמשיך במאבק נגד ההפיכה המשטרית שמרסקת את הדמוקרטיה הישראלית".

עימות בוועדת החוקה לאחר אישור החלק השני ברפורמה המשפטית, הכולל את פסקת ההתגברות ואיסור בג״ץ לפסילת חוקים (צילום: נועם מושקוביץ׳/ דוברות הכנסת)
עימות בוועדת החוקה לאחר אישור החלק השני ברפורמה המשפטית, הכולל את פסקת ההתגברות ואיסור בג״ץ לפסילת חוקים (צילום: נועם מושקוביץ׳/ דוברות הכנסת)

רוטמן ינסה לסיים את ההצבעות עד מחר ולאשר את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית בוועדה, אך חברי האופוזיציה ינסו למשוך את הזמן עד ליום רביעי. בשבוע הבא הקואליציה מתכוונת להביא את הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת, כבר ביום ראשון, ולאשרה סופית בתום דיון ארוך עד היום למחרת. בכך תושלם החקיקה שבוע לפני שהכנסת יוצאת לפגרה של חודשיים וחצי.

יועמ"שית הכנסת עו"ד שגית אפיק התייחסה למספר ההסתייגויות שהוגשו: "הוגשו 27,500 הסתייגויות, ומדובר במספר שיא. בכנסת הקודמת נתקלנו במצבים של מאות שהצטברו לכ-1,500 הסתייגויות ומצאנו לנכון לצמצם אותן". לדבריה, "מטרת ההסתייגויות נשחקת ככל שמספרן עולה וזה הופך להיות פיליבסטר".

לפי עו"ד אפיק, במצב שנוצר יש שלוש אפשרויות: "הראשונה ליצור הידברות על תיקון או שניים שחשובים לאופוזיציה בתמורה לוויתור על חלק מההסתייגויות. השנייה להפעיל נוהל חריג ולהפריד בין הנמקה של חברי האופוזיציה להצבעות. השלישית לקיים הנמקה והצבעה של כאלף הסתייגויות".

ארגוני המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט פרסמו לוח זמנים ראשוני לקראת "יום ההתנגדות הלאומי" שיתקיים מחר (שלישי). הארגונים מוחים על כוונת הממשלה להביא את החוק "לצמצום עילת הסבירות" להצבעה בקריאה שנייה ושלישית בשבוע הבא.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!