דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

כ-30 ראשי רשויות ערביות הפגינו מול ישיבת הממשלה במחאה על האלימות המשתוללת

המחאה התקיימה במעמד שורת ראשי ערים ומועצות ונשים שכולות וקראו למנות פרוייקטור שיטפל במצב הפשיעה בחברה הערבית | ד"ר סמיר מחאמיד, ראש עיריית אום אל פחם התריע: ״יש אצלנו 5,000 צעירים חסרי מעש, מה מצפים שהם יעשו?״

הפגנת ראשי הרשויות הערביות במחאה על אוזלת היד של הממשלה בטיפול בפשיעה (צילום: חיים גולדברג/ פלאש 90)
הפגנת ראשי הרשויות הערביות במחאה על אוזלת היד של הממשלה בטיפול בפשיעה (צילום: חיים גולדברג/ פלאש 90)
יניב שרון

היום לפני הצהריים (שני) התייצבו ראשי הרשויות הערביות להפגנה מול ישיבת הממשלה במחאה על טיפולה בפשיעה בחברה הערבית. לדברי ד"ר סמיר מחאמיד, ראש עיריית אום אל פחם, היו בהפגנה כ-30 ראשי רשויות ונשים שכולות. השרים ברקת וזוהר שוחחו קצרות עם המפגינים בדרכם לישיבת הממשלה.  

לדברי מודר יונס, יו"ר הוועד הארצי לראשי הרשויות המקומיות הערביות נראה כי הממשלה פשוט לא רוצה לפתור את המשבר, אחרת לא ברור איך היא מפקידה את ניהולו בידי השר בן גביר, שברור לכל ילד שאינו האדם הכשיר לטיפול במצב. בן גביר הוא חלק מהבעיה, לא מהפתרון. "זאת לא בעיה רק של החברה הערבית, זה משבר של החברה הישראלית כולה", הוא מוסיף. 

השר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע לאחרונה כי ימנה את המפקד היוצא של מחוז חוף במשטרה לפרויקטור למאבק בפשיעה בחברה הערבית. "אני מכיר ומעריך מאוד את מפקד המחוז", אומר ד"ר מחאמיד, ראש עיריית אום אל פחם, "אך צריך פרויקטור אזרחי שיתכלל את פעולות הממשלה, מישהו ששואב את סמכותו ממשרד רה"מ ומרה"מ עצמו. הפרוייקטור צריך להיות בעל סמכות כלפי משרדי הממשלה, שהחלטותיו מתבצעות בשטח". 

המפגינים דורשים הקמת צוות חירום לאומי של כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים, בשיתוף של גורמים רבים מתוך החברה הערבית, כדי לייצר פתרונות מיידיים וארוכי טווח במקביל. בשבוע שעבר, התכנסה לראשונה ועדת השרים לענייני החברה הערבית. "זו ועדה ללא נציגות ערבית. הם התכנסו ולאחר שלחצנו עליהם הם צירפו את ראש וועד ראשי הרשויות, מודר יונס כנציג הערבי. זה לא מספיק. אנחנו רוצים החלטות ופתרון הבעיה". 

לטענת מחאמיד, תקציבי החלטות החומש (550 ו-549) קוצצו. "יש לי תקציב לטפל רק ב-1,500 צעירים חסרי מעש, מה אעשה עם 5,000 הצעירים הנוספים. הממשלה צריכה לעסוק בהרתעה ובמניעה, אנו ברשויות המקומיות עוסקים במניעה על אף דלות התקציבים", אומר מחאמיד. ועד ראשי הרשויות דורש תקצוב מיידי למימוש ההחלטות למאבק בפשיעה. 

בישיבתה של ועדת השרים עלה נושא שילוב השב"כ במאבק בפשיעה. ועד ראשי הרשויות שולל את שילוב השב"כ בנושא. "אנו אזרחים, וצריך כלים אזרחיים. הם מיגרו את הפשיעה בנתניה ובפרדס כץ, שישתמשו באותו ארגז כלים", דורש מחאמיד, ומוסיף: "המפכ"ל אמר לפני שלושה שבועות שאין לו אמצעים. באום אל פחם יש 130 שוטרים, צריך שיבצעו את עבודתם". 

"אנחנו חברה חפצת חיים" אומר מחאמיד, "אנחנו רוצים שילדינו יגדלו ויחיו בשלום". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!