
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו היום (שני) בטלפון. נתניהו הוזמן לבית הלבן לראשונה מאז חזר לכהן כראש הממשלה, והוא צפוי להגיע לארה״ב בחודשים הקרובים.
השיחה מגיעה לאחר מספר חודשי נתק בו החליפו שני הצדדים האשמות הדדיות ברקע המשך חקיקת הרפורמה המשפטית, ואי הזמנתו של ראש הממשלה הישראלי לבית הלבן.
במוקד השיחה עמדו חיזוק הברית האיתנה בין המדינות; בלימת האיומים מצד איראן וגרורותיה והרחבת מעגל השלום האזורי; והמשך המאמצים לרגיעה ויציבות ביהודה ושומרון (תהליך עקבה – שארם א-שייח עם הרש"פ).
ראש הממשלה נתניהו עדכן את נשיא ארה"ב בנוגע לחוק שיתקבל בשבוע הבא בכנסת ועל כוונתו לנסות לגבש במהלך פגרת הקיץ הסכמה ציבורית רחבה לגבי יתרת התהליך.
בחודש מרץ, כשבוע לפני שנתניהו החליט לפטר את שר הביטחון יואב גלנט, התקשר הנשיא האמריקני לראש הממשלה והביע דאגה רבה מהחקיקה המתוכננת.
למחרת החלטתו של נתניהו לפטר את גלנט העביר ביידן לנתניהו מסר אישי באמצעות שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, ובו דרישה לעצור את החקיקה. כמה שעות לאחר מכן הודיע נתניהו על השהיית החקיקה.

