דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אשלי פלאמפטרי מצאה את השורשים שלה בנבחרת ניגריה: "הזהות הניגרית היא חלק ממני"

פלאמפטרי בת ה-25, נולדה בעיר לסטר שבאנגליה ואביה הוא ניגרי למחצה | היא הופיעה מעל 30 פעמים במדי הנבחרות הצעירות של אנגליה, עד שלפני שנתיים החליטה שהיא רוצה לייצג את ניגריה: "אני רוצה ללמוד דרך הנבחרת על התרבות הניגרית" | במונדיאל הקרוב היא כבר תהיה חלק מרכזי ב"סופר פלקונס"

אשלי פלאמפטרי במדי נבחרת ניגריה בכדורגל (צילום: reuters, SportsPressJP/AFLO)
אשלי פלאמפטרי במדי נבחרת ניגריה בכדורגל (צילום: reuters, SportsPressJP/AFLO)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרות רבות מחפשות חיזוקים שונים ברחבי העולם במטרה להעמיד את הנבחרת הכי טובה למונדיאל. פעמים רבות בהתאחדות המקומית מחפשים שחקנים ושחקניות עם שורשים מקומיים, שנולדו להורים מאותה המדינה. ניתן לראות אין ספור דוגמאות לכך ברחבי הכדורגל העולמי.

ההחלטה של התאחדות הכדורגל של ניגריה להזמין את השחקנית אשלי פלאמפטרי להצטרף לנבחרת הבוגרת, כמובן אינה שונה מזימונו של קפטן נבחרת הגברים, וויליאם טרוסט-אקונג, שנולד וגדל בהולנד.

פלאמפטרי בת ה-25, נולדה בעיר לסטר שבאנגליה. היא החלה לשחק כדורגל בגיל 4 וכבר בגיל 8 הצטרפה למחלקת הילדות של לסטר סיטי. בגיל 14 היא זומנה לנבחרות הנערות של אנגליה וכדי להתקדם היא עברה לקבוצת הנערות של ברמינגהאם סיטי שהייתה חלק מהליגה הבכירה.

בסיומו של מסע ארוך עם הופעת בכורה בליגה הבכירה במדי נוטס קאונטי וליגת המכללות, החליטה פלאמפטרי לוותר על ההזדמנות להיבחר בדראפט NWSL וחזרה הביתה, לפרויקט השאפתני של לסטר בליגה השנייה. הבלמית הגבוהה הובילה את קבוצתה לליגה הבכירה והייתה בורג מרכזי בהישרדות שלה בשנתיים האחרונות.

פלאמפטרי הופיעה מעל 30 פעמים במדי הנבחרות הצעירות של אנגליה, כולל נבחרת עד גיל 23. לפני שנתיים היא החליטה שהיא רוצה לייצג את נבחרת ניגריה והחלה לברר את האופציה. בראיון שפורסם איתה לפני שנתיים ב-bbc היא ביטאה את הרצון שלה להגיע לנבחרת הניגרית.

"הרעיון שאוכל לשחק עבור ניגריה, שזאת בכלל אופציה, הייתי לוקחת בשתי הידיים", אמרה פלאמפטרי. "ברור שיש הרבה דברים שאני יכול להגיד בגלוי שאני לא יודעת על התרבות הניגרית, אבל אני רוצה ללמוד, כי אני יודע שזה חלק ממני ומהמשפחה שלי".

אשלי פלאמפטרי שחקנית נבחרת ניגריה בכדורגל (צילום: Justin Sturfield – FIFA/FIFA via Getty Images)
אשלי פלאמפטרי שחקנית נבחרת ניגריה בכדורגל (צילום: Justin Sturfield – FIFA/FIFA via Getty Images)

בעקבות אותו ראיון היא קיבלה זימון ראשון לנבחרת. "דיברתי עם משפחתי על לנסות להצטרף לנבחרת ניגריה", סיפרה בראיון לעיתון ניגרי footynaija. "הכל קרה מאוד מהר. ביטאתי את הרצון שלי, זה הגיע מהר לתקשורת הבריטית ומיד קיבלתי הזמנה למשחק הראשון שלי מול נבחרת אוסטריה".

"אני יכולה לעזור לאחותי ולעצמי ללמוד על התרבות הניגרית"

עבור חלק גדול מהחלטה לצאת למסע הזה, היא נותנת קרדיט לאחותה למחצה בת ה-13. "סבא שלי ניגרי מלאגוס, אבי חצי ניגרי ואמא שלי לבנה. כאשר מסתכלים עליי לא רואים בי את הצד הניגרי, אך לאחותי הקטנה צבע עור כהה יותר משלי ויש לה מבנה שער שונה. היא גדלה עם חוויות שונות ממני והיא תמיד רצתה ללמוד על השורשים הניגרים שלה. אני מרגישה שאני יכולה לעזור לה ולעצמי ללמוד על התרבות הניגרית, כשאני משחקת בנבחרת ולומדת מהשחקניות האחרות".

ניגריה תשחק בבית המוקדם עם אוסטרליה המארחת, קנדה האלופה האולימפית ואירלנד. היא תפתח אות הופעתה ביום שישי (5:30) מול קנדה. פלאמפטרי תקווה להיות חלק משמעותי בעוד מונדיאל מוצלח של נבחרת ניגריה, אחרי שב-2019 העפילו 'הסופר פלקונס' לשמינית הגמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!