דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שב"כ

ביטחון / שב"כ : במהלך החודשים האחרונים נעצרו חברי חולית חמאס

כך הותר היום (ה') לפרסום. על פי הודעת שב"כ, פעלה החוליה לביצוע פיגוע ירי וחטיפה לטובת מיקוח. "שירות הביטחון הכללי, יחד עם צה"ל, שב"ס ומשטרת ישראל, ימשיך לפעול כל העת במטרה לחשוף ולסכל את פעילותן של חוליות טרור"

מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

שב"כ התיר היום (חמישי) לפרסום, במבצע של שירות הביטחון הכללי בשיתוף חטמ״ר יהודה ועציון בצה"ל וימ״ס איו״ש במג"ב, נחשפה תשתית רחבה של חמאס, שפעלה לביצוע פיגוע ירי וחטיפה לטובת מיקוח. המעצרים של חברי החוליה בוצעו במהלך החודשיים האחרונים על ידי כוחות צה״ל מהחטיבה המרחבית עציון ומהחטיבה המרחבית יהודה.

חברי התשתית, פעילי חמאס מצוריף – יישוב במרחק 25 ק"מ צפונית-מערבית מחברון – ומחברון, תכננו פיגועים במתווים שונים, לרבות פיגועי ירי וחטיפה כמיקוח לשחרור אסירים. הפעילים אף ביצעו, כהכנות מקדימות לפיגוע,  תצפיות על כוחות צה"ל באזור צוריף.

(צילום: תקשורת שב"כ)
(צילום: תקשורת שב"כ)

בין המעורבים המרכזיים בפרשיה הוא האסיר הביטחוני אבראהים עבדאללה גנימאת , בן 58 , תושב צוריף, שמרצה עונש מאסר עולם בגין מעורבותו בשורת פיגועים קטלניים בשנות התשעים, ביניהם חטיפתו ורציחתו של החייל שרון אדרי ז"ל.

במסגרת חקירת הפרשה נעצרו פעילי חמא"ס נוספים בהם: פאדי אברהים גנימאת, תושב צוריף, בנו של אברהים גנימאת; שאדי אברהים גנימאת, תושב צוריף, בנו של אברהים גנימאת, ששימש כראש החוליה; מחמד מחמוד  גנימאת, תושב צוריף , חתנו של אבראהים גנימאת; הית'ם נעים חמידאן, תושב ג'בעה שסייע בהסתרת אמצעי לחימה; ג'אד סלטאן, סוחר אמל"ח תושב חברון שסיפק לתשתית חלק מהנשקים; וראמי רג'וב, תושב דורא, שתכנן עם אברהים גנימאת פיגוע חטיפה בעת שהותם בכלא.

חקירתם של כלל הנחקרים הסתיימה  ובימים הקרובים צפויה התביעה הצבאית ביהודה להגיש כתבי אישום כנגד המעורבים.

"חשיפת התשתית מצביעה על המוטיבציה הגבוהה של פעילי חמאס, בשטח ובבתי הכלא,  לבצע פיגועים חמורים ובכללם פיגועי חטיפה וירי" נמסר משב"כ, "שירות הביטחון הכללי, יחד עם צה"ל, שב"ס ומשטרת ישראל,  ימשיך לפעול כל העת במטרה לחשוף ולסכל את פעילותן של חוליות טרור המבקשות לבצע פיגועים."

אתמול פורסם כי בפעילות משותפת של השב"כ  עם צה"ל-חטמ"ר בנימין ומג"ב-ימ"ס איו"ש, נעצרה לאחרונה חוליית טרור אשר ביצעה מספר פיגועי ירי לעבר מוצב עפרה שבגזרת בנימין בחודשים אוקטובר- נובמבר השנה. החקירה בשב"כ חשפה כי החוליה, אשר מנתה שלושה קטינים פלסטינים, ביצעה ארבעה פיגועי ירי, במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר 2016 , באמצעות כלי נשק בייצור עצמי. בנוסף למעצרם של חברי החוליה נעצרו גם קרובי משפחתם, אשר היו מעורבים בהסתרת כלי הנשק,  אשר שימשו לביצוע הפיגועים. במסגרת החקירה נתפסו כלי הנשק וכן רכבים אשר שימשו את החוליה בביצוע הפיגועים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!