דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
19.0°תל אביב
  • 13.5°ירושלים
  • 19.0°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 18.5°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 18.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הישגים להסתדרות בוועידת עובדי המזון, החקלאות והמלונות: "נחתור לחזק את שיתופי הפעולה"

בוועידת ארגון ה-IUF בז'נבה השתתפו יו"ר הסתדרות המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, ומנהלת הקשרים הבינלאומיים של ההסתדרות, אביטל שפירא-שבירו | שניהם נבחרו לוועדת ההנהגה של הארגון, ושפירא-שבירו נבחרה לוועדת הנשים

וועידת ארגון ה-IUF בז'נבה (צילום: אביטל שפירא-שבירו)
וועידת ארגון ה-IUF בז'נבה (צילום: אביטל שפירא-שבירו)
מאיה רונן

הישגים להסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה והסתדרות עובדי המלונאות, הכימיה והחקלאות בקונגרס ה-28 של האיגוד העולמי של עובדי המזון, החקלאות והמלונות (IUF). הקונגרס התכנס בחודש שעבר בז'נבה, תחת הכותרת "נלחמים למען עתידנו", בהשתתפות נציגים מ-202 ארגונים מ-85 מדינות. הדיונים התמקדו בנושאים בוערים כמו  זכויות איגודים מקצועיים, שוויון מגדרי, צדק אקלימי, ומאבק למען שלום, דמוקרטיה וזכויות אדם.

יו"ר הסתדרות המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות, אליעזר בלו, ומנהלת הקשרים הבינלאומיים של ההסתדרות, אביטל שפירא-שבירו, נבחרו לוועדת ההנהגה של הארגון. בלו, שהשתתף בקונגרס ה-IUF בפעם הראשונה, מספר ל'דבר': "נחשפתי בוועידה למצוקות שחווים איגודים מקצועיים מרחבי העולם מול מעסיקים. הכינוס היה מועיל מאוד ובעל הישגים מרשימים להסתדרות בארגון הבינלאומי, בין היתר בזכות הפעילות הנמרצת והאינטנסיבית של אביטל שפירא המזכירה הבינלאומית שלנו״.

אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה (צילום: אליז אזואלוס)
אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה (צילום: אליז אזואלוס)

שפירא-שבירו נבחרה לייצג בוועדת הנשים של הקונגרס את איגודי העובדים בבתי המלון והחקלאות ממדינות אזור מזרח הים התיכון. היא הציגה בפני הוועדה את פעילות ההסתדרות ונעמת, ואת הישגי הארגונים במאבקים למיגור האלימות במשפחה, קידום והעצמת נשים ושילוב נשים (בעיקר צעירות) בוועדי עובדים, באיגודים ובצוות המו"מ לחתימה של הסכם קיבוצי.

שפירא-שבירו אומרת ל'דבר': ״אני רואה חשיבות רבה בהשתתפות ההסתדרות ושני האיגודים החברים ב-IUF: הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה בראשותו של אליעזר בלו, והסתדרות עובדי  המלונאות, הכימיה והחקלאות בראשותו של פרדי כהן בקונגרס חשוב זה, בו הוצגו הישגי האיגודים שלנו בזירה הישראלית והבינלאומית. אני גאה על בחירתי, לאחר מאבק לא פשוט, לוועדות ההנהגה והנשים של הארגון, בהן נחתור לחזק את הקשרים ושיתוף הפעולה עם מקבילינו בעולם, ונמשיך להגן על האינטרסים ההסתדרותיים בזירה הבינלאומית״.

אביטל שפירא (צילום: אלבום פרטי)
אביטל שפירא (צילום: אלבום פרטי)

שפירא-שבירו נאמה בפני מליאת הקונגרס בנושא זכויות איגודים מקצועיים. בנאומה ציינה את ההסכמים הקיבוציים הענפיים שחתמה ההסתדרות בענף המזון, הטבק והקייטרינג עם חברות רב לאומיות הפועלות בישראל (סודקסו, נסטלה, פיליפ-מוריס ועוד), המאבק לשוויון מגדרי ומיגור האלימות במשפחה, וההכשרות המקצועיות הניתנות לעובדים פלסטיניים בענף המלונאות בישראל, בשיתוף עם IUF.

לדברי בלו ושפירא-שבירו, ההשתתפות בקונגרס חיזקה את התשתית לקשרים עם איגודים מרחבי העולם ובניית הקשרים האסטרטגיים עם הנהגת ה-IUF.

החלטות הקונגרס נגעו במגוון נושאים הנוגעים לעובדים ברחבי העולם, כגון: המלחמה באוקראינה, משבר אקלים, מצבם של עובדים צעירים, שמירה על בטיחות וגיהות ומצבן הפיזי של נשים, ביטול עבדות ילדים בחקלאות, זכויות להט"ב, חיזוק ענף המלונאות באפריקה, סחר בעובדים דרך הים התיכון, מניעת אלימות והטרדות מיניות בענף החקלאות, ומאבק במשטרים פשיסטיים.

וועידת ארגון ה-IUF בז'נבה (צילום: אביטל שפירא-שבירו)
וועידת ארגון ה-IUF בז'נבה (צילום: אביטל שפירא-שבירו)

בקונגרס הוצג דו"ח החלטות חירום שנגע להגבלת התארגנויות עובדים באזורים שונים. לצד החלטה הנוגעת למצב האיגודים המקצועיים בבלרוס, התקבלו החלטות גם ביחס להתקפה כלפי משתתפי ועידת IUF באמריקה הלטינית, מאסר ראש התאגדות באלג'יריה ודיכוי האיגודים המקצועיים שם, והתקפה על האיגודים המקצועיים בקירגיזסטן.

עוד נדונו בקונגרס ההתמודדות של ענף המלונאות עם מגפת הקורונה והשלכותיה, והמאבק לחתימת הסכמים קיבוציים ואשרור אמנות של הארגון העבודה הבין-לאומי (ILO) בנוגע לזכות ההתאגדות ובנוגע לזכות להתארגנות ומשא ומתן קיבוצי. מליאת הקונגרס אף אשררה את אמנת הארגון למניעת התנכלות תעסוקתית והטרדה מינית בעבודה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!