דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל נשים 2023

ניצחונות לשוויץ וספרד, האלופה האולימפית קנדה וניגריה נפרדו ב-0:0

כוכבת נבחרת קנדה כריסטין סינקלייר החמיצה פנדל בדקה ה-50 | שוויץ ניצחה 0:2 את הפיליפינים, משערים של בכמן (פנדל, 45) ופיובל (64) | ספרד הביסה 0:3 את קוסטה ריקה, עם 3 שערים ב-6 דקות: דל קאמפו (עצמי, 21), בונמטי (23) וגונסאלס (27)

  • כוכבת נבחרת קנדה כריסטין סינקלייר החמיצה פנדל בדקה ה-50 | שוויץ ניצחה 0:2 את הפיליפינים, משערים של בכמן (פנדל, 45) ופיובל (64) | ספרד הביסה 0:3 את קוסטה ריקה, עם 3 שערים ב-6 דקות: דל קאמפו (עצמי, 21), בונמטי (23) וגונסאלס (27)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יום המשחקים השני של מונדיאל הנשים יצא לדרך לפנות בוקר (שישי), כאשר נבחרת קנדה, האלופה האולימפית, סיימה בתיקו ללא שערים מול ניגריה. שוויץ גברה 0:2 על נבחרת הפיליפינים. ספרד הביסה 0:3 על קוסטה ריקה, עם 3 שערים שהובקעו ב-6 דקות.

קנדה – ניגריה 0:0
התיקו לא שערים הראשון בטורניר הגיע מוקדם מהצפוי. המשחק בין קנדה לניגריה במסגרת בית ב' לא התעלה לרמה גבוהה. קנדה האלופה האולימפית שלטה במרכז המגרש, אך לא הצליחה לתרגם את החזקת הכדור לשערים. 

בדקה ה-50 קנדה זוכה לפנדל בהתערבות ה-VAR. כוכבת נבחרת קנדה כריסטין סינקלייר הוכשלה ברחבה על ידי פרנצ'סקה אורדגה. סינקלייר לקחה את הבעיטה, אך השוערת הניגרית צ'יאמקה ננדוזי זינקה נהדר ועוצרת את הבעיטה.

עמוק בתוספת הזמן נבחרת ניגריה נשארת בעשרה שחקנית. דבורה אג׳יבולה אביודון הורחקה בכרטיס אדום, לאחר כניסה מסוכנת באשלי לורנס.

שוויץ – פיליפינים 0:2
נבחרת הפיליפינים עלתה למשחק הבכורה שלה באליפות העולם. שוויץ שלטה במשחק, אך התקשתה להגיע למצבים מול השער הפיליפיני. בדקה ה-45 נבחרת שוויץ זכתה לפנדל מפוקפק לאחר בדיקת ה-VAR. קומבה סו גלשה לכדור בתוך הרחבה הפליפינית, אך ספגה בעיטה מג׳סיקה קוורט שאיחרה לכדור. רמונה בכמן לקחה את הכדור וכבשה בקלות מהנקודה הלבנה. 

בדקה ה-64 שוויץ הכפילה את התוצאה. ג׳רלדין רויטלר פרצה באגף ימין, העבירה כדור רוחב לאנה-מריה קרנוגורצ׳ביץ׳ שבעטה מתוך הרחבה, אך השוערת אוליביה מקדניאל הדפה את הכדור. קומבה סו הייתה הראשונה להגיע לכדור החוזר ופעם נוספת מקדניאל הצליחה להדוף, אך סריינה פיובל דחקה מקרוב פנימה.

ספרד – קוסטה ריקה 0:3 (מחצית שנייה)
ספרד פתחה את המשחק עם לחץ על השער של קוסטה ריקה. בדקה ה-21 אסתר גונסאלס פרצה מאגף ימין, העבירה את הכדור הרוחב אותו ולריה דל קאמפו דחקה בטעות לשערה. בדקה ה-23 איטנה בונמטי קיבלה כדור בתוך הרחבה, השתחררה מהמגינה ששמרה עליה וכבשה בבעיטה מסובבת לפינה, את השער השני במשחק. 

הבליץ הספרדי המשיך עם שער נוסף בדקה ה-27. תרסה אבליירה הגביהה את הכדור לרחבה, ג'ניפר הרמוסו נגחה את הכדור למשקוף, אסתר גונסאלס הייתה הראשונה לכדור החוזר והעלתה את ספרד ל-0:3 מהיר. בדקה ה-34 פנדל לספרד. אולגה קרמונה הוכשלה  ברחבה ע"י פביולה ויאלובוס. ג'ניפר הרמוסו בעטה את הפנדל, שנהדף ע"י השוערת דניאלה סולרה.

אלכסיה פוטיאס במדי נבחרת ספרד מול מקוסטה ריקה, במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/John Kaufland)
אלכסיה פוטיאס במדי נבחרת ספרד מול מקוסטה ריקה, במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/John Kaufland)

ספרד המשיכה לשלוט במשחק גם במחצית השנייה, אך התקשתה מול השער. בדקה ה-77 אלכסיה פוטיאס נכנסה כמחליפה למשחק. הכוכבת הספרדייה, פעמיים שחקנית השנה בעולם, חזרה בסוף העונה למגרשים, לאחר שהתאוששה מפציעה ממושכת.

אלופת אירופה ואלופת העולם מתחילות את המסע

יום המשחקים מחר יתחיל בשעה 4:00 לפנות בוקר. נבחרת ארה"ב במסגרת בית ה', תנסה לזכות בפעם השלישית ברציפות באליפות העולם, דבר שלא קרה אף פעם בתולדות הענף. מולה תתייצב נבחרת וייטנאם בהופעת הבכורה שלה בטורניר ותנסה להימנע מגורל דומה לנבחרת תאילנד שהובסה במונדיאל הקודם 0:13 במשחק הפתיחה של ארה"ב. 

מייגן ראפינו ואלכס מורגן מנבחרת ארה"ב חוגגת שער מול הולנד בגמר גביע העולם לנשים 2019 (צילום: AP Photo/Francisco Seco)
מייגן ראפינו ואלכס מורגן מנבחרת ארה"ב חוגגת שער מול הולנד בגמר גביע העולם לנשים 2019 (צילום: AP Photo/Francisco Seco)

בשעה 10:00 במסגרת בית מספר ג', תחל את דרכה נבחרת יפן המאורגנת והטכנית, שנחשבת לאחת הנבחרות הטובות בעולם והייתה אלופת העולם ב-2011, האחרונה לפני רצף הזכיות של ארה"ב. מולה תתייצב נבחרת זמביה שהפתיעה במשחק הידידות את גרמניה ונחשבת לנבחרת התקפית מאוד. 

בשעה 12:30 נבחרת אנגליה תחל את דרכה בבית ד'. אלופת אירופה המכהנת ומי שנחשבת למועמדת בכירה לזכות בטורניר. הלביאות מגיעות לטורניר ללא כמה מהשחקניות הבכירות שלה, אך עם סגל עמוק מלא כישרון. אנגליה תחל את דרכה במשחק קל על הנייר מול נבחרת האיטי, שהעפילה לראשונה לטורניר דרך טורניר ההזדמנות האחרונה. 

בת' מיד מנבחרת אנגליה חוגגת את השער מול אוסטריה, הראשון שנכבש ביורו 2022 לנשים (צילום: AP / Rui Vieira)
בת' מיד מנבחרת אנגליה חוגגת את השער מול אוסטריה, הראשון שנכבש ביורו 2022 לנשים (צילום: AP / Rui Vieira)

יום המשחקים ייסגר ב-15:00 עם משחק מרתק במסגרת בית ד' בין נבחרת דנמרק החזקה וההתקפית בהובלת פרנילה הארדר וסינה ברון לנבחרת סין, שכמעט כל השחקניות שלה משחקות בליגה המקומית ונחשבות לנבחרת מאוד הגנתית. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!