דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל נשים 2023

ניצחון דרמטי לדנמרק, ארה"ב ויפן הרשימו, אנגליה התקשתה מול האיטי

אלופת העולם ניצחה 0:3 את וייטנאם, צמד לסופיה סמית' | יפן הביסה 0:5 את זמביה | אנגליה ניצחה 0:1 את הנבחרת האלמונית | דנמרק ניצחה 0:1 את סין משער בדקה ה-89

  • אלופת העולם ניצחה 0:3 את וייטנאם, צמד לסופיה סמית' | יפן הביסה 0:5 את זמביה | אנגליה ניצחה 0:1 את הנבחרת האלמונית | דנמרק ניצחה 0:1 את סין משער בדקה ה-89
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שלב הבתים של מונדיאל הנשים המשיך היום (שבת) עם אלופת העולם ארצות הברית, שרשמה פתיחה חלקה כשניצחה 0:3 את וייטנאם, בהופעתה הראשונה במונדיאל. ארה"ב נהנתה מצמד של סופיה סמית' (14, 45+7), שגם בישלה ללינדזי הורן (77).

יפן גברה בקלילות 0:5 על זמביה, משערים של מיאזאווה (43, 62), טנאקה (55), אנדו (71) ואואקי (פנדל 90+11). בבית ד', אנגליה השיגה ניצחון דחוק 0:1 על האיטי, מפנדל של סטנוואי בדקה ה-29. דנמרק ניצחה 0:1 את סין משער בדקה ה-89 של אמאלי ואנגסגארד.

ארצות הברית – וייטנאם 0:3
אלופת העולם ושיאנית הזכיות רשמה ניצחון 13 ברציפות בגביעי העולם, בתחילת המסע לזכייה חמישית בתואר. המצטיינת של האמריקאיות הייתה סופיה סמית' בת ה-22, שהבקיעה את הראשון בדקה ה-14. אלכס מורגן, שבישלה את השער הראשון, החמיצה פנדל בדקה ה-44. סמית' הספיקה להכפיל את היתרון בתוספת הזמן ולינדזי הורן סגרה את הסיפור בדקה ה-77, מבישול של סמית'.

מייגן ראפינו מנבחרת ארצות הברית מול וייטנאם בשלב הבתים של מונדיאל 2023 (צילום: AP/Avi Parr)
מייגן ראפינו מנבחרת ארצות הברית מול וייטנאם בשלב הבתים של מונדיאל 2023 (צילום: AP/Avi Parr)

יפן- זמביה 0:5
הנבחרת היפנית, שנחשבת לאחת הנבחרות הטובות בעולם והייתה אלופת העולם ב-2011, האחרונה לפני רצף הזכיות של ארה"ב, החלה את דרכה בטורניר מול נבחרת זמביה, שהפתיעה במשחק הידידות את גרמניה.

בדקה ה-22 שער של חלוצת יפן, מינה טנאקה, בוטל אחרי שהייתה בנבדל. בדקה ה-43 נבחרת יפן פרצה את ההגנה של זמביה. הפליימקרית יואי האסגאווה מצאה בכדור מצוין את אובה פינג'אנו באגף ימין, שהעבירה כדור עומק להינאטה מיאזאווה, שהבקיעה בנגיעה מתוך הרחבה את השער הראשון במשחק. 

במחצית השנייה שער נוסף ופנדל בוטלו לזכות יפן, בעקבות עמדת נבדל במהלך. בדקה ה-55 יפן עלתה ל-0:2 לאחר שפעם נוספת יואי האסגאווה התחילה את ההתקפה עם מסירה לג׳אן אנדו באגף שמאל, שהעבירה את הכדור לתוך הרחבה ומינה טנאקה כבשה את השער תוך כדי גלישה. בדקה ה-62 מינה טנאקה ,הפעם בתפקיד המבשלת, שלחה כדור מאגף ימין לתוך הרחבה והינאטה מיאזאווה הבקיעה את שערה השני במשחק. 

בדקה ה-72 יואי האסגאווה שברה את ההגנה הזמבית בעוד כדור חכם לג׳אן אנדו בצד שמאל, שנכנסה לרחבה ומזווית קשה הבקיעה את הרביעי. עמוק בתוספת הזמן שוערת זמביה קתרין מוסונדה הורחקה בכרטיס אדום לאחר עבירה ברחבה, ריקו אואקי שסחטה את הפנדל, גם כבשה מול השוערת המחליפה.

הינאטה מיאזאווה מנבחרת יפן חוגגת שער מול זמביה, בשלב הבתים של מונדיאל 2023 (צילום AP/John Cowpland)
הינאטה מיאזאווה מנבחרת יפן חוגגת שער מול זמביה, בשלב הבתים של מונדיאל 2023 (צילום AP/John Cowpland)

אנגליה – האיטי 0:1
אלופת אירופה ציפתה לפתוח גם היא עם חגיגה מול נבחרת שערכה בכורה בטורניר, אך התקשתה והשיגה ניצחון דחוק. הלביאות הגיעו לטורניר ללא כמה מהשחקניות הבכירות שלה, אך עם סגל עמוק מלא כישרון.

אנגליה קיבלה פנדל בדקה ה-27, אך שוערת האיטי עצרה את הבעיטה. ההילוך החוזר הראה כי השוערת עמדה מעבר לקו השער במהלך הבעיטה והשופטת פסקה על פנדל החוזר, אותו ניצלה ג'ורג'יה סטנוואי כדי לקבוע את תוצאת המשחק.

סין- דנמרק 1:0
כצפוי, המשחק היה שקול בין שתי הנבחרות החזקות. בדקה ה-51 הזדמנות אדירה לנבחרת דנמרק, כדור שנהדף מהגנת סין ננגח ע"י ג'זפין הסבו מקרוב מול שער ריק, אבל מעל המשקוף. בדקה ה-89 דנמרק הצליחה להכניע את ההגנה הסינית. פרניל הארדר הגביהה קרן והמחליפה אמאלי ואנגסגארד, שנכנסה רק חמש דקות לפני כן למשחק, עלתה מעל כולן ונגחה מ-14 מטר את שער הניצחון.

חגיגה אירופאית

יום המשחקים ייפתח מחר בשעה 8:00, עם נבחרת שבדיה, סגנית האלופה האולימפית, שתחל את דרכה במסגרת בית ז'. שבדיה נחשבת לאחת הנבחרות הטובות בעולם, לאחר שהגיע לפחות לחצי הגמר בכל ארבעת הטורנירים הגדולים בהם השתתפה. מולה תתייצב נבחרת דרום אפריקה, אלופת אפריקה, שמגיעה לטורניר אחרי מאבק מול ההתאחדות המקומית על כספים שמגיעים לשחקניות בטורניר ותנסה להתרכז בכדורגל. 

שחקניות נבחרת שבדיה חוגגות את שער הניצחון על בלגיה ברבע גמר היורו (צילום: AP Photo/Jon Super)
שחקניות נבחרת שבדיה חוגגות את שער הניצחון על בלגיה ברבע גמר היורו (צילום: AP Photo/Jon Super)

בשעה 10:30 צפוי משחק מעניין בין שני קבוצות אירופאיות, במסגרת בית ה'. הפייבוריטית לניצחון תהיה נבחרת הולנד, סגנית אלופת העולם, עם הופעה נוספת של דור הזהב הכולל את לייקה מרטנס, ג'יל רורד וג'קי חרונן, לצד כוכבות צעירות. מהצד השני פורטוגל היא הכוח העולה בכדורגל האירופאי עם נבחרת ששיחקה מול ישראל במוקדמות הטורניר ותציג נבחרת תוססת ומלאת חיים. 

יום המשחקים ייסגר בשעה 13:00 כשנבחרת צרפת תפגוש את ג'מייקה. הטריקולור מגיעות לטורניר עם שקט תעשייתי בעקבות החלפת המאמנים ומינויו של ארווה רנאר.

שחקניות נבחרת צרפת חוגגות שער ביורו (צילום: AP Photo/Dave Thompson)
שחקניות נבחרת צרפת חוגגות שער ביורו (צילום: AP Photo/Dave Thompson)

למרות מכת פציעות קשה שפקדה את הנבחרת, צרפת תתייצב עם סגל עמוק בהובלת הבלמית והגבוהה וונדי רנאר ושחקנית ההתקפה קדידיאטו דיאני. נבחרת ג'מייקה שנחשבת לאחת הנבחרות החלשות בטורניר, תנסה להפתיע בהובלת סגנית מלכת שער הליגה האנגלית ומנצ'סטר סיטי חדיג׳ה שו.

לוח המשחקים המלא להורדה בקישור הזה.
הסיקור המלא של המונדיאל בקישור הזה.
עדכונים באינסטגרם דבר ספורט בקישור הזה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!