דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל נשים 2023

פתיחה חלשה לצרפת, שבדיה השלימה מהפך על דרום אפריקה בדקה ה-90 והולנד ניצחה את פורטוגל

הילדה מגאיה כבשה לדרא"פ (48), פרידולינה רולפו איזנה בדקה ה-65 ואמנדה אילסטדט קבעה 1:2 דרמטי לשבדיה, שנמנעה ממבוכה | סטפני ואן דר חראט הבקיעה לכתומות את השער היחיד במשחק הדקה ה-13 | צרפת וג'מייקה נפרדו ב-0:0

  • הילדה מגאיה כבשה לדרא"פ (48), פרידולינה רולפו איזנה בדקה ה-65 ואמנדה אילסטדט קבעה 1:2 דרמטי לשבדיה, שנמנעה ממבוכה | סטפני ואן דר חראט הבקיעה לכתומות את השער היחיד במשחק הדקה ה-13 | צרפת וג'מייקה נפרדו ב-0:0
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שלושה משחקים נערכו היום (ראשון) במסגרת שלב הבתים של מונדיאל הנשים. שבדיה החלה את גביע העולם עם 1:2 דרמטי על מול דרום אפריקה. בדו-קרב האירופאי, הולנד ניצחה 0:1 את פורטוגל. צרפת לא הצליחה להכניע את ג'מייקה.

שבדיה – דרום אפריקה 1:2

שבדיה נחשבת לאחת הנבחרות הטובות בעולם, לאחר שהגיעה לפחות לחצי הגמר בכל ארבעת הטורנירים הגדולים בהם השתתפה. נבחרת דרום אפריקה, אלופת אפריקה, מגיעה לטורניר אחרי מאבק מול ההתאחדות המקומית על כספים שמגיעים לשחקניות.

הסקנדינביות השיגו את שלוש הנקודות רק בדקה ה-90 ואחרי שהשלימו מהפך. הילדה מגאיה הדרום אפריקאית הדהימה בדקה ה-48 עם השער השני בתולדות דרום אפריקה במונדיאל הנשים. פרידולינה רולפו מברצלונה איזנה בדקה ה-65 וכדור קרן בדקה ה-90 נחת על ראשה של אמנדה אילסטדט, שקבעה 1:2 בסיום לשבדיה.

הולנד – פורטוגל 0:1

הכתומות חולמות על חזרה למעמד הגמר ואולי על זכייה היסטורית, פורטוגל היא הכוח העולה בכדורגל האירופאי עם נבחרת תוססת ומלאת חיים. הולנד הייתה מסוכנת יותר לאורך מרבית שלבי המשחק. בדקה ה-13 סטפני ואן דר חראט נגחה כדור מרחבת החמש, ולמרות שתחילה השער נפסל, הבדיקה בואר תיקנה את ההחלטה וההולנדיות עלו ליתרון.

צרפת – ג'מייקה 0:0

לא כך רצתה נבחרת צרפת לפתוח את המונדיאל. נבחרת הטריקולור שלטה במשחק, אך לא הצליחה להכניע את שוערת ג'מייקה רבקה ספנסר מטוטנהאם. בדקה ה-90 קדידיאטו דיאני הגיעה להזדמנות הטובה במשחק, כאשר היא נגחה מקרוב למשקוף. בתוספת הזמן הורחקה בכרטיס צהוב שני הכוכבת של נבחרת ג'מייקה לאחר עבירה קשה ומיותרת על שחקנית ההגנה של צרפת וונדי רנאר. 

מרטה פותחת את המונדיאל האחרון שלה, איטליה וארגנטינה ראש בראש

יום המשחקים מחר יתחיל בשעה 9:00 כאשר נבחרת איטליה מגיעה לטורניר בצל הסערה סביב אי זימונה של הקפטנית הוותיקה שרה גאמה ותנסה לשחזר את ההופעה המדהימה מצרפת 2019, אז הייתה הפתעת הטורניר והגיעה לרבע הגמר. מולה תתייצב הנבחרת הלוחמנית של ארגנטינה שהצליחה בארבע השנים האחרונות לצמצם את הפערים ולגרום להתאחדות המקומית לפתוח ליגה מקצוענית.  

בשעה 11:30 תעלה על המגרש נבחרת גרמניה, סגנית אלופת אירופה ופעמיים אלופת העולם. גרמניה מגיעה לטורניר עם ציפיות גדולות ומקווה לנצל את הבית ח' הקל יחסית, כדי להגיע בצורה הטובה ביותר לשלב הנוקאאוט. מהצד שני נבחרת מרוקו עשתה היסטוריה והפכה לנבחרת הערבית הראשונה אי פעם בטורניר, תקווה להפתיע בקרב הפתוח על הכרטיס המקום השני בבית. 

מרטה במדי נבחרת ברזיל (צילום: AP Photo/Phelan M. Ebenhack)
מרטה במדי נבחרת ברזיל (צילום: AP Photo/Phelan M. Ebenhack)

יום המשחקים ייסגר עם המשחק האחרון בשעה 14:00 בבית ו'. זאת הולכת להיות ההופעה האחרונה של מרתה, המלכה הבלתי מעורערת של כדורגל הנשים בטורניר המונדיאל ונבחרת ברזיל תנסה לחזור להיות חלק מהטופ העולמי. פנמה היא אחת הנבחרות המפתיעות שהגיעו לטורניר, הקבוצה מהקריביים תנסה לפתוח בצורה הטובה ביותר את הטורניר ולשמור בעיקר על שער נקי. 

לוח המשחקים המלא להורדה בקישור הזה.
הסיקור המלא של המונדיאל בקישור הזה.
עדכונים באינסטגרם דבר ספורט בקישור הזה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!