דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל / הישג ענק להפועל ב"ש, ואיזה מסכנים האוהדים של סאות'המפטון

תיקו 1:1 מול הקבוצה האנגלית העלה את בירת הנגב לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, והעיף את מפלס הגאווה הלאומית הרבה מעבר לקו האדום. 1,500 האוהדים השרופים שהגיעו לעודד צהלו כששבתאי מסר ובוזגלו הבקיע

הפועל באר שבע. ארכיון. צילום: דני מרון / פלאש 90.
הפועל באר שבע. ארכיון. צילום: דני מרון / פלאש 90.
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג ענק להפועל באר שבע, שעלתה לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית לאחר תיקו 1:1 בחוץ מול סאות'המפטון האנגלית. בכך, האלופה הישראלית מסיימת שלב בתים חלומי עם העפלה מהמקום השני בבית, כשהיא משאירה מאחור גם את אינטר מילאן.

מכבי ת"א ניצחה את דאנדוק 1:2 וסיימה את דרכה במפעל כשהיא מדורגת שלישית בבית.

כאשר הפועל באר שבע הוגרלה לבית 11 הכולל את האינטר מילאן, סאות'המפטון וספרטה פראג, לא רבים ציפו שהיא תוכל להתמודד על אחד משני המקומות הראשונים בבית. אבל לאורך כל שלב הבתים, האלופה הישראלית הוכיחה פעם אחר פעם, שהיא קבוצה שאפתנית מאוד ויכולה להתמודד שווה בין שווים מול קבוצות מהחזקות באירופה.


עד למשחק האחרון בשלב הבתים האלופה מבירת הנגב ניצחה פעמיים את אינטר מילאן החזקה וסיימה בתיקו מול סאות'המפטון מהפריימר ליג האנגלית, ספרטה פראג, לה הפסידה באר שבע פעמיים, עלתה גם היא לשלב הבא מהמקום הראשון בבית, למרות הפסד 1:2 לאינטר.

הפועל ב"ש הגיעה למחזור האחרון בשלב הבתים כשהיא יודעת שניצחון או תיקו עם שערים יספיקו לה על מנת להעפיל מהמקום השני בבית. האדומים הגיעו לאנגליה מלווים בכ-1,500 אוהדים וקיוו לשמור על היכולת הטובה, שאפיינה אותם עד כה. מנגד, סאות'המפטון ידעו ששום דבר חוץ מניצחון על היריבה הישראלית, ייחשב ככישלון צרוב.

הרכב הפועל באר שבע:  דודו גורש, בן ביטון, מיגל ויטור, שיר צדק, מיהאי קורהוט, אובידיו הובאן , ג’ון אוגו, מהראן ראדי, מאור בוזגלו, טוני וואקמה ובן שהר. מחליפים: מוחמד גדיר (דקה 56) לוסיו (דקה 68), יובל שבתאי (דקה 77).

השחקנים ואלונה ברקת חוגגים:

הרכב סאות’המפטוןפרייזר פורסטר, סדריק סוארס, וירג’יל ואן דייק, מאיה יושידה, ראיין ברטרנד, אוריול רומאו, סטיבן דייויס, פייר אמיל הויברג, ניית’ן רדמונד, ג’וש סימס, צ’רלי אוסטין. מחליפים: שיין לונג (דקה 39), דושאן טאדיץ' (דקה 60), ג'יימס וורד פראוס (דקה 83).

המחצית הראשונה הייתה שקולה והסתיימה ללא שערים, כאשר שחקני באר שבע הצליחו לסכן מספר פעמים בודדות את השער של האנגלים, ומנגד השוער דודו גורש נאלץ להגן פעם אחר פעם מפני ניסיונותיהם של שחקני התקפת סאות'המפטון, אוסטין ורדמונד.

את המחצית השנייה פתחו האנגלים בנחישות, והצליחו לשבש את תכנית המשחק של ברק בכר, שקבוצתו נראתה חסרת אונים, והאנגלים הרבו לסכן את שערו של גורש. בדקה ה-77 ביצע בכר חילוף, ולאחר 2 דקות מרגע שהכניס למשחק את יובל שבתאי, הגיע השער שבאר שבע כל כך חיכתה לו – שבתאי חטף את הכדור ושלח מסירה מדוייקת למאור בוזגלו, שהגיח מהאגף הימני ובנגיעה אחת שלח בעיטה מדוייקת אל הפינה הנגדית. 0:1 לבאר שבע.

האלופה הישראלית הייתה צריכה לעמוד בלחץ עד לסיום, אולם בדקה ה-91 ואן דייק הגביר את דפיקות הלב של הבאר שבעים עם שער שוויון דרמטי 1:1 (באר שבע עדיין עולה), האנגלים ניסו לכבוש בשנית אך לא הצליחו. בסיום הפועל באר שבע חגגה העפלה סנסציונית לשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית. מי היה מאמין!

הקבוצות שבאר שבע תוכל לפגוש בשלב הבא: טוטנהאם, ליון, בשיקטאש וקופנהגן (נשרו מליגת האלופות), זניט סנט פטרסבורג, אייאקס, רומא, פנרבחצ’ה, שחטאר דונייצק, שאלקה, אפועל ניקוסיה, סנט אטיין, גנק/אתלטיק בילבאו, פיורנטינה, אוסמנליספור. ההגרלה תתקיים ביום שני הקרוב בשעה 14:00.

מכבי ת"א ניצחה ולא העפילה לשלב הבא

הצהובים מתל אביב הגיעו למשחק כשהם לא תלויים בעצמם, וצריכים לנצח ולקוות שאלקמאר תאבד נקודות מול זניט סנט פטרסבורג במשחק המקביל בהולנד.

מכבי תל אביב מצידה עשתה את העבודה וניצחה 1:2 את דאנדוק משערים של טל בן חיים בפנדל (דקה 21) ודור מיכה (דקה 38), השער של האירים נכבש מרגליו של אלי דסה (עצמי, 27), תוצאה שלא הספיקה לה לעלייה לשלב הבא לאחר שאלקמאר ההולנדית ניצחה את זניט סנט פטרסבורג בתוצאה 3:1.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!