דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הת-חדשות ניוזלטר יולי 2023

הרצאות, הופעות וטקס מרגש - כנס אילת לגמלאים

הכנס הונגש השנה גם לאנשים עם מוגבלות | יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אופיר אלקלעי: "בניתם את הארץ, את מקומות העבודה, את השירות הציבורי – ואנחנו משתדלים להחזיר לכם עם העמותה"

דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

כ-2,000 גמלאי המדינה השתתפו בכנס אילת של הקרן לגמלאי המדינה בפנסיה תקציבית. הכנס כלל אירוח מפנק במלון קלאב הוטל, הרצאות מעשירות עם מיטב המרצים, הופעות מלהיבות והמון זמן איכות עם חברים טובים.

עשרות אוטובוסים אספו את המשתתפים מכל רחבי הארץ לכיוון אילת, ובדרך נהנו המשתתפים מסיור מודרך. הכנס הונגש גם עבור אנשים עם מוגבלויות. הנהלת העמותה, צוות העובדים והמתנדבים המסורים קיבלו את פני המשתתפים וסייעו במסירות בכל שנדרש.

קבלת הפנים הייתה מלווה במוזיקה, מופעים וכיבוד עשיר. לאורך כל הכנס הייתה חוויה של בילוי, שמחה וחברויות. התוכן היה עשיר ומגוון וכלל הרצאות מפי מיטב המרצים, בהם חיים אתגר.

"בניתם את הארץ, את מקומות העבודה, את השירות הציבורי", אמר יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי למשתתפי הכנס. "אנחנו משתדלים להחזיר לכם עם העמותה והפעילות. זו העמותה מספר אחת לפעילות לאזרחים ותיקים בישראל. הכול פרי שיתוף פעולה מדהים בין הסתדרות הגמלאים לבין העמותה. בהסכם המסגרת צירפנו את כל השארים. האוצר לא רצה לשמור על הפנסיה הצוברת, אבל התעקשנו, וגם הפנסיה הצוברת נכנסה לעמותה. אין הבדל, כולם עובדי המדינה והשירות המקומי. אמרנו שלא פוגעים באזרחים הוותיקים, הצלחנו ולא יפגעו. המדד עלה ויש תזוזה, אבל מבחינתנו היעד הוא להצמיד לשכר הממוצע. זה מגיע לכם, הקצבאות נשחקו מאוד, ואנחנו נילחם שהמדינה תחזור לנורמליות. אנחנו עם אחד. אמן!"

"זה הכנס הכי טוב שהיה לנו עד עכשיו", אמר מנכ"ל הקרן לגמלאי עובדי המדינה עו"ד אהוד סרפיאן. "אנחנו מחברים את ראשי הוועדות לקרן הגמלאים, כי שיתוף הפעולה חשוב לגמלאים. המתנדבים מקיימים פעילות ענפה. קרוב ל-1,000 גמלאים עלו למשרד האוצר בירושלים וסגרנו אותו למשך יום שלם. דחסנו 90 איש לחדר של 60 איש. אמרנו לשופט: 'זה הדור שהקים את המדינה, הקים את השירות הציבורי ואת ההסתדרות'.

"צביקה שבקה וגאולה פלג, מתנדבים, אומרים לי בעיניים דומעות: 'תודה שנתת לי הזדמנות להתנדב עם מרותקים'. הם ישבו ודיברו עם מתנדב בן 93. גמלאית בת 107, ניצולת שואה, שנתיים לא יצאה מהבית כי אין מעלית. היא אמרה: 'תודה שמישהו חושב עלינו', ומאז מבקרים ומבשלים לה אוכל חם פעמיים בשבוע. אנחנו בונים גם אתר אינטרנט שילווה את הגמלאי". עוד בירכו אלי לנקרי, ראש עיריית אילת, ושמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגמלאים.

ביום הראשון, אחרי קבלת פנים וכיבוד קל, שמעו המשתתפים הרצאה על מימוש הטבות מס לגמלאים. ביום השני, אחרי ארוחת בוקר ושיעור פילאטיס, התקיימו הרצאות על פתרונות השקעה לצעירים אחרי גיל פרישה, ועל זכויות גמלאים עובדי המדינה. ביום השלישי התקיימה הרצאה של חיים אתגר על איך תופסים מתחזה, וזריקת אנרגיה לחיים של ד"ר התלהבות. גם היום הרביעי היה גדוש בתוכן חשוב ורלוונטי, מהרצאה על תקשורת אפקטיבית, דרך הרצאה ופאנל על סמים וסמי אונס.

בשעות הערב התכנסו כל המשתתפים להופעות המלהיבות. באחד הלילות הקהל נסחף לשירה בציבור מרגשת של קלאסיקות הרפרטואר הישראלי יחד עם להקת "המשפחה", ובלילה אחר רקדו לצלילים הים-תיכוניים של להקת היווניה. שיא ההתרגשות היה ללא ספק המופע של שמעון בוסקילה שאירח את שירי מימון. בוסקילה שר עשרות משיריו המוכרים והאהובים. בהמשך הלילה שר בוסקילה במרוקאית וירד מהבמה אל הקהל, שאנשים מתוכו רקדו וניגנו בדרבוקות, לבושים בגלביות ואוחזים צלחות של עוגיות מרוקאיות שהביאו במיוחד בשביל ההופעה.

בטקס לילי מרגש, הקהל זכה להכיר את כלל פעילות העמותה מהיוזמה המרגשת "נשארים ביחד" שעונה על צורכיהם של גמלאים המרותקים לביתם, שזוכים לביקור צוות העמותה והמתנדבים, שמירה על קשר ורציפות של ביקורים, טיולים וחופשות למגוון יעדים בחו"ל, כנסים ונופשונים בארץ, טיולים יומיים מודרכים, ימי כיף, הרצאות וקתדרות, מועדון צרכנות ועד למאבק הציבורי על זכויות הפנסיה, לרבות עתירות משפטיות לטובת רווחת הגמלאים.

מאמצים רבים במיוחד נעשו השנה להנגשת הכנס לכל החברים בעמותה. לראשונה, אלמנות שאריות של גמלאים שנפטרו השתתפו בכנס במחיר המסובסד שנהנים ממנו שאר המשתתפים. רינה רחמים, תושבת רמת גן ושארית למהנדס שעבד 35 שנה במרכז למיפוי ישראל, אמרה: "אני פוגשת כאן את החברים של בעלי המנוח. מעניין, נעים וטעים לנו. יש תחושה שהמארגנים שומרים עלינו היטב. אני גמלאית, אין לי הרבה כסף ולכן חשוב לי שאפשרו לי להשתתף במחיר שווה כמו כולם". הכנס הונגש השנה גם לחברים עם מוגבלויות, והשתתפו בכנס בהצלחה רבה כ-70 חברים בעלי ניידות מוגבלת.

סדר היום בכנס איפשר למשתתפים גם זמן איכות לנפוש עם החברים וליהנות מהשלווה שהציעו העיר והמלון המפנק, וגם להעשיר את עצמם בסבב הרצאות מרתקות.

מתסיסה במיוחד הייתה הרצאה על סמים שהעביר ד"ר רוני ברקוביץ', מנהל האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות. ההרצאה עסקה בסכנה ממשית שמתמודד איתה הדור הצעיר. אחרי ההרצאה, הקהל שמע פאנל בהשתתפות מיטב המומחים הלאומיים בתחום המאבק בסמי אונס: ד"ר ברקוביץ; ד"ר רויטל בן אושר, מנהלת המרכז הרפואי יוספטל באילת; יעל שרר, מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית ומדליקת משואה בטקס יום העצמאות 2022; ושני יעקובי צלניק, מטפלת בנפגעות מינית במרכז הרפואי בני ציון בחיפה. את הפאנל הנחה עו"ד אהוד סרפיאן בעדינות מדויקת לנושא הרגיש. מומחי הפאנל סיפרו על הנזקים שנגרמים לחברה מסמי אונס ועל פעילויותיהם, כל אחד בגזרתו, להיאבק בתופעה המחרידה. מרים סעדה, תושבת ירושלים שהשתתפה בכנס, סיפרה: "אני אמנם אישה מבוגרת, אבל אני תמיד לומדת. הכרתי את הנתונים על סמי אונס, אבל הפאנל עזר לי להבין יותר לעומק, והחוויה שחוויתי כאן תעזור לי בשיחות עם נכדותיי".

לדעת משתתפים רבים, האווירה השנה הייתה משוחררת במיוחד, ואם בשנה שעברה הפחד מהקורונה עדיין נכח, השנה משתתפי הכנס הרגישו חופשיים לרקוד, להתחבק ולאכול יחד ללא חשש. "אנשים רגועים כאן, יש אווירה טובה, לא כמו חופשה עם צעקות ובלגן של ילדים", העיד עידן חי, תושב חיפה ופנסיונר של מוסד גיל-עם לשיקום עבריינים צעירים, שהגיע לכנס בפעם הראשונה השנה. הלובי והחצר של המלון תססו לאורך כל שעות היום בשיחות ובמשחקי קלפים בין חברים. "המרקם האנושי כאן יוצא מן הכלל", אמרה אילנה חן, גמלאית משרד הבריאות מירושלים. "גמלאים מכל הארץ מתגבשים ובכך נזכרים שאנחנו קיימים וחשובים".

ד"ר ריקי יונה מירושלים, שהקימה את פארק ארץ התנ"ך, אמרה: "הפעילות יוצאת מן הכלל ומחממת את הלב בשמחה אמיתית. חשוב מאוד לזכור שהגמלאים הם נכס ולא נטל. אנחנו בנינו את המדינה הזאת ב-10 האצבעות שלנו". איקה צדקיאל ורותי אלחדיף, גמלאיות משרד הפנים מירושלים, הוסיפו: "אנחנו אלמנות, לרוב עצוב לנו, אבל הכנס עושה לנו טוב בלב".

למען כל אלה שלא הספיקו להירשם ולהשתתף בכנס, מתוכנן כנס זהה למחצית השנייה של השנה, שיתקיים בספטמבר הקרוב.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!