העלייה הצפויה במחירי התחבורה הציבורית עוררה ביקורת ציבורית נרחבת בקרב האופוזיציה ואפילו מצד שרת התחבורה הנוכחית, מירי רגב.
״לפני כמה חודשים, עם חזרתה למשרד התחבורה הבטיחה שרת התחבורה לתקן את העוול שעשתה רפורמת ׳דרך שווה׳, ואימצה את ההמלצות לתיקונה שגיבשנו בוועדת הכלכלה", מסר ח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) שהיה ממתנגדיה הבולטים של הרפורמה הקודמת. "רק לפני כחודש, חזרה והבטיחה למנוע את העלייה בתעריפים שנכנסה לתוקף היום גם אם על חשבון משרדה".
"עת שימשתי כיו״ר ועדת הכלכלה לא היססתי לפעול גם נגד הקואליציה שהייתי חלק ממנה כנגד הפגיעה בחלשים, המוחלשים והפריפריה", הוסיף ביטון, "יחד עימה, ח״כית זוטרה באופוזיציה אז, אירגנו יחדיו כינוס חירום נגד הרפורמה. כפי שציפתה ממני אז לנצל את כל כובד משקלי בקואליציה – וכך גם פעלתי, אני מצפה היום ממנה, מהאוצר ומכל הגורמים והח״כים שיעשו בדיוק את אותו הדבר ויעמדו ביושר בהתחייבות שלהם״.
השרה רגב פרסמה סרטון בו היא מאשימה את הממשלה הקודמת בעליית מחירי התחבורה הציבורית, והוסיפה כי מצאה מקור תקציבי לביטול העלייה. "הבטחנו שנבטל את הגזרות של הממשלה הקודמת", אמרה רגב, "העלייה הגיעה בגלל תקנה שחתמו עליה שרת התחבורה לשעבר, מרב מיכאלי, ושר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן, בממשלה הקודמת".
"דחינו את העלייה האוטומטית המחירים פעמיים בחודש האחרון", אמרה רגב, "אני נלחמת מול האוצר וגם נפגשתי יחד עם ראש הממשלה במטרה למצוא פתרון שימנע את העלייה הצפויה. אתמול ערכנו ישיבה עם האוצר, אנחנו מוכנים להסיט תקציבים ולמרות שהעלייה היא של האוצר, משום שאנחנו סבורים שאין מקום להעלאת מחירים ביוקר המחיה הנוכחי".
רגב אמרה כי תתקיים עוד באותו יום (אתמול, שלישי) ישיבה בנושא אצל ראש הממשלה נתניהו, והוסיפה "אני מצפה מהאוצר לבוא לקראת האזרחים".