דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שוערת אוסטרליה מקנזי ארנולד נעזרת כבר שנה במכשיר שמיעה: "פתאום אני מצליחה לתקשר טוב יותר"

ארנולד התמודדה כל חייה עם בעיות שמיעה, זה לא מנע ממנה להפוך לשחקנית נבחרת אוסטרליה וקבוצת ווסטהאם האנגלית | אחיה שכנע אותה ללכת עם מכשיר שמיעה ומאז הקריירה שלה השתנתה: "אני לא מאמינה שחייתי כך במשך 28 שנה" | השוערת החליטה לשתף את התהליך שעברה בתקווה שהסיפור ייתן ביטחון לילדות ונערות עם לקות שמיעה

שוערת נבחרת אוסטרליה מקנזי ארנולד עוצרת כדור מול אירלנד, במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Mark Baker)
שוערת נבחרת אוסטרליה מקנזי ארנולד עוצרת כדור מול אירלנד, במונדיאל נשים 2023 (צילום: AP/Mark Baker)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת אוסטרליה ניצחה את משחקה הראשון במונדיאל הביתי משער של סטפני קטלי, אך מי שמנעה מהתקפת אירלנד להשוות הייתה מקנזי ארנולד השוערת של קבוצת ווסטהאם מהליגה האנגלית. השוערת הפכה בשנה האחרונה לשחקנית הרכב בנבחרת "המטילדות" ולאחת השחקניות האהובות במונדיאל הנוכחי, לאחר שחשפה את סיפרה האישי.

"זה הבדל בלתי נתפס, כמו יום ולילה"

ארנולד התמודדה כל חייה עם בעיות שמיעה. זה לא מנע ממנה להפוך לשחקנית נבחרת אוסטרליה וקבוצת ווסטהאם האנגלית. במשך הרבה שנים היא התביישה בבעיות השמיעה שלה. "אני לא מאמינה שחייתי כך במשך 28 שנה", סיפרה בראיון ל-keepup. "אם אנחנו בחדר האוכל, יש הרבה רעשי רקע וכולם מדברים. הייתי פשוט נסגרת ונעלמת".

אחיה, שמתמודד בעצמו עם בעיות שמיעה, הצליח רק השנה לשכנע אותה לעשות בדיקת שמיעה ולהתחיל ללכת עם מכשיר שמיעה. ארנולד מספרת על כך שהחיים שלה השתנו מקצה לקצה. "זה הבדל בלתי נתפס, כמו יום ולילה".

קשיי השמיעה הובילו אותה לחרדות חוזרות, היא מספרת שעלתה למרגש עם פחד לעשות טעויות ומחשבות על מה חברותיה לקבוצה או מאמניה יחשבו עליה. כשעשתה את הטעות הכי קטנה היא לא הצליחה לשחרר את המחשבות במהלך כל המשחק ואחריו.

שוערת נבחרת אוסטרליה מקנזי ארנולד (צילום: AP/Gregory Ball)
שוערת נבחרת אוסטרליה מקנזי ארנולד (צילום: AP/Gregory Ball)

במהלך השנה היא פרסמה סרטון בחשבון האינסטגרם שלה ופנתה ל-44 אלף העוקבים שלה. ארנולד סיפרה על בדיקת השמיעה שעברה וההתאמה האישית שקיבלה. "האנשים הקרובים אליי יודעים כמה זמן נמנעתי מהיום הזה, אבל הנה הצצה קטנה ליום שמשנה לי את החיים", כתבה ארנולד. "אספתי את מכשירי השמיעה שלי ולמרות שזה משהו שאצטרך להתרגל אליו, לא יכולתי להיות יותר אסירת תודה על ההתאמה הקטנה הזו".

ארנולנד זכתה לתמיכה אדירה מצד שחקניות הנבחרת, שחקניות ווסטהאם ושחקניות כדורגל נוספת ששיחקה איתן או מולן במהלך הקריירה. תמיכה שנתנה לה לגיטימציה לפרסם את בעיות השמיעה שלה ולהעניק את הביטחון לאנשים צעירים נוספים באוסטרליה ללכת להיבדק.

בעקבות השיפור בשמיעה היא הצליחה לתקשר יותר עם הסביבה שלה במצבים שפעם אתגרו אותה. הביטחון העצמי שלה עלה ובעקבותיו היא נתנה עונת שיא במדי ווסטהאם. "הייתי אומרת לעצמי מה עשיתי? עכשיו כל החלקים פתאום התחברו למקומם, זה מה שהייתי אמורה לעשות בערך ב-15 השנים האחרונות", אמרה ל-keepup.

ארנולד, שמבינה את ההשפעה שיש לה בתור ספורטאית בכירה ומוכרת, החליטה לשתף את התהליך שעברה במדיה החברתית ובראיונות לעיתונות האוסטרלית, בתקווה שהסיפור שלה ייתן את הביטחון לילדות, נערות ונשים אחרות.

"חשבתי ללכת לאימון למחרת ואף אחד מחבריי לקבוצה לא ממש ידע (על בעיות השמיעה)", סיפרה ארנולד. "החלטתי שאני יכולה פשוט לפרסם משהו, ולמען האמת התגובות שקיבלתי מהורים וילדים צעירים יותר, זה היה באמת מדהים".

ארנולד ואוסטרליה יפגשו מחר (חמישי) את הנבחרת החזקה של ניגריה. השוערת תצטרך להמשיך להצטיין מול אחת החלוצות הקטלניות בטורניר אסיסאט אושואלה מברצלונה, בדרך אולי לזכייה במונדיאל ביתי היסטורי של המטילדות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!