דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל נשים 2023

ניגריה הדהימה את אוסטרליה, ארה"ב והולנד נפרדו ב-1:1 בשחזור גמר 2019

משחק רב שערים הסתיים ב-2:3 לנבחרת האפריקאית על המאחרת הפייבוריטית לזכייה | ג'יל רורד כבשה להולנד (16) ולינדזי הורן איזנה (62) לארה"ב, שממשיכה את הרצף שלה עם 19 משחקים ללא הפסד במסגרת המונדיאל | פורטוגל ניצחה את וייטנאם 0:2

  • משחק רב שערים הסתיים ב-2:3 לנבחרת האפריקאית על המאחרת הפייבוריטית לזכייה | ג'יל רורד כבשה להולנד (16) ולינדזי הורן איזנה (62) לארה"ב, שממשיכה את הרצף שלה עם 19 משחקים ללא הפסד במסגרת המונדיאל | פורטוגל ניצחה את וייטנאם 0:2
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שתי הפיינליסטיות מגמר מונדיאל 2019 נפגשו לפנות בוקר (חמישי) בשלב הבתים, כשהפעם המשחק נגמר בתיקו 1:1. הולנד עלתה ראשונה על לוח התוצאות משער של ג'יל רורד בדקה ה-16, קפטנית ארה"ב לינדזי הורן איזנה בדקה ה-62.

פורטוגל ניצחה את וייטנאם 2:0 משערים של תלמה אנקרנסאו בדקה ה-7 ופרנסיסקה נאזארת' שהכפילה את התוצאה בדקה ה-21. במשחק שנעל את יום המשחקים, ניגריה השלימה מהפך על 2:3 על המארחת, שתהיה זקוקה לניצחון על קנדה במשחק החארון בשלב הבתים.

ארה"ב- הולנד 1:1

במשחק המעניין של שלב הבתים, נפרדו שתי הפיינליסטיות של גמר המונדיאל הקודם בחלוקת נקודות. בדקה ה-16, התקפה מהירה של הולנד, הכדור נהדף מהגנת ארה"ב לויקטוריה פלובה שמסרה אחורנית לג׳יל רורד. שחקנית הקישור ההולנדית בעטה כדור שטוח וחזק שקבע יתרון הולנדי. בדקה ה-62 רוז לוול הגביה כדור קרן, הקפטנית לינדזי הורן עלתה מעל כולן ונגחה את השוויון. 

ארה"ב ממשיכה את הרצף שלה עם 19 משחקים ללא הפסד במסגרת המונדיאל, מאז ההפסד לשבדיה בשלב הבתים ב-2011 (15 ניצחונות ו-תיקו), הרצף הארוך ביותר בגברים או בנשים. זאת הפעם השישית בלבד שארה"ב מוצאת את עצמה בפיגור במחצית משחק מונדיאל ופעם שנייה שהיא לא מפסידה את המשחק. 

פורטוגל – וייטנאם 0:2

נבחרת פורטוגל ערכה שבעה שינויים בין ההרכב שפתח מול הולנד למשחק מול וייטנאם. השינויים עשו את שלהם ופורטוגל פתחה את המשחק בסערה. כבר בדקה ה-7 הן עלו ליתרון ראשון. התקפת מעבר מהירה, לוסיה אלבס מקבלת כדור ומעבירה אותו לרוחב הרחבה ותלמה אנקרנסאו הבקיעה בקלות מקרוב את השער הראשון של פורטוגל במשחקי המונדיאל.

בדקה ה-21 פורטוגל הכפילה את התוצאה. חטיפת כדור במרכז המגרש. הכדור הגיע לתלמה אנקרנסאו שמוצאת את פרנסיסקה נאזארת', הכוכבת הצעירה חותכת את ההגנה וכבשה את השער השני במשחק. ניצחון חשוב לפורטוגל שתהיה חייבת לנצח במשחק הבא את ארה"ב, כדי להפתיע ולעלות במקום לשמינית הגמר.

אוסטרליה – ניגריה 3:2

אוסטרליה שלטה בתחילת המשחק, אך התקשתה ללא סאם קר הפצועה, בנגיעה האחרונה מול השער. דקה בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה אוסטרליה הצליחה להבקיע. בעיטת שוערת של צ'יאמקה ננדוזי הפכה להתקפה מתפרצת בסופה קייטלין פורד הכניסה את הכדור לתוך הרחבה ואמילי ואן אגמונד הבקיעה מתוך הרחבה. 

6 דקות בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה, ניגריה משווה את התוצאה. התקפת מעבר ניגרית, ראשידאט אג'יבאדה הגביהה את הכדור לרחבה, ההגנה האוסטרלית לא הצליחה להרחיק ואוצ'נה קאנו דחקה מקרוב פנימה. 

בדקה ה-65 מהפך. קרן של נבחרת ניגריה, בסיום ערבוביה ברחבה אוסינאצ'י אוהייל דחקה את הכדור ליתרון מפתיע. בדקה ה-72 טוני פיין שלחה כדור ללא כתובת לתוך הרחבה האוסטרלית, חוסר הבנה בין שחקנית ההגנה אלאנה קנדי לשוערת מקנזי ארנולד, גרם לאיבוד הכדור וחלוצת ברצלונה אסיסאט אושואלה ניצלה את הטעות לשער קל. 

אסיסאט אושואלה מנבחרת ניגריה חוגגת לאחר שהבקיעה את השער השלישי מול אוסטרליה, בשלב הבתים של מונדיאל 2023 (צילום: AP/Tertius Pickard)
אסיסאט אושואלה מנבחרת ניגריה חוגגת לאחר שהבקיעה את השער השלישי מול אוסטרליה, בשלב הבתים של מונדיאל 2023 (צילום: AP/Tertius Pickard)

אוסטרליה הסתערה בניסיון לכבוש. 10 דקות בתוספת הזמן קרן של קירה קוני-קרוס מצאה את אלאנה קנדי שהבקיעה וצמצמה את התוצאה. השער לא הספיק ואוסטרליה מסתבכת לקראת המחזור האחרון, בו היא תהיה חייבת לנצח את האלופה האולימפית קנדה, כדי לעלות לשלב שמינית הגמר. 

אנגליה ודנמרק לא רוצות להסתבך

יום המשחקים יפתח מחר בשעה 3:00. נבחרת ארגנטינה ששיחקה מעולה במשחקה הראשון מול איטליה, חייבת להשיג שלוש נקודות כדי להשאיר לעצמה סיכוי להפתיע ולעלות מבית ז'. דרום אפריקה ספגה מפלה קשה עם הפסד דרמטי, תנסה להתאושש במשחק שווה כוחות. 

בשעה 11:30 תעלה נבחרת אנגליה למשחקה השני בטורניר בבית ד'. אלופת אירופה אכזבה בניצחון על האיטי תצטרך לעשות שינויים כדי לצאת עם שלושת הנקודות מהמשחק על טהרת האירופאיות. נבחרת דנמרק מגיעה למשחק הקשה בבית עם לא מעט שחקניות ששיחקו או משחקות בליגה האנגלית, תנסה לנצל את המומנטום הרע של אנגליה ולצאת עם נקודות חשובות.  

יום המשחקים ייסגר עם המשחק האחרון בשעה 14:00 בבית ד'. הנבחרת המפתיע של האיטי, אשר בנויה על נבחרת שכמעט כולה משחקת בליגות הבכירות בצרפת תנסה להפתיע את נבחרת סין ולרשום נקודות ראשונות בתולדותיה במונדיאל. בשנים האחרונות סין ירדה מכוחה ותעלה בידיעה שאיבוד נקודות יכול להדיח אותה כבר מחר מהטורניר.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!