דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
23.1°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 23.2°אשדוד
  • 23.8°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת העתודה נשים בכדורסל תתמודד באליפות אירופה: "יכולות לעשות היסטוריה ולעלות לרבע הגמר"

ישראל תפתח היום (ש', 15:30) מול סרביה, סגנית אלופת אירופה | הנבחרת תשתתף בטורניר לראשונה מאז 2007 | אמי רינת, שחקנית הנבחרת בראיון ל'דבר': "אם נבוא להילחם ונביא את האנרגיות בהגנה, אני חושבת שאנחנו נצליח בגדול"

אמי רינת, שחקנית נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל. "אני חושבת שאנחנו לא נופלות מאף נבחרת בטורניר" (צילום: FIba.com)
אמי רינת, שחקנית נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל. "אני חושבת שאנחנו לא נופלות מאף נבחרת בטורניר" (צילום: FIba.com)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת העתודה נשים בכדורסל תפתח היום (שבת, 15:30) את הופעותיה באליפות אירופה שמתקיימת בליטא. ישראל שובצה בבית א' ותפגוש בו את סגנית אלופת אירופה סרביה, פורטוגל וסגנית אלופת אירופה צ'כיה. בהמשך הבית של ישראל יצטלב עם זה של: ליטא, פינלנד, צרפת והונגריה. ישראל תשתתף בטורניר לראשונה מאז 2007, אחרי שסיימה בשנה שעברה במקום השלישי בדרג ב'.

"אנחנו מאמינות שאנחנו יכולות לעשות היסטוריה ולעלות לרבע הגמר, שזה משהו שאף פעם לא נעשה. אני חושבת שאנחנו לא נופלות מאף נבחרת בטורניר. "אומרת שחקנית הנבחרת אמי רינת ל'דבר'. "אנחנו מאמינות בעצמינו, אם נבוא להילחם ונביא את האנרגיות בהגנה, אני חושבת שאנחנו נצליח בגדול".

נבחרת העתודה נשים בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת העתודה נשים בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

סגל הנבחרת: אמי רינת, הדר כהן, נגה אטינגר, דוריאן דהן, הילה קארש, ליהי עזורי, דניאלה גיל, עמית טרנר, תמר זינגר, רותם שוסטר, אליס חתוקאי, נעמה הלוי | מאמן: טל נתן, עוזר: עמרי צירלין.

מבחינת רינת, משחק המפתח הראשון של הנבחרת יהיה כבר במשחק הראשון מול סרביה. "סרביה זה מצ'אפ טוב בשבילנו. הן אוהבות לרוץ הרבה וללחוץ. לדעתי אנחנו ברמה של כל אחת מהנבחרות. צ'כיה לפי דעתי זאת הנבחרת החזקה בבית".

"השחקניות והמאמנים מאמינים ובוטחים בי"

רינת בת ה-19 מגיעה לתחרות כאחת הכוכבות של הנבחרת. ב-2019 היא הצטיינה באליפות אירופה לקדטיות דרג ב' עם 20.3 נק' ו-3.6 רב'. בשנה שעברה הייתה מהטובות בנבחרת העתודה עם 12.5 נק' ו-4.2 רב'. הפעם, בוגרת בשנה, היא אמורה להוביל את הנבחרת.

את מרגישה שיש עלייך לחץ מיוחד, כאחת הכוכבות של הנבחרת?
"כן, אבל זה לחץ טוב. זה נותן לי להרגיש שאני משמעותית וסומכים אליי. משחקים הרבה עליי. השחקניות והמאמנים מאמינים ובוטחים בי. יש בזה סוג של התרגשות, שזה המעמד".

רינת ממושב צפרירים, שליד בית שמש, החלה את דרכה בענף בעקבות בני הדודים שלה. "כשהייתי קטנה תמיד אהבתי לשחק במשחקי ספורט. בעיקר עם בני הדודים שלי, כל דבר שהם עשו גם אני עשיתי. הם התחילו לשחק כדורסל, אז גם אני התחלתי ואז היו שיעורי כדורסל בית הספר והתאהבתי בזה".

בכיתה ו' עברה רינת לגדרה ושם הצטרפה לראשונה לקבוצה. אחרי שנתיים בגדרה, עברה לשחק במכבי רמת חן (עירוני רמת גן) ולאחר מכן שיחקה במכבי רעננה ואליצור חולון, לפני שעזבה לפני שנתיים לליגת המכללות ה-NCAA. רינת שיחקה בשנתיים האחרונות בליגת המכללות בארה"ב באוניברסיטת רוד איילנד ותעבור לשחק העונה באוניברסיטת טולדו.

אמי רינת בליגת המכללות של ארה"ב NCAA. "יש הבדל עצום באינטנסיביות באימונים. אני גם מקווה שזה יהיה כך בארץ" (צילום: Rhodywbb Toledowbb)
אמי רינת בליגת המכללות של ארה"ב NCAA. "יש הבדל עצום באינטנסיביות באימונים. אני גם מקווה שזה יהיה כך בארץ" (צילום: Rhodywbb Toledowbb)

המעבר לליגת המכללות, הוא קפיצת מדרגה חשובה בהתקדמות של רינת כשחקנית. באופן מפתיע דווקא בסגנון המשחק שהקבוצה שיחקה היה יותר אירופאי. "רב השחקניות שלנו הגיעו מאירופה וכך גם המאמנים של הקבוצה".

ההבדל מבחינת רינת ושחקניות ישראליות נוספות ששיחקו ומשחקות בליגות המכללות, הוא במעטפת וביחס המקצועני. "יש הבדל עצום באינטנסיביות באימונים. אני גם מקווה שזה יהיה כך בארץ, כי אני חושבת שזה מקדם ויכול לקדם את כל הענף פה. כל המעטפת שנותנים לנו, זה הכי מקצועי שיש. צוות מאמנים, פיזיותרפיה, הטיפולים, חדר כושר שהוא רק של הכדורסל. מדיה של הקבוצה. בארץ אולי זה מתחיל, אבל זה עדיין לא ברמה הזאת".

רינת לא זכתה לקבל הרבה דקות משחק והזדמנויות בקבוצה העונה וסיימה את העונה השנייה שלה עם 15.1 דק' משחק, 5.3 נק' 1.9 רב' ו-0.7 אס'. "באתי בצפייה גדולה, שגם המאמנים נתנו לי את התחושה הזאת לפני תחילת העונה. הרגשתי שזה לא היה בשליטתי וגם לא משנה מה עשיתי, לא עליתי על המגרש והמאמן לא נתן לי את ההזדמנות".

איך את מסכמת את העונה האחרונה?
"הייתה לי עונה קשה. היו דברים טובים ופחות טובים, אבל מכל דבר אני לומדת. אני מרגישה שמאוד התחזקתי מנטלית בשנה הזאת. בגלל שיש הרבה עליות וירידות. את צריכה לדעת איך להתמודד עם הדברים האלו. אבל בסופו של דבר גם נהינתי רב הזמן, אני מרגישה שהשתפרתי ואני מוכנה לעונה הבאה".

בשנה הבאה את עוברת לשחק בטולדו. את מקווה לקבל יותר דקות משחק?
"כן אני מקווה, יש שם הרבה בנות שנשארו והן יותר גדולות ממני. לא סתם עברתי לשם, אני חושבת שיש לי שם מקום. אהבתי את הקבוצה, את המאמנים שם. זאת רמה יותר טובה, אז אני באה לשם להיות יותר משמעותית".

"המטרה הבאה זה להיות באליפות אירופה בוגרות, לנצח ולעלות שלב"

רינת נחשבת כבר כמה שנים לכישרון גדול בענף, את הזימון הבכורה שלה לנבחרת הבוגרת היא קיבלה בגיל 16 בלבד. "אני זוכרת שהייתי לבד בבית, ישבתי בסלון וקיבלתי טלפון מהמנהלת של הנבחרת והיא אמרה לי שעוד מעט יוצא זימון לאימונים של הנבחרת הבוגרת ושאני נמצאת בזימונים האלו. רעדתי מרוב התרגשות, ישר התקשרתי לאמא והיא צרחה בטלפון, אפילו יותר בהתרגשות ממני".

"קיבלתי את הזימון, הגעתי לאימונים. זה היה ממש מרגש, אפילו מפחיד קצת מבחינתי, כי זה לבוא ולהתאמן עם שחקניות שהן הכי טובות בארץ ואת ראית אותן לפני זה רק בטלוויזיה. לראות אותן משחקות. זה היה ממש כיף, זאת הייתה חוויה שתמיד תהיה איתי ואני לא אשכח אותה".

אמי רינת, שחקנית נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל. "החלום הוא לשחק ביורוליג" (צילום: FIba.com)
אמי רינת, שחקנית נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל. "החלום הוא לשחק ביורוליג" (צילום: FIba.com)

רינת גם הייתה חלק מהסגל הרחב של הנבחרת לקראת אליפות אירופה שנערכה הקיץ בישראל. "הייתי ממש שם איתן לאורך כל האליפות, ראיתי איך הדברים עובדים. את כל הנבחרות. זאת הייתה חוויה עם הרבה מאוד למידה מבחינתי. להתאמן גם עם הבנות שהן בטופ של הכדורסל הישראלי".

זה נתנה לך את מוטיבציה להגיע עם הנבחרת לאליפות אירופה בשנים הבאות?
"המטרה הבאה זה להיות באליפות אירופה בוגרות, לנצח ולעלות שלב. זה חלום שלי ואני בטוחה גם של כל השחקניות בנבחרת".

איפה את רואה את עצמך עוד חמש שנים?
"המטרה שלי זה אירופה. להתחיל ביורוקאפ ואז להגיע גם ליורוליג ואני מקווה שאני אהיה שם עוד חמש שנים. להמשיך להשתפר ולהיות השחקנית הכי טובה שאני יכולה להיות ביכולת שלי ולהמשיך ליהנות מזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!