דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

משרד החקלאות ממליץ לא לרכוש עדיין אבוקדו "גליל" שמשווק ברשתות

האבוקדו מזן "גליל" כבר משווק ברשתות המזון אך לדברי המשרד הוא עדיין בוסר ויהיה ראוי לשיווק רק לקראת סוף אוגוסט | מנהל המטעים של קיבוץ נירים: "באופן כללי, אבוקדו הכי טעים אחרי סוכות"

מטע האבוקדו בנירים (צילום: בר חפץ)
מטע האבוקדו בנירים (צילום: בר חפץ)
מאיה רונן

עקב שיווק מוקדם של אבוקדו מזן "גליל", משרד החקלאות מבקש להזכיר לציבור שבמועד זה הוא עדיין בוסר ואינו ראוי למאכל. זן "גליל" יהיה בשל וראוי לשיווק רק לקראת סוף חודש אוגוסט, ורק אז ממליצים מומחי המשרד לרכוש אותו.

בימים האחרונים הופיע על מדפי הירקנים ורשתות השיווק אבוקדו מזן "גליל" שנקטף בוסר, ושווק לפני הזמן. צרכנים שיקנו אותו ייווכחו שהפרי לא יתרכך בבית.

משרד החקלאות ממליץ להמתין לתחילת עונת הקטיף ב-20 לאוגוסט ולרכוש אבוקדו מזן "גליל" כשהוא בשל ומוכן לאכילה. הזן יהיה זמין לרכישה עד לתחילת אוקטובר. בינתיים ניתן ליהנות מזנים אחרים המוצעים על המדפים. באמצע חודש ספטמבר יחל הקטיף של הזן "אטינגר".

אבוקדו "גליל" (צילום: מועצת הפירות)
אבוקדו "גליל" (צילום: מועצת הפירות)

בר חפץ, מנהל המטעים של קיבוץ נירים: "קטיף זני הקיץ מתחיל בחודש אוגוסט. הפופולרי ביניהם הוא זן "גליל" שמזכיר במראה שלו מלפפון ארוך. כשהוא נקטף במועד הוא מבשיל ומתרכך כמו שצריך. כשקוטפים אותו לפני הזמן ה"צוואר" שלו מתחיל להרקיב והוא מתרכך בצורה לא אחידה. קטיף לפני המועד המומלץ הוא רק בכפוף למדדים מסוימים, שמעידים על הבשלה. בכל מקרה, לצרכן אין באמת דרך לדעת אם הבדיקות נעשו, ולכן אני מקווה שלא מוכרים אצל הירקנים והרשתות לפני הזמן. באופן כללי, אבוקדו הכי טעים אחרי סוכות".

משרד החקלאות ומועצת הצמחים ניסחו בשנתיים האחרונות 32 תווי איכות לפירות ולירקות העיקריים הנסחרים בשוק המקומי, במטרה להגביר את השקיפות לצרכן ולהעלות את המודעות לאיכות התוצרת הטרייה אותה אנו קונים.

תווי האיכות מאפשרים שיקוף מידע לצרכן ולמשווקים על איכותה החיצונית והפנימית של התוצרת אותה הם קונים ויצירת שפה אחידה במסחר המקומי בפירות ובירקות. במסגרת זו נקבעו ארבע רמות איכות קבועות ואחידות לתוצרת טרייה עבור כל המגדלים ובכל ערוצי המסחר. ההגדרה מבוססת על מדדי איכות פנימית (רמת סוכר, אחוז חומר יבש וכו') ואיכות חיצונית (גודל, צבע וצורה). הגדרות האיכות מתייחסות גם למועדי הקטיף המומלצים לכל מוצר, בהתאם לזן ולאזור הגידול. כל תווי האיכות מונגשים חינם באתר משרד החקלאות בעברית ובערבית. אפליקציית Clarifruit להנגשת תווי האיכות באופן דיגיטלי באמצעות הטלפון הנייד תהיה זמינה לצרכנים בקרוב, ותשקף את תוצאות בדיקת האיכות של הפירות והירקות בנקודות המכירה בזמן אמת.

חברת גליל: "החברה מבקשת להבהיר שאין קשר בין האבוקדו מזן גליל שמופץ בימים אלה לחברת גליל. חברת גליל ממליצה לציבור לקנות אבוקדו מזן "גליל" החל מ-20/8/23, לפי המלצת משרד החקלאות ומועצת הצמחים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!